pedagogika8a

pedagogika8a



ich poczucie bezpieczeństwa i własnej wartości, zaufanie do siebie i jr I Pożądany jest udział dzieci zahamowanych psychoruchowo w zajęciach pgJi terapii, socjoterapii, Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbome. pon^ . powinniśmy uczyć je komunikowania się społecznego, ułatwiać im okazywani. I emocji, zarówno pozytywnych, jak negatywnych (nie należy tłumaczyć reakcji emocjonalnych brakiem wrażliwości dziecka). Zabiegi wychowawcy -terapeutyczne dobrze jest organizować w formie grupowej, gdyż to właśnie I sytuacja społeczna wyzwoliła pierwsze lękowe doświadczenia dziecka.

10.5. Uczniowie zdolni

Krzysztof Kruszewski

10.5.1. Opis

Według większości definicji uczniowie zdolni charakteryzują się dwiema cechami: ponadprzeciętnymi osiągnięciami lub/i potencjalnymi zdolnościami do takich osiągnięć. Cechę pierwszą możemy stwierdzić, oglądając rezultaty aktywności ucznia, cechę drugą - badając go instrumentami psychologicznymi, np. testami: wielu uważa, że wysoki wynik testu inteligencji wskazuje zdolnego ucznia, gdyż świadczy o rozwiniętej zdolności uczenia się. Pedagog E. Paul Torrance uściśla, że chodzi tu o osiągnięcia nie byle jakie, lecz tylko istotne dla społeczeństwa, stawiając tym samym granicę między uczniem, który potrafi zapamiętać po jednorazowym przeczytaniu liczbę złożoną z kilkudziesięciu cyfr, a takim, który wynajduje oryginalne dowody twierdzeń matematycznych.

Swoje ponadprzeciętne zdolności uczeń zdolny przejawia w szkole na kilku polach:

•    „akademickim”, tj. w uczeniu się przedmiotów szkolnych odpowiadających gałęziom wiedzy,

•    artystycznym,

•    technicznym,

•    sportowym i motorycznym,

i społecznym, wykazując talent przywódczy lub umiejętność skutecznego rozwiązywania sytuacji społecznych.

W miarę upływu lat zdolności ucznia specjalizują się. Im młodszy uczeń, tym bardziej ogólny wydaje się charakter jego uzdolnień. Ten sam uczeń w pierwszej klasie wydaje się zdolny „w ogóle”, w ósmej uzdolniony humanistycznie, w maturalnej literacko.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
służących podnoszeniu poczucia własnej wartości i usprawiedliwianiu samego siebie — stwierdzeń,
DSC03762 (2) 17 ( Ludzie^L) to członkowie organizacji wraz z ich wiedza, kwalifikacjami, systemem wa
DSCN1505 Znaczenie ogólne
Otwarcie rozmów Polega na wyrównaniu nastroju i zbudowaniu zaufania do siebie i swoich ofert. Oferta
POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA;wyniki badania CBOS Czy, Pana(i) zdaniem, Polska jest krajem,
tekst na socjo0 196 Marek Krajewski nienia, utrata poczucia bezpieczeństwa i zagubienie, niemożność
Brak zaufania do rozumu Nie da się opisać rozumu rosyjskiego. Brak mu zaufania do siebie. Wszystkie
ŚWIADKOWIE HISTORII zaufanie do siebie samego, gdyż widzę, że ci, których miałem za tęższych od sieb
244 245 grecki filozof Epikur ma nam do przekazania coś bardziej wartościowego, a jeśli tak, to co t
CCF20090120029 winąć swoje zainteresowania i zaufanie do siebie samego. „Stosowanie właściwych środ
Dochodzi do siebie i stwierdza, że jest otnity, chce zabić pazia, jednak powstrzymuje się bo widzi w
94287701 djvu FIZYOLOGIA NARZĄDU WZROKU 457 jęte źrenicą. Do tego celu pożądanem jest rozszerzyć ź
poniżej 100% świadczy, że do finansowania inwestycji konieczny jest udział środków pochodzących z
skanuj0014 (276) wartościowe, zapewniające poczucie bezpieczeństwa i znalezienie se® su własnej egzy
skanuj0014 (276) wartościowe, zapewniające poczucie bezpieczeństwa i znalezienie se® su własnej egzy
IMG?76 poczucie własnej kompetencji i wartości, dążenie do dominacji, wiara we własne siły, elastycz
Obraz2 stwa, bliskości, przynależności do grupy, poczucia własnej wartości, poczucia kompetencji, c

więcej podobnych podstron