Obsługa i naprawa Audi (179)

Obsługa i naprawa Audi (179)




SILNIKI

WYSOKOPRĘŻNE

Silniki wysokoprężne 1.6TD, 1.9D i 1.9TD mają system spalania z komorą wirową. Natomiast silnik 1.9TDI ma wtrysk bezpośredni do cylindrów. Paliwo jest dozowane pompą rozdzielaczową typu VE firmy Bosch i wtryskiwane do komór wirowych lub cylindrów za pośrednictwem wtryskiwaczy. Umieszczony w głowicy wał rozrządu jest napędzany od wału korbowego paskiem zębatym. Napęd rozrządu jest zabudowany na czołowej stronie silnika. Ponadto silniki 1.6TD, 1.9TD i 1.9TDI są wyposażone w turbosprężarkę napędzaną gazami spalinowymi.

3.1. DEMONTAŻ SILNIKA

Wymontowanie i zamontowanie silnika

Silnik wymontowuje się z pojazdu razem ze skrzynią biegów.

■    Odłączyć przewody od akumulatora i wymontować akumulator.

■    Wymontować przewód doprowadzający powietrze do filtru powietrza.

■    Odłączyć dolny przewód płynu chłodzącego i spuścić płyn chłodzący do czystego naczynia. Jeśli płyn chłodzący jest jeszcze czysty i nie starszy niż dwa lata, to można go nadal używać.

■    Od zespołu napędowego odłączyć wszystkie przewody płynu chłodzącego.

■    Unieść pojazd.

■    Odłączyć rurę wylotową od kolektora wylotowego albo od króćca wylotowego turbosprężarki. Podwiązać układ wylotowy drutem do nadwozia.

■    W pojazdach ze wspomaganiem układu kierowniczego odkręcić pompę wspomagania, ale nie rozłączać jej połączeń hydraulicznych. Podwiązać pompę do nadwozia.

■    W pojazdach z klimatyzacją odłączyć sprężarkę układu klimatyzacji i podwiązać ją tak samo, jak pompę wspomagania.

■    Odłączyć wszystkie przewody elektryczne dochodzące do silnika i skrzyni biegów.

■    Wymontować chłodnicę.

■    Odkręcić od pompy wtryskowej przewody paliwa i natychmiast zamknąć korkami z tworzywa sztucznego otwory w złączkach tych przewodów.

■    Wymontować siłownik wyłączania sprzęgła bez odłączania przewodu hydraulicznego.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obsługa i naprawa Audi (180) 3. SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE 3. SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE ■    Odk
Obsługa i naprawa Audi (182) 3. SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE ■    Wyjąć osłonę chroniącą prze
Obsługa i naprawa Audi (186) 3. SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE Rys. 3.9. LINIAŁ USTAWCZY WAŁKA ROZRZĄDU 2065A
Obsługa i naprawa Audi (190) 3. SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE 3. SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE Sprawdzić, czy przylgni
Obsługa i naprawa Audi (202) 3. SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE Rys. 3.23. ŚCIĄGANIE KOŁA ZĘBATEGO Z WAŁKA POMP
Obsługa i naprawa Audi (204) 3. SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE 3. SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE Rys. 3.25. USTAWIANIE P
Obsługa i naprawa Audi (208) 3. SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE Rys. 3.29. WYMONTOWANIE PRZEWODÓW WTRYSKOWYCH 3
Obsługa i naprawa Audi (19) 34 Silnik 1.6 — 1.8 - 2.0 - 2.0 16V -1.6TD - 1.9D — 1.9TD - 1.9TDI M
Obsługa i naprawa Audi (101) Ł. SILNIKI ecn^TIMUWC Ł. SILNIKI ecn^TIMUWC Rys. 2.139. ELEMENTY UKŁADU
Obsługa i naprawa Audi (103) 2. SILNIKI BENZYNOWE I Rys. 2.141. POMIAR LUZU MIĘDZYZĘBNEGO KÓŁ ZĘBATY
Obsługa i naprawa Audi (113) 2. SILNIKI BENZYNOWE r 2. SILNIKI BENZYNOWE r Rys. 2.154. CZĘŚCI POMPY
Obsługa i naprawa Audi (120) 2. SILNIKI BENZYNOWE ■ Wykręcać śrubę (a) tak, aby między śrubą o zderz
Obsługa i naprawa Audi (122) 2. SILNIKI BENZYNOWb ■    Mierzyć stężenie CO w spalinac
Obsługa i naprawa Audi (136) 2. SILNIKI BENZYNOWE ■    Podczas montowania siłownika (
Obsługa i naprawa Audi (13) Silnik 6A ACE iśnienie w układzie padek ciśnienia w ciągu 10 min do 
Obsługa i naprawa Audi (140) 2. SILNIKI BENZYNOWE 8 9 10 11 12 Rys. 2.192. GAŹNIK SOLEX 2E2 Części d
Obsługa i naprawa Audi (142) Z. SILNIKI BtlMĆYIMUWtl Rys. 2.195. GAŻNIK SOLEX 2E2 Rozmieszczenie dys
Obsługa i naprawa Audi (154) 2. SILNIKI BENZYNOWE Rys. 2.214. SPRAWDZANIE WTRYSKIWACZA ROZRUCHOWEGO
Obsługa i naprawa Audi (156) 2. SILNIKI BENZYNOWE Zawór I sprawdza się w następującej kolejności. ■

więcej podobnych podstron