nasiennictwo

nasiennictwo



HR 0133

1.    Wyjaśnij pojęcia: linia, nadwrażliwość, izolacja sztuczna, OWK.

2.    Jak przeprowadza się selekcję indywidualną z oceną potomstwa u roślin samopylnych, a jak u obcopylnych? Na czym polega podstawowa różnica w sposobie postępowania, wynikająca ze specyfiki rozmnażania roślin?

3.    Podaj definicję pojęcia „krzyżowanie” i opisz efekty uzyskiwane w następstwie zastosowania metody hodowlanej opartej na krzyżowaniu.

4.    Na podstawie oceny populacji wyjściowej papryki stwierdzono, że odziedziczalność liczby owoców z jednostki powierzchni wynosi 75%, odchylenie standardowe 9,4, a średnia wartość tej cechy to 82 sztuki. Jakiego wzrostu liczby owoców z jednostki powierzchni można oczekiwać, jeżeli zastosuje się różną intensywność selekcji: 5% (1=2,06), 10% (1=1,75) i 20% (1=1,40)?

5.    Hodowca dysponował 4 liniami wsobnymi rzepaku: G, H, F, D. Mieszańce pojedyncze dały następujące plony (w dt/ha): GxH - 42, GxF - 56, GxD - 48, HxF - 52, HxD - 50, FxD - 46. Oblicz przypuszczalne plony mieszańców podwójnych. Połączenie których linii da najlepszy wynik?


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
zestawy 1 kolo HR 0117 1.    Wyjaśnij pojęcia: linia, heterozja, krzyżowanie introgrc
Kolokwium z geomorfologii, przykładowe pytania, rok 2009 1.Wyjaśnij pojęcie: Linia ściekowa 2.Opisz
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU -    wyjaśnia pojęcie
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU -    wyjaśnia pojęcie
kolos2 3 6.    [2 pkt] a) Wyjaśnić pojęcie wolumin prosty (Simple Volume). b) Czy w p
img059 (2) 34. Co to jest dojrzewanie powinowactwa przeciwciał, w jaki narządzie ma miejsce? 35. Wyj
pytania05 Wyjaśnij pojęcia: aJOsmoza -bjEnergia aktywacji -cjllczba Avogadra Zad 4 Gdzie ma za
rozdział 6 (12) 190 Podstawy marketingu 190 Podstawy marketinguPytania kontrolne 1.   &nbs
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU -    wyjaśnia pojęcie
Rozwój grafomotoryki i jej zaburzenia oraz sposoby usprawniania. Wyjaśnienie pojęcia grafomotoryka G
I 2 /. I. Wyjaśnij pojęcia i podaj precyzyjne przykłady: przedmiot badań (jakościowych), cel praktyc

więcej podobnych podstron