Metody projekcyjne

Metody projekcyjne



Wykład: Badania rynkowe i marketingowe - Metody projekcyjne

Metody projekcyjne zalicza się do wywiadów pogłębionych standaryzowanych. Wyraz ..projekcyjny” oznacza pośredni charakter metod wykorzystywanych do zebrania danych (pytań, bodźców). Respondent odpowiadając na zadane pytania dokonuje podświadomej projekcji, czyli przeniesienia własnych cech na oceniane osoby, rzeczy, zjawiska. Nieświadoma projekcja powoduje, że wypowiedzi respondentów są bardziej wiarygodne od innych metod zbierania danych o charakterze bezpośrednim.

Testy wykorzystywane w metodach projekcyjnych:

Metody skojarzeń słownych - wywołanie natychmiastowego skojarzenia z danym słowem. Wynikiem skojarzenia są również słowa.

Metoda skojarzeń swobodnych - metoda skojarzeń pojedynczych (respondent podaje jedno słowo) oraz metoda skojarzeń sukcesywnych (kilka skojarzeń podawanych co kilka sekund)

Metoda skojarzeń kontrolowanych:

-    test skojarzeń uściślonych (skojarzenia słowne są ograniczone do ściślejszych odpowiedzi np. antonimów, synonimów, kolorów)

-    tablica słów - (respondentowi podaje się na kartach gotowe odpowiedzi)

test skojarzeń rozszerzonych - (prezentuje się respondentowi różne przedmioty, ilustracje, projekty)

Metody uzupełnień (prezentujemy respondentom niekompletne zdania, które należ uzupełnić - luki lub zakończyć zdanie)

metoda uzupełnień zdań

-    metoda uzupełnień krótkich opowiadań

Metoda konstrukcji - zadaniem respondenta jest skonstruowanie opowiadania, opisu lub dialogu.

test rysunkowy - jeden lub kilka rysunków przedstawiających rozmowę. Zadaniem respondenta jest napisanie w pustym ..dymku” brakującej wypowiedzi.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0053 Odgrywanie ról1, gry i symulacje2 Metody te zalicza się do grupy metod symulacyjnych, któ
22 Badania rynkowe i marketingowe Z 2 23 Logistyka Z 2 24 Projektowanie zakładania
Badania Rynkowe i Marketingowe Wykład 12.11.2007METODY REDUKCJI I ANALIZY DANYCH Redukcja jest proce
TEST ZALICZENIOWY BADANIA RYNKOWE I MARKETINGOWE TEST B-2009 Proszą ważnie przeczytać pytania. Test
Literatura uzupełniająca: 1.    KramerJ.,, Badania rynkowe i marketingowe, Warszawa 1
Badania rynkowe i marketingowe Zakres przedmiotu: 1.    Wprowadzenie do przedmiotu -
!! Elastyczność cenowa popytu ^ - zadania (2) dr Radosław Mqcik- Badania rynkowe i marketingowe %Ad
Przedmiot: BADANIA RYNKOWE I MARKETINGOWE Nazwa jednostki: Katedra Marketingu Usług Liczba pkt. ECTS
Przedmioty specjalizacyjne Ekonomia i Finanse Przedmioty ilościowe Badanie rynkowe i marketingowe
Moduł I: Badania rynkowe i marketingoweBADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE Materiały przedstawione w opra
Moduł I: Badania rynkowe i marketingowe • prowadzone badania dowodzą, że szansa uzyskania odpowiedzi
Moduł I: Badania rynkowe i marketingowe Zasady budowy pytań: •    Zasada przechodzeni

więcej podobnych podstron