Obsługa i naprawa Audi (92)

Obsługa i naprawa Audi (92)



Ustawianie i sprawdzanie ustawienia rozrządu

Czynności sprawdzania i regulacji należy wykonać przed zamontowaniem paska rozrządu lub w przypadku gdy jest podejrzenie, że pasek został zamontowany nieprawidłowo lub zsunął się z koła zębatego. Prace regulacyjne są zróżnicowane, w zależności od typu silnika.

Silnik ośmiozaworowy

■    Wykręcić świece zapłonowe.

■    Przykręcić prowizorycznie koło paska klinowego do koła zębatego rozrządu (bez blaszanej osłony paska rozrządu). Zwracać należy uwagę na pokrycie się znaków na kołach paska klinowego i paska rozrządu.

■    Obrócić wałem korbowym silnika (kluczem osadzonym na śrubie mocującej koło ząbate), aż do pokrycia się znaków na kole pasowym wału korbowego oraz kole zębatym wałka pośredniego (rys. 2.122). W takim ustawieniu znaków tłok 1. cylindra znajduje się w ZZ.

■    Obrócić kołem zębatym wałka rozrządu (a więc i wałkiem) tak, aby znak na wewnętrznej stronie koła zębatego znalazł się na wysokości krawędzi pokrywy głowicy tak jak pokazano strzałką na rysunku 2.122 (po lewej stronie).


Rys. 2.122. USTAWIANIE ROZRZĄDU W SILNIKU OSMIOZAWOROWYM. Znak na kole zębatym walka rozrządu powinien pokrywać się z lewą górną krawędzią głowicy (rysunek lewy), a nacięcie na kole pasowym walu korbowego ze znakiem na kole zębatym wałka dniego (rysunek prawy)

Podczas ustawiania głowica powinna być zdemontowana.

■    Zdemontować koło paska klinowego (prowizorycznie zamontowane).

■    Nałożyć na koła pasek zębaty — należy zwracać przy tym uwagę, aby zębate wypusty na pasku dokładnie przylegały do zębów na kołach zębatych rozrządu.

■    Napiąć pasek zębaty (rozdział „Zakładanie paska zębatego").

Silnik szesnastozaworowy

u Sprawdzić, czy tłok pierwszego cylindra znajduje się w ZZ.

■    Wykręcić świece zapłonowe.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obsługa i naprawa Audi (83) Rys. 2.105. NAPĘD ROZRZĄDU (silnik ośmiozaworowy, model
Obsługa i naprawa Audi (89) Rys. 2.115. USTAWIENIE TŁUMIKA DRGAŃ I KOU ZĘBATEGO WAŁKA ROZRZĄDU PRZED
Obsługa i naprawa Audi (93) ■ m Rys. 2.123. USTAWIANIE ROZRZĄDU W SILNIKU SZESNASTOZAWOROWYM A - nac
Obsługa i naprawa Audi (184) O. O I L. IV 11X1 *f ■ uuiwr Rys. 3.4. PODSTAWOWE USTAWIENIE POMPY WTRY
Obsługa i naprawa Audi (130) Rys. 2.177. USTAWIANIE POKRYWY GAŹNIKA POD    Rys. 2.178
Obsługa i naprawa Audi (144) ys. 2.200. GAŻNIK SOLEX 2E2. Ustawianie przepustnicy przelotu (patrz te
Obsługa i naprawa Audi (166) 2. SILNIKI BENZYNOWE Rys. 2.227 POŁOŻENIE ZNAKÓW PRAWIDŁOWO USTAWIONEGO
Obsługa i naprawa Audi (177) Rys. 2.242. USTAWIANIE PUNKTU ZAPŁONU Podłączenie lampy stroboskopowej
Obsługa i naprawa Audi (194) ustawczych i wobec tego liniał ustawczy jest jedyną możliwością dokładn
Obsługa i naprawa Audi (204) 3. SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE 3. SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE Rys. 3.25. USTAWIANIE P
Obsługa i naprawa Audi (234) Koło kierownicy montuje się w następującej kolejności. ■   &n
Obsługa i naprawa Audi (247) 6. ZAWIESZENIE Do ustawienia przegubów należy użyć szczypiec do rur tak
Obsługa i naprawa Audi (277) ■ Naciskać kilkakrotnie pedałem hamulca, co umożliwi prawidłowe ustawie
Obsługa i naprawa Audi (114) Rys. 2.155. SPRAWDZANIE TERMOSTATU ZANURZONEGO W NACZYNIU Z TERMOMETREM
Obsługa i naprawa Audi (129) ■ Sprawdzić prędkość obrotową. Jeżeli prędkość obrotowa jest inna niż 3
Obsługa i naprawa Audi (146) ■    Sprawdzić analizatorem stężenie tlenku węgla w spal
Obsługa i naprawa Audi (150) Rys. 2.209. PRZED SPRAWDZENIEM BIEGU JAŁOWEGO ZAŁOŻYĆ ZACISKACZ (1) NA
Obsługa i naprawa Audi (154) 2. SILNIKI BENZYNOWE Rys. 2.214. SPRAWDZANIE WTRYSKIWACZA ROZRUCHOWEGO
Obsługa i naprawa Audi (156) 2. SILNIKI BENZYNOWE Zawór I sprawdza się w następującej kolejności. ■

więcej podobnych podstron