Obsługa i naprawa Audi (199)

Obsługa i naprawa Audi (199)



wyłączona z obiegu płynu chłodzącego. Płyn chłodzący krąży tylko w kadłubie, głowicy i wymienniku ciepła układu ogrzewania.

Wymontowanie

■    Odkręcić pokrywę termostatu od dolnej części korpusu pompy.

■    Zlać płyn chłodzący do czystego naczynia.

■    Wyjąć termostat.

■    Wyczyścić powierzchnie uszczelniające pokrywy termostatu.

Sprawdzanie termostatu

■    Zawiesić termostat w naczyniu z wodą.

■    Podgrzewać wodę, kontrolując jej temperaturę termometrem.

■    Termostat musi zacząć się otwierać w temperaturze 87°C, a w temperaturze 102°C musi być całkowicie otwarty. Skok trzonka termostatu wynosi 7 mm.

Zamontowanie

■    Odtłuścić powierzchnie uszczelniające pokrywy termostatu i sprawdzić, czy kołnierz pokrywy nie jest skrzywiony. Jeśli tak, wymienić pokrywę.

■    Osadzić termostat i pokrywę. Śruby mocujące dokręcić momentem 10 N m. Śruby należy dociągać równomiernie, gdyż kołnierz pokrywy łatwo można skrzywić.

■    Napełnić układ chłodzenia.

Wymiana chłodnicy

Chłodnica jest zamontowana z przodu pojazdu. Do tylnej strony chłodnicy jest przymocowany wentylator służący do intensyfikacji przepływu powietrza w wysokich temperaturach zewnętrznych albo podczas postoju pojazdu. Wentylator jest wyłączany i załączany, w zależności od temperatury płynu chłodzącego, wyłącznikiem termicznym umieszczonym w chłodnicy. Stosowane przez firmę Volkswagen chłodnice mają rdzeń aluminiowy. Jeśli chłodnica zostanie wymontowana, opróżniona z płynu chłodzącego i tak pozostawiona, to po 48 godzinach utlenią się miejsca lutowania. Z tego względu chłodnicę należy przechowywać zawsze napełnioną płynem chłodzącym. Do napełniania układu chłodzenia jest wolno stosować tylko płyny dopuszczone przez firmę Volkswagen (patrz następny podrozdział). Uszkodzone części chłodnicy wymienić na nowe. Napraw się nie zaleca.

Wymiana płynu chłodzącego

Zastosowanie aluminiowego rdzenia chłodnicy wymusza używanie do sporządzania płynu chłodzącego płynu nisko zamarzającego „G11" produkcji firmy Volkswagen. Po zmieszaniu z czystą wodą w odpowiednich proporcjach uzyskuje się pożądane działanie ochronne. Niżej podano proporcje mieszania:

-    do temperatury zamarzania — 25°C: 2,8 dm3 płynu „G11" i 4,2 dm3 wody,

-    do temperatury zamarzania — 35°C: 3,5 dm3 płynu „G11" i 3,5 dm2 wody. Odporność na zamarzanie płynu chłodzącego należy mierzyć areometrem. Płyn do pomiarów należy pobierać ze zbiornika wyrównawczego.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obsługa i naprawa Audi (43) 2. SILNIKI BENZYNOWE Rys. 2.29. W ROZDZIELACZU PALIWA ODŁĄCZYĆ TYLKO PRZ
Obsługa i naprawa Audi (49) Rys. 2.36. ELEMENTY ODŁĄCZANE OD SILNIKA SZESNASTOZAWOROWEGO P
Obsługa i naprawa Audi (108) 2.9. CHŁODZENIE WYMIANA PŁYNU CHŁODZĄCEGO a Rys. 2.148. ABY CAŁKOWICIE
Obsługa i naprawa Audi (113) 2. SILNIKI BENZYNOWE r 2. SILNIKI BENZYNOWE r Rys. 2.154. CZĘŚCI POMPY
Obsługa i naprawa Audi (197) 3.7. CHŁODZENIE WYMIANA POMPY PŁYNU CHŁODZĄCEGO10 Rys. 3.17. CZĘŚCI UKŁ
Obsługa i naprawa Audi (198) Rys. 3.18. SCHEMAT UKŁADU CHŁODZENIA SILNIKA 1.6TD 1 - zbiornik wyrówna
Obsługa i naprawa Audi (30) Rys. 2.7. ZAMOCOWANIE PRZEWODÓW PŁYNU CHŁODZĄCEGO (1) I (2) W SILNIKU&nb
Obsługa i naprawa Audi (41) 2. SILNIKI BENZYNOWE Rys. 2.23. W CELU SPUSZCZENIA PŁYNU CHŁODZĄCEGO ODŁ
Obsługa i naprawa Audi (10) 1.1. DANE TECHNICZNE CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA Silnik 3A AAD ABT ABK
Obsługa i naprawa Audi (112) 13 15 14?( J 8 17 16 rek spustu płynu, znika temperatury, - do nag
Obsługa i naprawa Audi (237) ■    Osadzić wtyczkę przewodu w wyłączniku zapłonu. ■ &n
Obsługa i naprawa Audi (24) Zbiornik płynu hamulcowego jest osadzony na pompie hamulcowej i znajduje
Obsługa i naprawa Audi (26) KIIE Rys. 2.1. ZACISKI (pokazane strzałkami), KTÓRE NALEŻY ROZKRĘCIĆ PRZ
Obsługa i naprawa Audi (37) ■    Odkręcić korek wlewu zbiornika wyrównawczego ukiadu
Obsługa i naprawa Audi (184) O. O I L. IV 11X1 *f ■ uuiwr Rys. 3.4. PODSTAWOWE USTAWIENIE POMPY WTRY
Obsługa i naprawa Audi (251) 6. ZAWIESZENIE Rys. 6.13. WAHACZ POPRZECZNY I    STABILI
Obsługa i naprawa Audi (100) 2.7. WYDECH WYMONTOWANIE I ZAMONTOWANIE ELEMENTÓW (MODEL 91) 2.7. WYDE
Obsługa i naprawa Audi (101) Ł. SILNIKI ecn^TIMUWC Ł. SILNIKI ecn^TIMUWC Rys. 2.139. ELEMENTY UKŁADU
Obsługa i naprawa Audi (102) 2.8. SMAROWANIE WYMIANA MISKI OLEJOWEJ powinien odpowiadać normie SAE 2

więcej podobnych podstron