Obsługa i naprawa Audi (62)

Obsługa i naprawa Audi (62)



■    Zamontować watek rozrządu zaworów wylotowych (wydechowych) zgodnie z rysunkiem 2.43. Nałożyć pokrywy łożysk numer 2 i 4. Nakrętki dokręcać równomiernie momentem 15 N m.

■    Nałożyć pozostałe pokrywy łożysk i nakrętki dokręcać równomiernie momentem 15 N m.

■    Ustalić, z której strony pierścienia uszczelniającego znajduje się sprężyna ściskająca wargę uszczelniającą. Montować pierścień skierowany stroną sprężyny do wewnątrz. Posmarować obficie wargę pierścienia i czop wałka, po którym się będzie ślizgał pierścień. Zakładać pierścień, pomagając sobie rurką o średnicy zewnętrznej dokładnie dopasowanej do pierścienia. Osadzić i wbić pierścień w oprawę, aż do zrównania powierzchni oprawy i pierścienia. Pierścień można osadzać również w sposób podany w rozdziale o naprawie wału korbowego (rozdział 2.5).

■    Osadzić w wałku rozrządu na wcisk wpust i nałożyć koło zębate na wałek. Unieruchomić wałek na przykład zużytym paskiem zębatym. Dokręcać śrubę momentem 65 N m.

■    Sprawdzić, pokręcając wałkami, swobodę obracania (bez zacięć).

■    Zamontować pozostałe części i zespoły na głowicy.

■    Założyć nowe uszczelki i zamontować kolektory ssący i wydechowy.

Montaż głowicy

Silnik ośmiozaworowy

m Oczyścić powierzchnie przylegania głowicy i kadłuba silnika. Nałożyć nową uszczelkę na głowicy tak, aby był widoczny napis „Oben”. Uszczelki pod głowicę są różne dla różnych silników. Dlatego podczas zakupów należy znać numer części zamiennych.

■    Wkręcić kołki centrujące w otwory śrub 8 i 10 (rys. 2.63) w kadłubie. Zamiast kołków można użyć dwóch śrub dwustronnych. Czasami w kadłubie znajdują się zamontowane kołki centrujące ułatwiające założenie uszczelki.

■    Ustawić tłok 1. cylindra w górnym zwrotnym położeniu, następnie obrócić wałem korbowym o 1/4 obrotu w kierunku przeciwnym do kierunku pracy. Po ustawieniu tłoka osadzić i dobić głowicę młotkiem drewnianym lub z tworzywa.

■    Pozostałe 8 śrub mocujących głowicę dokręcić palcami, po czym wykręcić dwustronne śruby centrujące i na ich miejsce wkręcić pozostałe śruby mocujące głowicę.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obsługa i naprawa Audi (250) ■ Zamontować części (dobrane w zależności od odmiany zawieszenia) pokaz
Obsługa i naprawa Audi (48) ■    W głowicy zamontowano dwa wałki rozrządu: pierwszy d
Obsługa i naprawa Audi (100) 2.7. WYDECH WYMONTOWANIE I ZAMONTOWANIE ELEMENTÓW (MODEL 91) 2.7. WYDE
Obsługa i naprawa Audi (110) Wymontowanie i zamontowanie chłodnicy Chłodnice i przewody silników z w
Obsługa i naprawa Audi (114) Rys. 2.155. SPRAWDZANIE TERMOSTATU ZANURZONEGO W NACZYNIU Z TERMOMETREM
Obsługa i naprawa Audi (130) Rys. 2.177. USTAWIANIE POKRYWY GAŹNIKA POD    Rys. 2.178
Obsługa i naprawa Audi (14) ■ i ■ wm ■ i » i LulinnOŁDIH Silnik RAjSB 1Y AAZ 1Z Maksymalny luz tr
Obsługa i naprawa Audi (168) 1 Rys. 2.230. CZĘŚCI UKŁADU WTRYSKOWEGO KE-MOTRONIC ZAMONTOWANE PRZY FI
Obsługa i naprawa Audi (169) Rys. 2.231. CZĘŚCI UKŁADU WTRYSKOWEGO KE-MOTRONIC ZAMONTOWANE PRZY FILT
Obsługa i naprawa Audi (186) 3. SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE Rys. 3.9. LINIAŁ USTAWCZY WAŁKA ROZRZĄDU 2065A
Obsługa i naprawa Audi (187) 3.2. GŁOWICA WYMONTOWANIE I ZAMONTOWANIE 3.2. GŁOWICAWymontowanie i zam
Obsługa i naprawa Audi (190) 3. SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE 3. SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE Sprawdzić, czy przylgni
Obsługa i naprawa Audi (201) imvinw*«nniiu v/buui«mn ruc.iuiviu rrtLlWHWymontowanie i zamontowanie c
Obsługa i naprawa Audi (203) zostaną opisane w dalszej części podrozdziału. Zamontowanie ■  &nb
Obsługa i naprawa Audi (204) 3. SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE 3. SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE Rys. 3.25. USTAWIANIE P
Obsługa i naprawa Audi (235) pokazano kolumnę kierownicy „Procon + Ten". W rozwiązaniu tym prze
Obsługa i naprawa Audi (25) AUDI 80    _SILNIKI BENZYNOWE 2.1. DEMONTAŻ SILNIKAWymont
Obsługa i naprawa Audi (264) 6.2. ZAWIESZENIE TYLNE WYMONTOWANIE I ZAMONTOWANIE KOLUMNY ZAWIESZENIA
Obsługa i naprawa Audi (286) ■    Sprawdzać pod samochodem ruch dźwigni korektora. Wy

więcej podobnych podstron