IMG&85

IMG&85



27 I OWADOŻERNE: jeż. kret,

GRYZONIE: chomik, wiewiórka, szczur,

DRAPIEŻNE: niedźwiedź, kot pies,

PARZYSTOKOPYTNE; krowa, owca. koza, Świnia, jeleń,

NIEPARZYSTOKOPYTNE: koń, osioł.

28 I RYBY. tworzy aparat gnykowo-żuchwowy podtrzymujący szczęki;

PŁAZY: górna część tworzy strzemiączko. dolna - szkielet podtrzymujący język;

SSAKI: górna - tworzy strzemiączko, dolna - kość gnykowa (szkielet krtani);

29 I a) i b)

A - ssak lub ptak (dwa krwiobiegi, serce podzielone na dwa przedsionki i dwie kom fi - plaż (dwa krwiobiegi, ale jedna komora w sercu);    0r^;

C - ryba (jeden krwiobieg, krew płynie przez skrzela).

30 I 1. nie mają szczęk.........................................krąglouste

mają szczęki............................................................pkt.2

2. narządem wymiany gazowej są skrzela.....................ryby

narządem wymiany gazowej są płuca.......................pkt.3

3. nie wytwarzają błon płodowych...............................plaży

wytwarzają błony płodowe.........^............pkt.4

4. są zmiennodeplne..................................................gady

są stałocieplne..........................................................pkt.5

5. nie mają przepony...................................................ptaki

mają przeponę............................................m.........ssaki

CZYNNOŚCI ŻYCIOWE ROŚUNI ZWIERZĄT

BIOLOGIA rośun

^OSYNTEZA

^rysunku V.1 przedstawiono budowę chloroplastu obserwowanego w mikroskopie elek-

I tr0nowym.

a) Podaj nazwy elementów budowy oznaczone na rysunku jako A, B, C, D i określ funkcje każdego z nich.

m

i

Nazwa elementu

Funkcja

A

B

C

|— D

b) Podaj oznaczenie literowe struktury (A, B, C lub D), w której zachodzi synteza ATP i foto-liza wody.

I Spośród niżej wymienionych rodzajów organizmów podkreśl te, które nie są organizmami samożywnymi:

skrętnica, skrzyp, pędzlak, okrzemka, kanianka, drożdże, widłak, bakterie wodorowe, pantofelek, płonnik, toczek, pszenica, sinica.

1. Na schemacie V.2 przedstawiono fragment błony tylakoidu granum. Symbolami PSI i PSII oznaczono fotosystemy. Światło pobudza oba fotosystemy, czego wynikiem jest szereg przed* stawionych reakcji.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMG 85 Dysplazja (z jęz. łac. dysplasia) Dysplazja jt. stan przejściowy pomiędzy
IMG85 Substancje /apobic^ainec /mianom chemicznym (i h‘miwu(lrtiliu /r htiiimm proccns utlenianiu s
Img85 (2) ł *ł» ■ni&liwośź k
IMG85 Skurcz mięśni gładkich ■    w porównaniu z mięśniem poprzecznie prążkowan
IMG 85 są często wyrajem frustracji i rezygnacji at strony nauczycieli i wyeho* ffiawców iyci’. dzie
IMG 85 11 i i c J m K m c j I 8
IMG85 12 Jadwiga Zttcharsku pochodzenie wskazywano (a nawet wypominano) skamandrytom wielokrotnie.
IMG85 Strefę niebezpieczną, w której istnieje zagrożenie spadania z wysokości przedmiotów: * o
IMG85 Geny supresorowe (najważniejszy gen p53 — strażnik genomu) odpowiadają za hamowanie
IMG85 126 M. Lobockl. W trosce o wychowanie w szkole oraz bywa pod jego urokiem. I rzec i natomiast
IMG!85 Obliczenie pala powiefłohni prze Urój u F .- F* *Ib- b» 2a • b‘2(«i hl. b♦1(1,5p
IMG 85 Rogowacenie słonecznekeratosis actinica Ogniska rumieniowo-złuszczające się z cechami nadmier
IMG#85 Rząd Spirochaetales Rodzina Leptospiraceae i Rodzaj Leptospira (Gatunek Leptospira
IMG$85 laatępującym fragmencie programu: #include <cmath>
IMG 85 Odpowiedź ta charakteryzuje się: dużym zniszczeniem tkanek spowodowanym prawie wyłącznie 
IMG 85 W* - *»-    >tv<V-tóra tAJcH-tó Axę ^    - *^Ofa«fc^ro V*
IMG?85 26 LUiai MUNDIUO Pt BR WSZĄ AKTORKANl®( nie, na miłość boską! Jestem I Jestem I Pierw nr a Ak
IMG?85 tu dyscyplin naukowych na współczesnym poziomie. Ma to pozwolić nauczycielowi nie tylko na wy

więcej podobnych podstron