PICT5408

PICT5408



W związku z powyższą analizą zaproponowano nasi

działania naprawcze w ramach indywidualnych z<!jv<Vl!',J^

cyjno-kompensacyjnych:    Kor*k-

•    kształtowanie odporności emocjonalnej i zdolności d siłku umysłowego w sytuacjach trudnych - nauka V* struowania gier. gry i zabawy matematyczne; ‘ ***•

•    wspomaganie rozwoju motorycznego. sprawności nian

ncj i koordynacji wzrokowo ruchowej;    Ua)-

•    usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej;

•    wspomaganie rozwoju intelektualnego poprzez gry. zabm^ i zadania wymuszające posługiwanie się rozumowanie^ operacyjnym;

» kształtowanie pojęć i umiejętności matematycznych.

Nauczyclcl-tcrapeuta powinien postarać się o skłonienie mat-ki dziewczynki do współpracy. Powinna ona uczestniczyć przynajmniej w niektórych zajęciach korekeyjno-kompen. sacyjnych. a także systematycznie ćwiczyć z dzieckiem w domu.

Jeśli okazałoby się jednak, że skomplikowana sytuacja rodzinna na to nie pozwala, to należałoby wtedy włączyć do pomocy nauczycielkę, pedagoga szkolnego i wychowawcę świetlicy.

¥

PRZYPADEK 3

CHŁOPIEC. 6 IJ\T I I MIESIĄC

Dziecko urodzone w terminie, siłami natury, w zamartwicy. Waga urodzeniowa - 3440 g. wzrost - 53 cm. Uzyskał H punktów w skali Apgar. Po urodzeniu dziecko dwie doby przebywało w inkubatorze. Chłopiec przebył typowe choroby u-ieku dziecięcego, ale bez powikłari. Siadać zaczął w 7. miesiącu. chodzić (biegać) - w 14. miesiącu. Nie raczkował. Od 18 miesiąca nie sypiał w ciągu dnia.

Od 3. roku życia chodził do przedszkola, co lubił ze względów* towarzyskich. Jest jedynakiem i w* domu nic ma rówieśnika ( o za )awy. Przez wychowawczynie oceniany jako bardzo ru

chliwy. aktywny, koleżeński. Iubiącv D

agresywny. Jest bardzo śmiały ,    grunt,

dobrych kolegów, kiórych często zac^^Wiy- Ma dwóch którym się opiekuje.    * do domu. Ma psa

Mliii kłopoty z nauczeniem się j;udv

„icm guzików, z zawiązywaniem    z zapina.

WSĆ. Nie lubi chodzić do zerówki bo ,r ., t r^ Nie hibt ryso dania szkolne, a on wciąż chce się bawić ^ odr*łWza-

Ze względu na ciągłą potrzebę ruchu i dziecko chodzi na pływalnię i na zatęcta    energię

rządek w swoim pokoju. choC po wielok™' Ni'dba 0 Podiach posprząta. Nic lubi gier planszowi"5'''*’ “Pomnie-puzzli. Woli aktywność fizyczną (gra w DiI" układania na rowerze). Nie chce pisać liter, twierdzi z' bic8anie- Jazda szkoły, żc woli wrócić do przedszkola. " * ™e p6J<klt do

Dziecko uzyskało w badaniu inteligencji wvmw , ko poprawnie różnicuje słuchowo pojedyncze    Dłłec

zestawy rytmiczne. Analiza i synteza Ł"1* proslf Praca analizatora słuchowego w nomie® pra"kBo"»-

Wypowiedzi chto|xa w trakcie badania (np oois ohm.L , miały charakter bardzo prosty, sprowadzały się do wyh~ elementów bątlz odpowiedzi na pytania zdaniami nie^

niętynii.    1

Pamięć bezpośrednia prawidłowa. Pamięć trwała słaha Dziecko wykazuje myślenie konkretno obrazowe Mienie abstrakcyjne jeszcze nieukształtowane. Zauważalne początki uogólniania i tworzenia |>ojęć.

Problemy ze skupianiem uwagi. Brak odporności w czasie badania na dystraktory. Wykazywanie cech nadpobudliwości psychoruchowej. Na (^odstawie analizy samego rysunku. jak i procesu jego powstawania można wnosić o istnieniu zaburzenia bądź niedojrzałości w funkcjonowaniu analizatora ki-nestetyeznego. Dziecko trzyma ołówek nieprawidłowo. Wykazuje niechęć do wykonywania wszelkich zadart związanych z wykorzystywaniem analizatora ruchowTgo. męczliwość.

131


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
PICT5408 W związku z powyższą analizą zaproponowano następują*, działania naprawcze w ramach indywid
skanuj0030 7 52    Prognozowania a panowanie... (podkreślenie moje - M. S.). W związk
str012 AT l) 3R2 8,2 mm Z powyższej analizy, przeprowadzonej dla skrajnych warunków, wynika, że dl
28 dni od daty inspekcji. Jeżeli działania naprawcze nie zostaną przedstawione, certyfikat zostanie
P5120443 stopień utlenienia w związkach organicznych • analizujemy każdy atom węgla oddzielnie • sum
Prawoznawstwo9 10 19. Związki państwa z prawem? -    państwo poprzez działalność kom
skanuj0011 Powyższa analiza nie pretenduje do tego, by być wystarczającą; można by wyróżnić jeszcze
IMG#07 (2) I I 1 (I I
IMGx09 (2) W związku z powyższym na podstawie wskazanych dowodów ustalono stan faktyę^ i podejrzanem
Slajd182 WIERCENIE RDZENIOWE - technologia wiercenia W związku z powyższym całkowity nacisk P, jaki
logistyka zaopatrzenia9 W systemie MRP II są analizowane całe cykle działalności gospodarczej firmy
ETŚT 3 3 Modelowanie Identyfikacja, analizowanie czy optymalizacja działania rzeczywistego systemu

więcej podobnych podstron