Obsługa i naprawa Audi (227)

Obsługa i naprawa Audi (227)



■    Odłączyć i unieść półosie ponad obudowę skrzyni.

■    W starej wersji zawieszenia wypchnąć czop półosi z piasty koła za pomocą zwykłego ściągacza hydraulicznego. Zwracać należy przy tym uwagę, aby wewnętrzny przegub równobieżny nie opierał się o obudowę. Ściągacz osadza się w sposób pokazany na rysunku 4.20. Po wypchnięciu czopa należy wymontować półoś.

■    Zdemontować ściągacz.

■    Zaznaczyć położenie, po czym odkręcić od spodu wahacza płytę przegubu kulowego zwrotnicy. Płyta przegubu jest zamocowana do wahacza dwoma śrubami tak jak pokazano na rysunku 4.21. W samochodach z automatycznymi skrzyniami biegów należy odłączyć płytę przegubów od obu wahaczy.

■    W nowej wersji zawieszenia odkręcić zwrotnicę od kolumny.

Nie wolno luzować połączenia piasty z czopem metodą podgrzewania piasty, ponieważ prowadzi to do uszkodzenia łożysk.

■    Odchylić koło lub koła na zewnątrz i wymontować półosie napędowe. Po wymontowaniu półosi nie przemieszczać samochodu (uszkodzenie łożysk piast kół).

Kolejność montażu półosi jest odwrotna do kolejności demontażu.

■    W starej wersji zawieszenia połączenie półosi z piastą oczyścić ze zużytego smaru i oleju, po czym posmarować masą uszczelniającą „D6” w miejscu wskazanym strzałką (rys. 4.22). Szerokość pasma nakładanej masy powinna wynosić około 5 mm. Po posmarowaniu osadzić piastę na czopie. Masa uszczelniająca twardnieje około 60 minut.

Zamontowanie przegubu kulowego (lub przegubów) we właściwym położeniu jest możliwe po uchwyceniu płyty szczypcami nastawnymi do rur w sposób pokazany na rysunku 4.23 i przekręceniu płyty, aż do pokrycia się znaków ustalających poprzednie położenie. Nakrętki samozabezpieczające dokręcać momentem 65 N m. Podczas dokręcania nie uszkodzić gumowej osłony przegubu kulowego zwrotnicy.

Gwint nakrętki i czopa posmarować masą uszczelniającą „D6", po czym nakrętkę dokręcić momentem 265 N m (samochód podczas dokręcania powinien stać na kołach). Śruby M8 kołnierza półosi napędowej dokręcać momentem 45 N m, a śruby M10 momentem 80 N m. Zwracać uwagę na to, aby płyta przegubów była przykręcona dwoma śrubami.

|.4.22. NAKŁADANIE MASY USZCZELNIAJĄCEJ „D6" Rys. 4.23. ZAKŁADANIE KOMPLETNEGO PRZEGUBU

ZWROTNICY W MIEJSCU OZNACZONYM PRZED DEMONTAŻEM ZAWIESZENIA


MIEJSCU WSKAZANYM STRZAŁKĄ (uara wersja zawieszenia)


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obsługa i naprawa Audi (306) ■    Odłączyć przewody gumowe (w komorze silnika) od nag
Obsługa i naprawa Audi (32) ■    Odłączyć od akumulatora przewód do masy. Zaleca się
Obsługa i naprawa Audi (33) ■    Odłączyć przewód odpowietrzający od pokrywy głowicy.
Obsługa i naprawa Audi (228) D 11 12 13 SAMOCHODU Z MECHANICZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW 1    
Obsługa i naprawa Audi (156) 2. SILNIKI BENZYNOWE Zawór I sprawdza się w następującej kolejności. ■
Obsługa i naprawa Audi (158) 2. SILNIKI BENZYNOWE ■    Odłączać i łączyć przewody ele
Obsługa i naprawa Audi (166) 2. SILNIKI BENZYNOWE Rys. 2.227 POŁOŻENIE ZNAKÓW PRAWIDŁOWO USTAWIONEGO
Obsługa i naprawa Audi (259) Rys. 6.26. PO ODKRĘCENIU ŚRUB WSKAZANYCH STRZAŁKAMI MOŻNA ODŁĄCZYĆ TYLN
Obsługa i naprawa Audi (41) 2. SILNIKI BENZYNOWE Rys. 2.23. W CELU SPUSZCZENIA PŁYNU CHŁODZĄCEGO ODŁ
Obsługa i naprawa Audi (43) 2. SILNIKI BENZYNOWE Rys. 2.29. W ROZDZIELACZU PALIWA ODŁĄCZYĆ TYLKO PRZ
Obsługa i naprawa Audi (45) 1 Z. dl LIM 1IV1 DCIMZTIM UWC E 64 Odłączanie silnika od skrzyni biegó
Obsługa i naprawa Audi (49) Rys. 2.36. ELEMENTY ODŁĄCZANE OD SILNIKA SZESNASTOZAWOROWEGO P
Obsługa i naprawa Audi (184) O. O I L. IV 11X1 *f ■ uuiwr Rys. 3.4. PODSTAWOWE USTAWIENIE POMPY WTRY
Obsługa i naprawa Audi (251) 6. ZAWIESZENIE Rys. 6.13. WAHACZ POPRZECZNY I    STABILI
Obsługa i naprawa Audi (100) 2.7. WYDECH WYMONTOWANIE I ZAMONTOWANIE ELEMENTÓW (MODEL 91) 2.7. WYDE
Obsługa i naprawa Audi (101) Ł. SILNIKI ecn^TIMUWC Ł. SILNIKI ecn^TIMUWC Rys. 2.139. ELEMENTY UKŁADU
Obsługa i naprawa Audi (102) 2.8. SMAROWANIE WYMIANA MISKI OLEJOWEJ powinien odpowiadać normie SAE 2
Obsługa i naprawa Audi (103) 2. SILNIKI BENZYNOWE I Rys. 2.141. POMIAR LUZU MIĘDZYZĘBNEGO KÓŁ ZĘBATY
Obsługa i naprawa Audi (106) w T lYMMiMM uncuUNIljy ULtJU Chłodnica jest uszczelniona względem podst

więcej podobnych podstron