IMGd

IMGd



107

w poszukiwaniu papierowego jednorożca

-imowym upewniali się, że mamy wszystko, czego nam potrzeba, żeby wyprodukować grę dobrej jakości. Wiedzą, czego poszukują gracze. Dzięki pływom, które mają w Hollywood, mogli zapewnić nam to, czego potrzebowaliśmy, by uczynić grę tym, czym jest”-5. Ekipa Perry’ego spędziła cztery miesiące, nagrywając ruchy Jady Pinkett Smith, aktorki, która gra Niobe, raz innych członków obsady Matńksa. Wszystkie ruchy i gesty były wykonane przez oryginalnych odtwórców' ról. Postrzegali je jako przedłużenia ich postaci. Ekipa używała mapowania wypukłości, by stworzyć cyfrową wersję twarzy aktorki, a jednocześnie zachować jej autentyczną ekspresję. Wiele >pośród efektów' specjalnych, które uczyniły z Matriksa tak wyróżniający się film, zostało umieszczonych w grze, co pozwala graczom na kopiowanie niektórych scen kaskaderskich, które Woo-Ping Yuen (znany choreograf scen walki z Hongkongu) stworzył za pomocą zestawu lin. Gracze mogą także poruszać się Przez Mangaverse w trybie „bullet time”, zadziwiającej technice

zwoinionego tempa zastosowanej W filmie. Piszący dla londyńskiej gazety

„The Guardian", urodzony

w Indiach filmowiec Shekhar Kapur (Elżbieta, Cena honoru) zauważył, że przychód Hollywood z filmów wyświetlanych na całym świecie spadł o 16 procent i lokalni filmowcy na tym korzystają1. Przewidział, iż za dziesięć lat będziemy być może rozmawiać o światowej dominacji filmów z Azji. Używając najpopularniejszego ówcześnie filmu jako przykładu, napisał:„za dziesięć lat Spiderman zarobi miliard dolarów w pierwszym tygodniu wyświetlania. Ale gdy zdejmie swoją maskę, okaże się najprawdopodobniej, że jest Chińczykiem. Miasto, w którym


1 Shekhar Kapur, The Asians are Corning, „The Guardian", 23 sierpnia 2002, dostępny na http://shekharkapur.com/guardian. htm. Dyskusję o tendencjach łączących azjatycka i amerykańską produkcję medialną zob. Christina Klein, MartialArts and the Globalization ofUS and Asian Film Industries, „Comę>aral\ve American Studies", t. 2, nr 3, wrzesień 2004, s. 360-384.


Autorstwo przez współpracę

Koncentracja mediów stworzyła warunki do estetycznego eksperymentu braci Wachowskich - chcieli pobawić się z nowym sposobem prowadzenia narracji i jednocześnie wykorzystać promocję Warner Bros. na szeroką skalę, by dotrzeć do możliwie jak najszerszej publiczności. Jeśli zależałoby im jedynie na synergii, to mogli zatrudnić scenarzystów--rzemieślników, a oni stworzyliby gry, komiksy i animacje. Tak stało się w innych wypadkach, gdy starano się imitować model Matriksa. Niedawnym filmom, od Aniołków Charliego do Kronik Riddicka, od Gwiezdnych wojen do Spidennana, również towarzyszyły na przykład kreskówki, które miały być ogniwem łączącym pomiędzy filmem a sequelem lub zarysowywały przyszłe zwroty akcji. Wśród wymienionych filmów tylko Gwiezdne wojny postawiły na współpracę ze znanym autorem animacji - w tym wypadku był to Genndy Tartakovsky (Samurai Jack)2. Bracia Wachowscy, dla odmiany, poszukiwali takich twórców animacji

1

John Gaudiosi, 'Che Matrhc / ideo Cumie Serves as a Para/lel Story to liro Sei/ne/s on Serem, „The Daily Yomiuri”, 29 kwietnia 2003.

2

Three Minutę Epies: A Cook as Star lli/rs: Clone Wars, 20 lutego 2003, www.starwars.com/feature/20040220


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
2014 CHDI 3 ................ zytaj uważnie każde pytanie przed udzieleniem odpowiedzi. Upewnij się.
IMGh 111 w poszukiwaniu papierowego jednorożca 111 w poszukiwaniu papierowego jednorożca się w wielk
IMGq w poszukiwaniu papierowego jednorożca Ryc. 3.2. Japońscy fani zebrali się w Osace, by im odegra
IMGP ro>izdziat trzeciV poszukiwaniu papierowego jednorożca: Vi atrixi opowiadanie transmedialneW
IMGR 95 w poszukiwaniu papierowego jednorożca r .v nakładzie ponad miliona egzemplarzy podczas pierw
IMGR 97 w poszukiwaniu papierowego jednorożca Jak dotąd jeszcze relatywnie nieliczne marki (jeśli w
IMGU w poszukiwaniu papierowego jednorożca • cie, gdzie będzie aktorem zdobywającym władzę polityczn
IMGW w poszukiwaniu papierowego jednorożca w poszukiwaniu papierowego jednorożca Fenomen wiedźmy Bla
IMG` w poszukiwaniu papierowego jednorożca w poszukiwaniu papierowego jednorożca rysunki, rzeźby, st
IMG` w poszukiwaniu papierowego jednorożca r.relektualnej w Electronic Arts zorganizował spotkanie n
IMGi 113 w poszukiwaniu papierowego jednorożca 113 w poszukiwaniu papierowego jednorożca należąc w p
IMGr 117 w poszukiwaniu papierowego jednorożca 117 w poszukiwaniu papierowego jednorożca To, co stwo
IMGu w poszukiwaniu papierowego jednorożca w poszukiwaniu papierowego jednorożca z nich wygrano praw
IMGw 121 w poszukiwaniu papierowego jednorożca nagiej zmiany i kulturowego zróżnicowania. Jego celem
IMGy w poszukiwaniu papierowego jednorożca w poszukiwaniu papierowego jednorożca autonomiczny świat
IMG? 125 w poszukiwaniu papierowego jednorożca 125 w poszukiwaniu papierowego jednorożca tam być i m
IMG? 127 w poszukiwaniu papierowego jednorożca 127 w poszukiwaniu papierowego jednorożca schematy
IMG? 129 w poszukiwaniu papierowego jednorożca W tym momencie wielu czytelników może sceptycznie krę

więcej podobnych podstron