Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (100)

Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (100)



101


3. Opłacalność świadczenia usług a koszt krańcowy

Kształtowanie się kosztów zmiennych jest kluczem do poprawy zyskowno-ści w hotelach. Tylko przy niskiej relacji kosztów zmiennych do obrotów opłaca się naprawdę maksymalizować obroty i osiągać z tego tytułu wysokie zyski.

Analiza wpływu kosztu krańcowego na opłacalność świadczenia usług tour operatorskich jest znacznie bardziej skomplikowana. Podaż usług nie jest tam bowiem tak ograniczona w okresie krótkim jak w bazie hotelowej. Mamy też do czynienia ze znacznie bardziej zróżnicowaną paletą usług (ofert), z których każda charakteryzuje się inną relacją kosztów zmiennych do obrotów. Udział kosztów stałych w koszcie całkowitym jest przy tym niewielki, co z góry zwiększa prawdopodobieństwo większej opłacalności świadczonych usług.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (98) 99 3. Opłacalność świadc
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (70) 71 2. Aktualna podaż usł
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (62) 63 2. Aktualna podaż usł
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (68) 69 2. Aktualna podaż usł
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (72) 73 2. Aktualna podaż usł
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (101) Rozdział V ORGANIZACJA
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (99) 100 IV. Zastosowanie zas
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (103) II 104 V. Organizacja i
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (109) 110 V. Organizacja i fi
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (135) Uł o Tabela 20. Kształt
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (185) 186 VII. Podstawy marke
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (192) 193 2. Źródła danych dl
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (196) 197 2. Źródła danych dl
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (0) Grzegorz Gołembski
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (104) 105 /. Organizacja prze
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (105) 106 V. Organizacja i fi
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (106) 107 1. Organizacja prze
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (107) 108 V. Organizacja i fi
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (108) 109 1. Organizacja prze

więcej podobnych podstron