Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (60)

Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (60)



61


L Kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych

operatorów, podczas których pilot często pełni rolę przewodnika. Wiele muzeów podejmuje zwiększone wysiłki mające na celu wzbogacenie informacji oraz taką ekspozycję swych eksponatów, która mogłaby być „wizualnie czytelna” dla zwiedzającego. Wreszcie częste błędy psychologiczne popełniane przez przewodników wpływają na spadek popularności świadczonych przez nich usług. Polegają one na zbytnim zrutynizowaniu, mówieniu automatycznym, bez zaangażowania emocjonalnego, podawaniu zbyt wielu szczegółów, przedłużaniu opisu itp.

Usługi sportowe i rekreacyjne

Wielkim uatrakcyjnieniem regionu są usługi sportowe i rekreacyjne. W dobie współczesnej, dzięki wykorzystaniu walorów naturalnych terenu, to one właściwie sprawiają, że dany region jest konkurencyjny wobec innych i może liczyć na przyjazdy gości w skali masowej.

Pod pojęciem usług sportowych i rekreacyjnych rozumiemy te, które tworzone są poza obrębem zakładów noclegowych i żywieniowych, mają charakter otwarty - dla każdego i wymagają osobnych inwestycji związanych z budową i utrzymaniem w stanie funkcjonalności. Przykładem tych usług mogą być kompleksy obiektów do uprawiania narciarstwa zjazdowego, narciarstwa biegowego, lodowiska, baseny kąpielowe, korty tenisowe, pola golfowe, ale także miejsca, w których odbywają się imprezy kulturalne i folklorystyczne.

Dlatego też niebagatelną rolę odgrywa wybór systemu finansowania budowy obiektów i zarządzania nimi. Można tu wyróżnić dwie możliwości:

•    działania władz regionalnych,

•    działania prywatnych inwestorów.

Za pierwszym rozwiązaniem przemawiać może kompleksowość podejmowanych inwestycji i konieczność podejmowania skoordynowanych działań. Typowym przykładem mogą być centra sportów narciarskich. Budowa systemu skomlikowanych i różnorodnych wyciągów narciarskich (kolejki linowe, szynowe, wyciągi krzesełkowe czy orczykowe), wytyczanie tras, utrzymywanie dobrej jakości tras (ratraki) i urządzeń, dbałość o usługi gastronomiczne na stoku-to wszystko jest zadaniem często przekraczającym możliwości jednego inwestora. Ponadto dochody z eksploatacji takiego centrum umożliwiają zwykle dalszy rozwój usług w regionie. Centrum jest też miejscem pracy wielu mieszkańców stałych. System karnetów umożliwia jednocześnie korzystanie z innych usług. Ich cena jest tak skalkulowana, aby pokryć nakłady inwestycyjne i koszty amortyzacji obiektów. To wszystko może i powinien robić samorząd miejscowy pod warunkiem czerpania dochodów z obsługi ruchu turystycznego.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (46) 47 1. Kryteria specjaliz
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (48) 49 1. Kryteria specjaliz
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (50) 51 1. Kryteria specjaliz
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (52) 53 7. Kryteria specjaliz
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (54) 55 1. Kryteria specjaliz
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (58) 59 1. Kryteria specjaliz
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (129) 130 V. Organizacja i fi
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (130) 4. Kryteria ocen przeds
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (132) 4. Kryteria ocen przeds
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (134) 4. Kryteria ocen przeds
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (136) 4. Kryteria ocen przeds
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (138) 4. Kryteria ocen przeds
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (43) 44 III. Przedsiębiorstwo
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (44) I. Kryteria specjalizacj
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (59) 60 ///. Przedsiębiorstwo
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (61) 62 III. Przedsiębiorstwo
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (103) II 104 V. Organizacja i
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (109) 110 V. Organizacja i fi
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (135) Uł o Tabela 20. Kształt

więcej podobnych podstron