Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (58)

Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (58)



59


1. Kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych

-    reprezentacyjne, drogie, o wyszukanej ofercie, wysoce profesjonalnej obsłudze i intymnej atmosferze, często miejsce spotkań ludzi biznesu,

-    reprezentujące najrozmaitsze kuchnie regionalne,

-    lokale specjalizujące się w wydawaniu szybkich, niedrogich posiłków (często samoobsługowe),

-    bary - często o niepowtarzalnej, narodowej atmosferze.

Duża konkurencja usług gastronomicznych świadczonych przez hotele sprawia, że samodzielne zakłady gastronomiczne poszukują niejako swej tożsamości w wystroju i rodzaju serwowanych dań.

Transport lokalny

W żadnym przypadkach nie chcemy go utożsamiać z komunikacją miejską lub podmiejską (metro, autobusy, tramwaje). Z natury rzeczy stanowi on usługę uzupełniającą dla turystów. Ma on zarówno ułatwiać poruszanie się po terenie, jak i być dodatkową atrakcją.

1)    Duże miasta. Spotykamy tu:

•    Specjalne turystyczne linie autobusowe (Londyn, Budapeszt) z przewodnikiem. Cena biletu jest jednakowa. Trasa objazdowa. Wsiada się i wysiada w dowolnym punkcie.

•    Statki po kanałach (Wenecja, Amsterdam, Petersburg). Przewodnik, kursy regularne, miejsce, z którego zwiedza się miasto.

2)    Szczególnie atrakcyjne rejony kraju. Często organizuje się regularne turystyczne linie autobusowe łączące atrakcyjne, lecz słabo zaludnione regiony kraju, np. w Norwegii (z Mol de na wyspę Ona) autobusem w połączeniu z komunikacją promową po fiordach. Innym przykładem może być Izrael (wycieczki po Ziemi Świętej).

3)    W krajach dysponujących szerokim dostępem do morza (np. rejon Morza Karaibskiego czy Egejskiego) organizowane są morskie rejsy wycieczkowe. Odbywają się one według określonych marszrut i połączone są ze zwiedzaniem różnych atrakcyjnych miejsc. Łączy się z tym bogate programy krajoznawcze, kulturalne i rozrywkowe1.

4)    Centra turystyczne: dojazd do wyciągów narciarskich (cena biletu wliczona w cenę karnetu narciarskiego).

W szczególnych przypadkach wynajęty samochód (rent a car) spełnia rolę transportu lokalnego. Dzieje się to w miejscach, w których trudno korzystać z usług komunikacji publicznej. Do nich należą wyspy śródziemnomorskie (np. Kreta, Majorka), gdzie wynajęcie samochodu zapewni niezależność i mobilność tym, którzy spędzają wakacje pobytowe, a przybyli samolotem.

1

Według J. Altkorna, Kanały dystrybucji usług turystycznych, AE Kraków, 1991, s. 22.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (46) 47 1. Kryteria specjaliz
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (48) 49 1. Kryteria specjaliz
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (50) 51 1. Kryteria specjaliz
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (52) 53 7. Kryteria specjaliz
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (54) 55 1. Kryteria specjaliz
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (60) 61 L Kryteria specjaliza
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (129) 130 V. Organizacja i fi
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (130) 4. Kryteria ocen przeds
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (132) 4. Kryteria ocen przeds
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (134) 4. Kryteria ocen przeds
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (136) 4. Kryteria ocen przeds
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (138) 4. Kryteria ocen przeds
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (43) 44 III. Przedsiębiorstwo
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (44) I. Kryteria specjalizacj
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (57) 58 III. Przedsiębiorstwo
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (59) 60 ///. Przedsiębiorstwo
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (103) II 104 V. Organizacja i
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (109) 110 V. Organizacja i fi
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (135) Uł o Tabela 20. Kształt

więcej podobnych podstron