PICT6101

PICT6101



czego.


ną rzcczowo-trcściową strukturę czynności poznawczych. Chciałbym ukazać najpierw dwie propozycje schematów formalnych procesu badaw-

Kolejne kroki procesu badawczego1


Drugi projekt jest poleczoną propozycją kilku autorów i opracowań jakie spotkać można w literaturze metodologicznej2:

I    Faza budowania koncepcji badawczej

1.    Określenie zakresu badań.

2.    Studia nad literaturą, kwerenda.

3.    Etap formułowania problemów, hipotez i innych pojęć teoretycznych.

II    Faza projektowania warsztatu badawczego

1.    Etap wy boni terenu badań, dobom próby,

2.    Budowa narzędzi badawczych i innych.

Źródło: W.L. Neuman. Social rcseurch methods. Qualitative and quantitativt approaches, Boston 2000. Allyn and Bacon. s. 22. Przekład Z. Kwieciński.

por. 1‘rdcy promocyjne z pedagogiki, red. Wiesław Ciczkowski. Olsztyn 2000. Wyd-l W-.YJ: M. Loboeki. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1999. Impuls; K. Konarzewski. Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczne-Warszawa 2000, WSiP SA.



III Faza realizacji badań

j Opracowanie harmonogramu badań.

9 Gromadzenie materiałów empirycznych, jy Faza analityczno-opisowa

I Opracowanie i porządkowanie materiałów,

2. Opis i analiza danych empirycznych.

3 Weryfikacja założeń badawczych i hipotez.

Teraz pragnę przedstawić schemat rzeczowo-treściowy postępowania badawczego, który zawiera jakby dyrektywy postępowania, kolejność czynności badawczych, konkretne nazwy tych czynności oraz ich objaśnienia.

Faza koncepcyjna

1.    Temat - przedmiot, cel. uzasadnienie, studia nad literaturą przedmiotu,

2.    Problemy badawcze,

3.    Hipotezy badawcze,

4.    Wybór terenu badań i dobór próby.

5.    Typologia zmiennych.

6.    Schemat wyjaśniania związków między zmiennymi.

7.    Typologia wskaźników do zmiennych,

8.    Metody, techniki i narzędzia badań.

9.    Definicje teoretyczne ważniejszych pojęć,

10.    Badania pilotażowe.

11.    Ostateczna wersja problemów badawczych, hipotez teoretycznych i na rzędzi badań.

12.    Gromadzenie literatury przedmiotu.

Faza wykonawcza

1.    Opracowanie harmonogramu badań.

2.    Przeprowadzenie badań właściwych.

3.    Uporządkowanie materiałów badawczych.

4.    Opracowanie klucza kodyfikującego.

5.    Kodyfikacja i opracowanie statystyczne,

6-    Analiza jakościowa, klasyfikacja zagadnień i zależności.

7-    Weryfikacja hipotez.

K Opracowanie teoretyczne.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
PICT6102 180 na rzeczowo-trcściową strukturę czynności poznawczych. Chciałbym ukazać najpierw dwie p
Obraz0 ilekroć nairariamy na nową jnform struktur poznawczych (Markus lo^ próbujemy
Całościowa struktura czynności metodycznych nauczyciela i uczniów w trakcie doświadczenia polega na
•    określić poziom wyjściowy czynności poznawanych na podstawie
Prawo transportowe Historia transportu 7.    definiuje strukturę czynności na stanowi
•    określić poziom wyjściowy czynności poznawanych na podstawie
Czynności poznawcze wyrażone językowo można badać na różne sposoby- paradygmaty badawcze 12.
img047 (8) 94 in antyczny. Na przykład, semantycznej strukturze „pies” odpowiada w języku polskim st
img193 (5) wskutek czego na ekranie jest wyraźna tylko sylwetka, a ginie cień drucika, na którym jes
img047 (8) 94 mantyczny. .Na przykład, semantycznej strukturze „pies” odpowiada w języku polskim str
Pozytywizm i praktyczne rozumienie czynności poznawczych, redukcja zachowań intelektualnych do czyst
pyt3 PRAWDA FAŁSZ Wg testu fałsz, bo dzieli się na: fazy, operacje, zabiegi, czynności, ruchy robocz
skanuj0070 (14) 4.4.3. Dochodowa elastyczność popytu Ważnym czynnikiem wpływającym na poziom oraz st
K ?jna DIALEKTY POLSKIE78956 154 ■warg nie mógł podtrzymać różnicy między tymi samogłoskami, wobec c
na dz z pol067 136 cych już w skład państwa polskiego. Istotny wpływ na kształtowanie się struktury
d 3 28.    Przedstawiona na rysunku obok struktura jest typowa dla odlewniczych 

więcej podobnych podstron