M050

M050



Rys. 4.16. Zatrzymywanie swobodne - nomogram II do określenia zmniejszenia prędkości

[187]


Metodę opracowano z przeznaczeniem dla dużych statków. Zastosowane uproszczenia odnoszące się do wykładnika potęgowego prędkości statku i średniej wielkości oporu śruby napędowej, jak też ewentualne przybliżenia wielkości sprawności napędowej i spraWnojjcj przeniesienia, bez wątpienia ograniczają dokładność uzyskiwanych wyników. W związku z przyjęciem średniego oporu śruby jako 30% oporu holowania we wstępnej fazie manew^ ocenianej na 3 do 4 min występuje zaniżenie wyników w stosunku do wielkości rzeczywistych [ 187], Jak wspomniano na wstępie, nie uwzględnia się także skrócenia drogi zatrzymywania, wynikającego ze zmian kursu.

i

I', . 4.17. Zatrzymywanie swobodne - nomogram III do określenia zmniejszenia prędkości [ 187]


i

•o


l'i/vklad 4.6

Wyporność statku załadowanego, z maszynownią na rufie, wynosi 158 260 t. Podczas prób pręd-4"n!i pomierzono następujące wielkości mocy wytworzonej:

15,0 węzłów - 24 000 SHP;    13,0 węzłów - 15 960 SHP; 11,0 węzłów - 9 920 SHP.

(tkreślić prędkość statku po upływie 40 minut od chwili przekazania polecenia “stop maszyna", lldy prędkość początkowa wynosiła 15,0 węzłów, oraz wyznaczyć długość drogi, jaką jednostka przepłynie w tym czasie.

(tkreślenie średniej wielkości współczynnika Tx z zależności (4.26a) najwygodniej wykonali* się sporządzając zestawienie:

D V3

?•,= 1,0698 -jj-

W

19


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
M053 i t O I Rys. 4.20. Zatrzymywanie swobodne - nomogram III do określenia przebytej drogi [187] W
M053 1 Rys. 4.20. Zatrzymywanie swobodne - nomogram III do określenia przebytej drogi [187] W czasie
M053 i t O I Rys. 4.20. Zatrzymywanie swobodne - nomogram III do określenia przebytej drogi [187] W
M052 Rys. 4.18. Zatrzymywanie swobodne - nomogram I do określenia przebytej drogi [
rys ;a UNITRR DIORA WKŁADKA II DO INSTRUKCJI SERWISOWEJ SAMOCHODOWEGO ODBIORNIKA RADIOWEGO&nb
41866 Strona1 Rys. 2.16. Drogi przenikania skażeń radioaktywnych do organizmu człowieka (wg J. Lamb
fiesta4 Wiadomości wstępne Rys. 0.16. Sposób podłączenia akumulatora pomocniczego do akumulatora sa
Cwicz  4 124 Rys. 16.3 Schemat budowy stanowiska doświadczalnego do badania procesu rektyfikacji
choroszy39 16. PROCESY OBROBKi TULEII TARCZ16.1. WYMAGANIA OBRÓBKOWE Rys. 16.1. Przykłady części kla
choroszy45 345 345 Rys. 16.8. Roztaczanie na tokarce: 1 - wytaczak do otworów przelotowych, 2 -
KONSTRUKCJE STALOWE STR073 73 73 M Rys. 4.42. Sprężynowy model węzła spawanego do określania sztywno
Rys. 16. Schemat ideowy układu do pomiaru parametrów ruchu drgającego. Przebieg czasowy drgań swobod

więcej podobnych podstron