Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (128)

Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (128)



129


3. Rachunkowość zarządcza...

W biurach podróży, w których trudno jest wydzielić w sensie księgowym przede wszystkim koszty prowadzenia różnego typu działalności, trudno jest prowadzić analizę działową. Tym niemniej analiza pozioma, pionowa i wskaźnikowa w skali całego przedsiębiorstwa jest możliwa do prowadzenia i faktycznie się ją prowadzi.

Oprócz analiz operacyjnych prowadzone są w przedsiębiorstwach turystycznych analizy na szczeblu całej firmy, dotyczące strategii działania. Strategia ta dotyczy wyboru takiego rodzaju usług i takiego segmentu, który pozwoliłby na maksymalizację zysku. Stąd też badania zyskowności firmy w stosunku do posiadanych aktywów i pasywów odgrywają istotną rolę. Strategia ta dotyczy też zarządzania finansami, szczególnie w aspekcie zapewnienia płynności finansowej, jak i obsługi zadłużenia.

Zagadnienia te zostaną omówione w następnym podrozdziale.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (122) 123 3. Rachunkowość zar
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (124) 125 3. Rachunkowość zar
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (126) Ml 3. Rachunkowość zarz
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (30) 31 2. Dziwna siła - moty
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (34) 35 2. Dziwna siła - moty
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (87) IV. Zastosowanie zasad a
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (121) 122 V. Organizacja i fi
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (127) 128 V. Organizacja i fi
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (129) 130 V. Organizacja i fi
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (103) II 104 V. Organizacja i
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (109) 110 V. Organizacja i fi
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (135) Uł o Tabela 20. Kształt
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (185) 186 VII. Podstawy marke
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (192) 193 2. Źródła danych dl
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (196) 197 2. Źródła danych dl
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (70) 71 2. Aktualna podaż usł
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (0) Grzegorz Gołembski
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (100) 101 3. Opłacalność świa
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (101) Rozdział V ORGANIZACJA

więcej podobnych podstron