Obsługa i naprawa Audi (58)

Obsługa i naprawa Audi (58)



i nmwłn Ukwwviui

. OZNACZENIE WAŁKA ROZRZĄDU łączenie literowe, ,,B” - oznaczenie cyfrowe



Rys. 2.56. SPRAWDZENIE BICIA WAŁKA ROZRZĄDU


Rys. 2.57. POMIAR LUZU OSIOWEGO WAŁKA ROZRZĄDU ZAMONTOWANEGO W ŁOŻYSKACH


Wałek rozrządu

Wałek rozrządu jest oznaczany w ściśle określony sposób. Na rysunku 2.55 pokazano miejsca oznakowania. W miejscu (A) jest zazwyczaj oznakowanie literowe, a w miejscu (B) cyfrowe. Taki sposób oznakowania może doprowadzić do nieporozumień; z tego powodu kupując nowy wałek rozrządu, należy mieć przy sobie wałek, który będzie wymieniany. Sprzedawca na podstawie danych o typie silnika i numerze silnika wybierze właściwy wałek zamienny.

Wałek rozrządu ułożyć na pryzmach lub zamocować w kłach tokarki (tak jak pokazano na rys. 2.56), przystawić czujnik zegarowy do czopa środkowego łożyska. Obracać powoli wałkiem i odczytywać wskazania na tarczy czujnika. Gdy bicie będzie większe od 0,01 mm, wałek należy wymienić na nowy. Sprawdzić, czy nie ma uszkodzeń na czopach łożysk. Pomiar luzu osiowego (wzdłużnego) wykonać na wałku zamontowanym (bez popychaczy) w łożyskach głowicy przednim i tylnym. Wałki silnika szesnastozaworowego zamontować podobnie. Przystawić do powierzchni czołowej czujnik zegarowy (rys. 2.57) i poruszać wałkiem wzdłuż jego osi. Luz nie powinien być większy od 0,15 mm. Luz większy wskazuje na zużycie pokrywy łożyska.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obsługa i naprawa Audi (288) -J X nakrętką drążka (oznaczoną strzałką na rys. 7.41). ■   &
Obsługa i naprawa Audi (48) ■    W głowicy zamontowano dwa wałki rozrządu: pierwszy d
Obsługa i naprawa Audi (124) .168. POŁĄCZENIA PRZEWODÓW ISNIENIOWYCH W SILNIKU ^NYM GAŻNIKIEM K
Obsługa i naprawa Audi (186) 3. SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE Rys. 3.9. LINIAŁ USTAWCZY WAŁKA ROZRZĄDU 2065A
Obsługa i naprawa Audi (194) ustawczych i wobec tego liniał ustawczy jest jedyną możliwością dokładn
Obsługa i naprawa Audi (202) 3. SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE Rys. 3.23. ŚCIĄGANIE KOŁA ZĘBATEGO Z WAŁKA POMP
Obsługa i naprawa Audi (220) Rys. 4.9. POŁOŻENIE OZNACZENIA LITEROWEGO SKRZYNI BIEGÓW (1) I OZNACZEN
Obsługa i naprawa Audi (52) Wiwm

Obsługa i naprawa Audi (67) Rys. 2.68. OZNACZANIE TŁOKÓW PRZED WYMONTOWANIEM Z SILNIKA il ’! Rys. 2.
Obsługa i naprawa Audi (89) Rys. 2.115. USTAWIENIE TŁUMIKA DRGAŃ I KOU ZĘBATEGO WAŁKA ROZRZĄDU PRZED
Obsługa i naprawa Audi (94) Rys. 2.125. CZĘŚCI WAŁKA POŚREDNIEGO 1    - śruba, 80 N m
Obsługa i naprawa Audi (184) O. O I L. IV 11X1 *f ■ uuiwr Rys. 3.4. PODSTAWOWE USTAWIENIE POMPY WTRY
Obsługa i naprawa Audi (251) 6. ZAWIESZENIE Rys. 6.13. WAHACZ POPRZECZNY I    STABILI
Obsługa i naprawa Audi (100) 2.7. WYDECH WYMONTOWANIE I ZAMONTOWANIE ELEMENTÓW (MODEL 91) 2.7. WYDE
Obsługa i naprawa Audi (101) Ł. SILNIKI ecn^TIMUWC Ł. SILNIKI ecn^TIMUWC Rys. 2.139. ELEMENTY UKŁADU
Obsługa i naprawa Audi (102) 2.8. SMAROWANIE WYMIANA MISKI OLEJOWEJ powinien odpowiadać normie SAE 2
Obsługa i naprawa Audi (103) 2. SILNIKI BENZYNOWE I Rys. 2.141. POMIAR LUZU MIĘDZYZĘBNEGO KÓŁ ZĘBATY
Obsługa i naprawa Audi (106) w T lYMMiMM uncuUNIljy ULtJU Chłodnica jest uszczelniona względem podst
Obsługa i naprawa Audi (107) a Rys Z Cł-I SZI Rys. 2.146. CZĘŚCI CHŁODNICY I WENTYLATORA CHŁODNICY S

więcej podobnych podstron