Obsługa i naprawa Audi (57)

Obsługa i naprawa Audi (57)



OILIVII\l ULI^Ł I IMUWC



Zawory

Niewielkie uszkodzenia przylgni zaworu można usunąć docieraniem do przylgni gniazda w głowicy.

■    Sprawdzić zgodność wymiarów zaworu z podanymi na rysunku 2.51. W przypadku niezgodności zawór wymienić na nowy. Należy przy tym zwracać uwagę na różnice wymiarowe zaworów do różnych odmian silników.

■    Nadmierne zużycie stopki trzonka zaworu można usunąć szlifowaniem zaworu. Dopuszczalna grubość warstwy do usunięcia wynosi 0,50 mm.

■    Grzybki zaworów dolotowych (ssących) można obrabiać szlifowaniem; służą do tego szlifierki do zaworów. Granicznym wymiarem szlifowania jest wymiar „b" (rys. 2.52), który nie może być mniejszy niż 0,5 mm. Szlifowanie zaworów wylotowych (wydechowych) nie jest dopuszczalne, ponieważ są one wykonane z materiałów specjalnych. Zawory te można jedynie docierać pastą albo wymieniać na nowe. Zużytych zaworów wylotowych szesnasto-zaworowego silnika nie wolno niszczyć w dowolny sposób. Należy je złomować w stacjach obsługi Audi.

Głowica

■    Sprawdzić ogólny stan głowicy. Niewielkie pęknięcia głowicy między gniazdami zaworów lub pierwszymi zwojami gwintu w otworze świec o szerokości nie większej od 0,5 mm są dopuszczalne.

■    Sprawdzić (po szlifowaniu płaszczyzny) wysokość głowicy (wymiar „a" na rys. 2.46 i 2.53). Wymiar ten nie może być mniejszy dla głowicy silnika ośmiozaworowego od 132,6 mm, a silnika szesnastozaworowego od 118,1 mm. Wysokość głowicy mierzyć po jej ułożeniu na płaszczyźnie przez otwór śruby mocującej głowicę.

■    Oczyścić i sprawdzić płaskość płaszczyzny pod uszczelkę. Sprawdzać płaskość liniałem (rys. 2.54) i szczelinomierzem. Błąd płaskości nie może być większy od 0,10 mm. Błąd płaskości można usunąć szlifowaniem. Jeżeli jest większy od dopuszczalnego, głowicę należy wymienić na nową.

Rys. 2.53. WYSOKOŚĆ GŁOWICY SILNIKA OŚMIOZAWOROWEGO


Rys. 2.54. SPRAWDZANIE PŁASZCZYZNY GŁOWICY Z*| POMOCĄ LINIAŁU I SZCZELINOMIERZA



76


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obsługa i naprawa Audi (112) 13 15 14?( J 8 17 16 rek spustu płynu, znika temperatury, - do nag
Obsługa i naprawa Audi (13) Silnik 6A ACE iśnienie w układzie padek ciśnienia w ciągu 10 min do 
Obsługa i naprawa Audi (233) 5.4. TŁUMIK DRGAŃ UKŁADU KIEROWNICZEGO Uszkodzenie tłumika drgań objawi
Obsługa i naprawa Audi (259) Rys. 6.26. PO ODKRĘCENIU ŚRUB WSKAZANYCH STRZAŁKAMI MOŻNA ODŁĄCZYĆ TYLN
Obsługa i naprawa Audi (66) ■ vi i •• riuni-ł llUL.iu.quu YSKIEM (a) 2085 Rys. 2.66. PRZYRZĄD DO WYJ
Obsługa i naprawa Audi (184) O. O I L. IV 11X1 *f ■ uuiwr Rys. 3.4. PODSTAWOWE USTAWIENIE POMPY WTRY
Obsługa i naprawa Audi (251) 6. ZAWIESZENIE Rys. 6.13. WAHACZ POPRZECZNY I    STABILI
Obsługa i naprawa Audi (100) 2.7. WYDECH WYMONTOWANIE I ZAMONTOWANIE ELEMENTÓW (MODEL 91) 2.7. WYDE
Obsługa i naprawa Audi (101) Ł. SILNIKI ecn^TIMUWC Ł. SILNIKI ecn^TIMUWC Rys. 2.139. ELEMENTY UKŁADU
Obsługa i naprawa Audi (102) 2.8. SMAROWANIE WYMIANA MISKI OLEJOWEJ powinien odpowiadać normie SAE 2
Obsługa i naprawa Audi (103) 2. SILNIKI BENZYNOWE I Rys. 2.141. POMIAR LUZU MIĘDZYZĘBNEGO KÓŁ ZĘBATY
Obsługa i naprawa Audi (106) w T lYMMiMM uncuUNIljy ULtJU Chłodnica jest uszczelniona względem podst
Obsługa i naprawa Audi (107) a Rys Z Cł-I SZI Rys. 2.146. CZĘŚCI CHŁODNICY I WENTYLATORA CHŁODNICY S
Obsługa i naprawa Audi (108) 2.9. CHŁODZENIE WYMIANA PŁYNU CHŁODZĄCEGO a Rys. 2.148. ABY CAŁKOWICIE
Obsługa i naprawa Audi (10) 1.1. DANE TECHNICZNE CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA Silnik 3A AAD ABT ABK
Obsługa i naprawa Audi (110) Wymontowanie i zamontowanie chłodnicy Chłodnice i przewody silników z w
Obsługa i naprawa Audi (111) przewód z masą. Wskazówka wskaźnika powinna gwałtownie przeskoczyć do p
Obsługa i naprawa Audi (113) 2. SILNIKI BENZYNOWE r 2. SILNIKI BENZYNOWE r Rys. 2.154. CZĘŚCI POMPY
Obsługa i naprawa Audi (114) Rys. 2.155. SPRAWDZANIE TERMOSTATU ZANURZONEGO W NACZYNIU Z TERMOMETREM

więcej podobnych podstron