IMGS

IMGS



0 7 ł M A

Piekarze Królowej Śniegu


JVlania zaproponowała zabawę w piekarzy Królowej Śniegu. Uczy Krzysia, jak zrobić na tacy babę ze śniegu, posługując się kubeczkiem. Marysia radzi sobie sama. Teraz robi ciasteczka, używając foremek, potem przyniesie plastikowe figurki i pobawi się, wymyślając ich przygody.


P0TR2F BNE 0 ę DA :

• piositkcwe Unx? 1 2 pleełitowy ftubocwk

•    (k1 ciasta I ptasku 2 łopatki do piasku wMmruk na jfiteu 2 plastikowa ludki, pingwiny lip

■ szmatka Hrt> papierowe ręczniki

•    auwntuai'1"' wodoodporna fartuszki • I6HÓ

do abatpfecmnia podłogi

ŚCIĄGAWKA DLA RODZICÓW • Ucz dziecko prawidłowych zachowań (ropo. winno). Używaj pozytywnych sformułowań (zamiast: „Nie rzucaj śniegu na podłogę" powiedz: „Podłoga musi być sucha. Śniegiem bawimy się na stole"). Spokojnie, bez wymówek, ale z pełne konsekwencje przerwij zabawę, jeśli pociecha celowo łamie zasady. W żadnym przypadku nie ustępuj, Wróó do zabawy następnego dnia.

•    Pomóż maluchowi podwinąć rękawy i włożyć wodoodporny fartuszek.

•    Dwulatkowi pokaż bardzo dokładnie kolejne czynności. Prowadząc jego rękę, naucz go, jak napełnić kubeczek śniegiem, odwrócić do góry nogami, postawić na tacy, postukać łopatką w dno i podnieść do góry. Jeśli protestuje, pozwól mu na samodzielną zabawę.

1 Jeżeli starsze dziecko rozbuduje zabawę, sypiąc górki, lepiąc bałwanki itp., daj mu większą tacę i plastikowe figurki.

1 Dopasuj liczbę zabawek do możliwości pociechy. Dwulatkowi wystarczy kubeczek i łopatka. Nadmiar przedmiotów dekoncentruje dziecko.

Poćwiczcie liczenie (ciasteczek, bałwanków i wszystkiego, co zostało ulepione).

przestrzenną).

•    Uczy fizyki, poszerza wi< właściwościach śniegu.

•    Ćwiczy płynność wypou rozwija wyobraźnię (wy> opowieści o przygodach wych figurek).


Zabawy dodatkowe:

1.    Obserwacja, jaki los spotka śniegowe smakołyki w miarę upływu czasu.

2.    Zgadywanie i sprawdzanie, co się stanie z wodą powstałą ze śniegu po wystawieniu jej na mróz.

1 0 0

posprzątamy    •

POTRZEBNE BĘDĄ:

^ • * mop dla dziecka (mały) • gąbka


lo zabawie w piekarzy Królowej Śniegu mama przesypała z tacy do miski resztki śniegu. Krzyś, nieproszony, chwycił drugą racę i próbował zrobić to samo. Ale się nie udało i śnieg rozsypał się po stole. Mama dala Krzysiowi gąbkę i pokazała, jak po-wycierać blat. Chłopiec przyniósł swojego mopa i teraz sprząta podłogę. Dobrze, że mama mu pomaga, bo sam nie zauważyłby wszystkich mokrych plam.

Dlaczego zabawa jest ważna

•    Wyrabia prawidłowe nawyki, uczy, że po zakończonej zabawie trzeba posprzątać.

•    Dziecko ćioiczy Spostrzegawczość, wypatrując na podłodze plamek wody i grudek śniegu.

•    Operowanie mopem rozwija współpracę mięśni ciała i wzroku.

•    Sprzątając „jak dorosły”, malec odczuwa dumę i buduje wiarę w swoje możliivości.

ŚCIĄGAWKA DLA RODZICÓW

• Małe dziecko nie zna swoich możliwości. Nie gniewa) się, gdy popełni błąd, ale naucz. |ak go i naprawić. Krzyś wykazał się samodzielnością i inicjatywą (a przecież tego od niego oczekujesz), starał się sprzątnąć po zabawie (tego właśnie go uczysz). Twoje niezadowolenie wprawi go w zakłopotanie, poczuje się zagubiony. Jest za mały, aby zrozumieć, za co go karcisz. Jeśli sytuacja będzie

się powtarzała, może przyjąć bierną postawę, aby

uniknąć kar.

•    Nie chodzi o to, aby dzii jeszcze na to za rna-e upły wu czasu będzie Dostosuj wyrna;;. i

•    Zawsze, kiedy eh „Dziękuję". Poch/. bylyszczere.np.zi /aś stół", kiedy wy'.

„Widzę, że coraz lepie,;

•    Zadbaj, aby dziecko szczoteczkę i śmietnic. miejsce i być czyste.

•    Niektóre badanja wykaz które często słyszały żakastań), rozwijał się gorzej a ce kładli nacisk na zache

1

Dlaczego zabawa jest ważna

•    Uczy, co to znaczy kolejność (przygotowanie do nauju nmenuityki) - nie będzie baby, jeśli najpiem ostuka się łopatkę w pusty kubeczel dopięto potem nasypie do niego su

2

   Rozwija zdolności mato ne (tworzenie trójwymn przedmiotów rozwija in


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
co 4latek wykonać powinien (58) Połqcz w pary koszulki i spodenki tego samego koloru. Nauczycielu: Z
EDULATKI 3 4 LATA ĆWICZENIA Z LICZENIA 2 Cel: umiejętność klasyfikowania przedmiotów ze względ
EDULATKI 4 LATA CZTEROLATEK NA SZÓSTKĘ 6 Nauczycielu: Podczas spaceru zaproponuj zabawę w odsz
IMGQ KRÓLOWA ŚNIEGU Coś przemknęło za oknem POTRZEBNE B E 0 A ŚCIĄGAWKA DLA RODZICÓW •
File0875 Nauczycielu: Podczas wycieczki na łąkę zaproponuj dzieciom zabawę w ciszę. Jakie odgłosy sł
11(2) Po długiej i męczącej podróży, dzielna Gerda dotarła w końcu do bram zamku Królowej Śniegu. We
m Królowa Śniegu
drive.google.com Scenariusz uroczystości -Królowa Śniegupdf - Dysk Google
72828 ZESTAWY ĆWICZEŃ DLA KLAS 1 3 PRZYRODA I MATEMATYKA 7 I Pokoloruj naszyjnik Królowej Śniegu
ZESTAWY ĆWICZEŃ DLA KLAS 1 3 PRZYRODA I MATEMATYKA 7 I Pokoloruj naszyjnik Królowej Śniegu i obli

więcej podobnych podstron