P1010912

P1010912



Sh/zs-n 4w W fi

się odnrbn*. sobie właściwa *fcn\ u*ycia i prąypK«nvmi .

P/iv gdy nasilaią się tendencje do prremiesrereń (tak w społecznej. tak i językowej), n obserwowana mobilność xx\ohr*k*e Prnych kategorii. jak i między granicami ich zewnętrznych    ^'c

zv w \ znaczniki językowe, wchodząc w córa/ io no w ck on fic,,'1"


{por (iaicii» 2005: 73).    ?e' kn,e8orjnrhj

*1. **R6|.


"*N»V

re wyznaczniki językowe, w cnoaząc w coraz to nowe fconfioim.    k

wnurisfość. Częściej zatem odwołujemy się do parametry** ^**5li* mgroafyezmoh pysfcurs dc/iniowam w sposób nieostry n /nr ^C,,nn,Vc*n^> c domagający się uzależnienia swej charakterystyki od konkret,,M'v.nóf' ' wskazuje dobitnie* że jego wykładniki mąją charakter rrhm wnN ru^° ^°btCk« ty lko ich rola. ale i postać. Paradoksalnie, ich płynność i kontckstJ!!|li*nit s»* m' nie stoi na przeszkodzie, by to one w jaśnie mogły decydować o toźsa ** *«^isł0su (por. Wojtak 2006: 141) oraz odegrać rolę integrującą jego wskazać na kategorię językowego obrazu świata, która scala u ^ ">s«orv/v wic charakterystykę gatunkową i sty Iową. pragmatyczny i strukturo*' ^Pckty. miński. Tokarski 1986).    (por,

Po czw arte w reszcie, dyskurs wy daje się być tak skonstruowanym badawczym, by w sposób pełny i przekonujący zobrazować potrzeb^0^'01^ ma się w jego analizie kategorią stylu, traktowaną jako „ponadteksun P°Słu**wi-znaków a" (Bartni inski 1981:31). Styl jako miejsce i wyraz szczególne* ° StfldctUrcjimiędzy płaszczyzną tekstowąa strategiami komunikacyjnymi podn ,.n,0rfe,*n-tankowanymi ich kompetencją kognitywną oraz spotoczno-kulturow ll0t^w%vva-stem (\ vcz 2006: 164) za najistotniejsze swe wyznaczniki uznaje wart”. . lcmadzące się w okol podmiotu mówiącego, a wskazujące na jec °SC*‘ grokonstruowaną przezeń w izję sw iata. a także w iedzę o rzeczywistości - lntcncje, porządek aksjologiczny /.wraca się u w agę, że wiązka tekstów ych w yzna stylu jest determinowana wyborem wartości i nomi regulujących acfn,^^v owych wartościach (Bartmiński 1981; 2003: 67).    mówienie o

Dyskurs jest odnoszony do zbioru wy powiedzi konstruowanych w n kolejności z określony ch pozy cji społecznych (dyskurs nauczycielski ndm™*** cymy, lub ideologicznych (dyskurs liberalny),jednakie żadnemu tykowi dUT*" su mc można odmówić ideologicznego aspektu, jeśli ideologię rozumieć

nn szeroko, jako reprezentację mentalną grupy, uwzględniająca asDeki „ ?dae'

czy. s, stem\ przekonań, rodzaje w tedzy i postlje, cinkTSeoE ZTT podstawą identyfikacji członków /grupt,. jest wyznacznikiem jej tozsamoS * razem jest czynnikiem normującym zachowania członków (vai dS" oLt

"»»*v

-‘-w.

M> t" -V I""*"'    '

jak /Atcm f n»krc4\oiMs|

. rrtcifn,> Pi-—


'****'*•»    *J''t>eVivWv    '"'‘•IiW

pr/c,u/cn, pot*N kuhu^J^CSjfe^ V^V>m>v,

,c»or,^ wymykąlącą ,* ł^T^k .»*** ***.

w i. dlntcgo mti/tm KO ll/n_. , ”Vm IH/vtv r'*n*®    '***

c**«ów. Odbitaj* «Mp W n,m j * *2®^!

"P"* pnAsIwowy up,awn,cn £££? ****,.. (£*5* rchgitnym). nirwonsmy lp<1,    *

gicrny (negatywne ««.»»„n?'*'"^ "£** N, „aeiD.e.yerny (por ndltun, f.minl^^^.<4^ ,»C?fc

tyc/nc wykreowane prrcaiń/nc dy,k„„v

etatom l seksunlnołct, ertowteka. rwl„£j£»m.Jkut*^ * we, wybranej pr/c/ nas katego,,, natery u w

.t ,U nnarlrkrli 1 ,,,'    ^ '^-„tsywnę. p.u/ln

-> "»«>• p,ms,nKKch" Tnyeh

amerykańtktego i brytyjskiego, a tak/e wpty*    ’"T"'"m,u w 'VVk

modcmiłtycinego (por. Owena 1998. (ong 2001v£'"*>cw«*'> dy*^**'-styczny •rtlrj^yt już wykształcę wiele swych    ’P6te***<» .h,kur''!'>"v'

niących pod w/glydcm ideolog,e/nym. miene'"“wn'c *< «» mcC',"', lak. że niektórzy znawcy problematyk, poMuluja    ®? "«*»*t,orww

politycznego, które dzisiaj, poddawano przeformulow aniom. stają Mv* c?v^ ,A teologii nowych nurtów)4, jak i wtedy, gdy czynnikiemsystcmatyzującyntcKenw


feminizmach (Slęczka 1999). Nawet typologa uw/afc .Cmco Amonie *\ mająca na celu zarysowanie jedynie najwyraźniejszych biT^iT*1* ^ rębnienie feminizmu socjopolityczncgo i akademickiej '!* u obrazuje dynamikę i pluralizację dzisiejszych teorii, które'm ' 'M7>mk* -<#b> nych różnic, w wielu miejscach jednak silnie się zazębiają ^kU° mefavłłtc/^ dy. gdy przyglądamy się temu spoleczno-idco\ogiczncmuv iniTk*™**' prądowi w jego rozwoju, wykorzystując w celach porządkują^ w chronologiczne (por. podział uwzględniający historią trzech fal fcmmwnu^'''

i Feminizm I IhU(1830*1920) miał /acel watkę o irównaat*praw    |

c/wn. w > stępowa! pr/cciw oheem m w relacjach spolcc/n\ch iku;-. zbudowany m na dominacji męzczyzn \ wykluczeniu kobiet / pi ;csvi . cm pubtiv/u<\ \/ob m uv


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
48 49 (3) <*V 1.-3r*T ) /*. -H<c>■ 4IW& (?fnm) -śH£WM£i 4°W *fi (4nvn) -5SEC®: 15* (0.3
img020 (60) między tymi dwiema metodami coraz bardziej zaciera się. Tendencja do ilościowego ujmowan
12490 IMG06 (6) MEBLE ZABYTKOWEX. Meble neostylowe W drugiej połowie XIX w. zaznaczyła się tendencj
2.    W grupie chorych z podwyższonym ciśnieniem płucnym stwierdza się tendencję do w
moda kobieca XXw str239 Biustonosz. Ponieważ powrócono do dyskretnego akcentowania piersi, zjawiła s
Syst Finansowy087 niezależności w poszczególnych państwach jest różny; obserwuje się tendencję do je
15. KODYFIKACJA. JUSTYNIAŃSKA. Po objęciu władzy przez Justyniana I w 527 nasiliły się tendencje do
60979 img020 (60) między tymi dwiema metodami coraz bardziej zaciera się. Tendencja do ilościowego u
082 fn We współczesnej merodologii nauk obserwuje się tendencję do zacierania różnicy pomiędzy konte
Raporty z badań/Case Reports W edukacji przedszkolnej pojawiła się tendencja do rozwijania u dzieci
CCF20130608010 154] Belmwimyzm i fenomenologia wiły (patrz np. 3). Nasilą się tendencje do tworzeni
moda kobieca XXw str239 Biustonosz. Ponieważ powrócono do dyskretnego akcentowania piersi, zjawiła s
CCF20130608010 154] Behawioiyzm i fenomenologia. wiły (patrz np. 3). Nasilą się tendencje do tworze
III. Wraz z rozwojem cywilizacyjnym grupy pojawiają się tendencje do określania dalszych kierunków r
DIAGNOSTYKA LABORATORYJNA Prof. dr hab. n. med. Jan Kanty Kulpa Od szeregu lat obserwuje się tendenc

więcej podobnych podstron