Obraz2(1)

Obraz2(1)




AUDI 80/90



Przegląd szczegółów technicznych

Działanie systemu bezpieczeństwa "procon-ton" zaznaczono strzałkami.

Kolorem czerwonym wrysowano również położonle kolumny kierownicy I kierownicy po zderzeniu czołowym

To samo zapewnia podział obwodów hamulcowych po przekątnej samochodu: w przypadku awarii jednego obwodu pojazd hamować może jednym przednim i jednym tylnym kołem. Przy normalnie zaprojektowanym podwoziu pojazd “uciekałby* w bok, lecz przy ujemnym promieniu zataczania sytuacja taka nie występuje.

System bezpieczeństwa “procon-ten”

Przy ciężkich wypadkach czołowych, mimo założonego pasa bezpieczeństwa, istnieje ryzyko, że głowa kierowcy uderzy w kierownicę.

System bezpieczeństwa “procon-ten" - zamontowany po raz pierwszy w Audi 80 - przy kolizji czołowej powoduje przesunięcie kierownicy w stronę deski rozdzielczej. Jednocześnie naprężają się pasy bezpieczeństwa przy przednich siedzeniach

Genialna jest tu prostota pomysłu: stalowa linka mocowana jest do przekładni lub do silnika w ten sposób, że naprężana |est przez wywoływane zderzeniem przesunięcie bloku napędowego. Na drugim końcu linki zamocowane jest zawieszenie kolumny kierownicy, które podczas zderzenia zostaje pociągnięte do przodu. Kierownica opuszcza strefę niebezpieczeństwa. To samo dzieje się ze zwijaczami pasów bezpieczeństwa. Również i one. poprzez cięgno, zostają częściowo zwinięte.

Należy jeszcze wspomnieć, że system ten jest bezobsługowy przez cały okres swego funkcjonowania. Nie jest tak w porównywalnych urządzeniach innych producentów, czyli w przypadku poduszki pneumatycznej (airbag).

Nadwozie

Nadwozie Audi 80/90 ma nie tylko zgrabną sylwetkę, ale także zapewnia ekstremalnie niewielki opór powietrza.

Mając współczynnik opływu Cw = 0.29 wśród porównywalnych samochodów Audi zajmuje jedno z pierwszych miejsc. W odniesieniu do mocy silnika pozwała to na uzyskanie wysokich prędkości końcowych.

Również zabezpieczenie antykorozyjne jest wzorowe: za pomocą robotów nadwozie spawane jest z obustronnie ocynkowanej blachy, a oprócz kilku warstwowego lakierowania wprowadzono trwałe zabezpieczenie profili zamkniętych i różne materiały zabezpieczające podwozie - w zależności od obciążeń oddziałujących na dany element.

Dzięki dużym zderzakom i połączeniom skręcanym na śruby, przód i tył samochodu ukształtowany |est tak, że drobne uszkodzenia dają się naprawiać niewielkim kosztem. To samo dotyczy podzielnych drzwi: korpus drzwi można wymienić osobno, zaś okno, podnośnik okna, klamka wewnętrzna itd. pozostają przy części wewnętrznej.

Nadwozie Audi jest w całości wykonane z ocynkowanej blachy

11




Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obraz6 AUDI 80/90 AkumulatorWpływ temperatury na akumulator Akumulatory mają szczególną cechę, że t
Obraz&6 AUDI 80/90 Dane techniczneDane techniczneSilnik Typ
Obraz6 AUDI 80/90 Stanowisko roboczeStanowisko roboczeSamochód należy zawsze podpierać! Podnośniki
Obraz2 AUDI 80/90 Smarowanie części Śruba kontrolna oleju (czarna strzałka) w przekładni zmianowej
Obraz6 AUDI 80/90 Silnik - jego odmiany AUDI 80/90 Silnik - jego odmiany Silnik i jogo części: 1 -
73112 Obraz8 AUDI 80/90 SprzęgłoDemontaż cylindra przy przekładni sprzęgła ■    Podn

więcej podobnych podstron