Obsługa i naprawa Audi (49)

Obsługa i naprawa Audi (49)




Rys. 2.36. ELEMENTY ODŁĄCZANE OD SILNIKA SZESNASTOZAWOROWEGO PODCZAS DEMONTAŻU GŁOWICY

1    - nakrętka 25 N m

2    - wspornik osłony

3    - nakrętka 20 N m

4    - osłona

5    - wspornik kolektora dolotowego

6    - śruby 20 N m

7    - przewód do pomiaru CO

8    - nakrętka kołpakowa 20 N m

9    - korek wlewu oleju

10    - uszczelka, zawsze do wymiany

11    - kolektor dolotowy 1 2 - śruba 20 N m

13    - śruby dokręcane „na krzyż"

10 N m

14    - pokrywa głowicy

15    - śruby głowicy 1 6 - głowica

17 - uszczelka głowicy




/


R

M

O

Sr


R


uwagę na różnice pomiędzy poszczególnymi odmianami silników ośmio-zaworowych. W rozdziale opisano jedynie podstawowe czynności.

W przypadku silnika wymontowanego z samochodu czynności wstępne były wykonane wcześniej. Nie demontować głowicy z silnika rozgrzanego do temperatury większej od 40°C.

■    Odłączyć przewód masowy od zacisku ujemnego akumulatora.

■    Zlać płyn chłodzący z układu chłodzenia silnika (rozdział 2.9. „Chłodzenie").

■    Wymontować filtr powietrza.

■    Odłączyć górny przewód układu chłodzenia.

■    Odłączyć przewody od urządzeń elektrycznych zamontowanych na głowicy.

■    Oznaczyć i odłączyć przewody od gaźnika.

■    Wymontować kolektory: wydechowy i ssący wraz z gaźnikiem.

■    W silnikach z wtryskiem odłączyć przewody paliwowe, elektryczne oraz inne połączenia pomiędzy głowicą a nadwoziem. W samochodach dopuszczonych do ruchu w Szwajcarii odłączyć połączenia głowicy z układem recyrkulacji spalin.

68


■    Odkręcać śruby mocujące głowicę, kluczem trzpieniowym wielokątnym 12 mm, według odwrotnej kolejności do pokazanej na rysunkach 2.37 lub 2.38. Wykręcić śruby i „odkleić" uszczelkę. Wałek rozrządu może być



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obsługa i naprawa Audi (86) Rys. 2.109. ELEMENTY MOCOWANIA ALTERNATORA (silnik szesnastozaworowy) I
Obsługa i naprawa Audi (30) Rys. 2.7. ZAMOCOWANIE PRZEWODÓW PŁYNU CHŁODZĄCEGO (1) I (2) W SILNIKU&nb
Obsługa i naprawa Audi (96) u Rys. 2.127. CZĘŚCI UKŁADU WYDECHOWEGO SILNIKA SZESNASTOZAWOROWEGO 1 -
Obsługa i naprawa Audi (284) Rys. 7.36. WYPYCHANIE SPRĘŻONYM POWIETRZEM TŁOCZKA Z CYLINDRA HAMULCOWE
Obsługa i naprawa Audi (198) Rys. 3.18. SCHEMAT UKŁADU CHŁODZENIA SILNIKA 1.6TD 1 - zbiornik wyrówna
Obsługa i naprawa Audi (95) 3 3 Rys. 2.126. CZĘŚCI UKŁADU WYDECHOWEGO SILNIKA Z WTRYSKIEM 1 - nakręt
Obsługa i naprawa Audi (171) Rys. 2.233. ROZMIESZCZENIE ELEMENTÓW UKŁADU KE-MOTRONIC W KOMORZE SILNI
Obsługa i naprawa Audi (259) Rys. 6.26. PO ODKRĘCENIU ŚRUB WSKAZANYCH STRZAŁKAMI MOŻNA ODŁĄCZYĆ TYLN
Obsługa i naprawa Audi (107) a Rys Z Cł-I SZI Rys. 2.146. CZĘŚCI CHŁODNICY I WENTYLATORA CHŁODNICY S
Obsługa i naprawa Audi (114) Rys. 2.155. SPRAWDZANIE TERMOSTATU ZANURZONEGO W NACZYNIU Z TERMOMETREM
Obsługa i naprawa Audi (115) Rys. 2.156. ROZMIESZCZENIE PRZEWODÓW GAŻNIKA KEIHIN I 1  &nbs
Obsługa i naprawa Audi (116) Rys. 2.157. ROZMIESZCZENIE PRZEWODÓW GAŻNIKA KEIHIN I W SAMOCHODAC
Obsługa i naprawa Audi (118) 1 Rys. 2.159. RYSUNEK MONTAŻOWY GAŻNIKA KEIHIN I (korpus główny) I &nbs
Obsługa i naprawa Audi (119) Rys. 2.160. ROZMIESZCZENIE DYSZ W GAŹNIKU KEIHIN I 1    
Obsługa i naprawa Audi (130) Rys. 2.177. USTAWIANIE POKRYWY GAŹNIKA POD    Rys. 2.178
Obsługa i naprawa Audi (131) 1 Rys. 2.179. ŚRUBA REGULACYJNA (1) BIEGU JAŁOWEGO W SAMOCHODACH Z AUTO
Obsługa i naprawa Audi (132) Rys. 2.181. GAŻNIK SOLEX 2EE zacisk sprężysty cięgno przepustnicy 
Obsługa i naprawa Audi (134) Rys. 2.183. GAŹNIK SOLEX 2EE (część dolna - szczegółowy opis w tekście)
Obsługa i naprawa Audi (135) Rys. 2.184. GAŹNIK SOLEX 2EE (część górna - rozmieszczenie dysz w pokry

więcej podobnych podstron