psychologia motywacji w organizacji 1 page30 image25

psychologia motywacji w organizacji 1 page30 image25



... aorrWACit Wt»niAM/M:

. I--tifll.OOlA MOJZ--    —


,t ąw Macka** * ii*11'..... ..

,ch działań' .1 więc łączy działanie z pewnymi kon<i .

..... **»**,,

................. "krrtl.


- ~t *

.    . .• sję z istnieniem określonych cel/

|iiw’ani-,,',| • iednosik'    [ staje się zatem każde Zadani?!' !%c

OCZf nta jej zachowania-^ osiągnięcia. Wyniki badań ^ nkief"n^°??edńostce 'endenC^ri-ce|6w: pragnienie przyjemności, PniJj>j, w*“d« " .różnić pięć kateg°orczuCia własnej wartości pragnienie b^ iż ™°7na Lwój > obrona poc ^ harmonia, stabilność ■ *łożonosN ^in£nie negatywnej s‘r na odstawie badań można stwiCrA ora/ nntkan' człowieka, jedna subjcktyWnej wartość,, wysokini JS

n*"3 Uh 'tńS^d0Cd vcia oraz stosują znacznie różniące si?

(udzieehęln';vie ich osiągnij kojarzone z os.ągntęctem celu ( > dopodobtej poza tym, ^ wydźwięk emocjonalny, zaś te zwi *■

realizacji dn0Stki pozy X" £ T'k więc procesy poznawcze (myś,^ ^Zabarwienie negat 'V ^    ją człowiekovv, na lepsze rozUni >

zP°r nie abstrahowanie"^ niejsze real.zowame zadań. Ni postrzeganie.    świata oraz eh >    ^ ukierUnkowane na osiąKa^

Powił,.. .. ,

określonych celów: prywatny..,. . _

rarchiczne struktury, a każdy z nich charakteryzuje się oKresi tywacyjną (aspekt afektywny), mentalną reprezentacją (aspektS',') H,fJ oraz wyrażany jest przez mniej lub hardziej sprecyzowany plan ,,'<>Znavvc J. cji, łącznie z oceną własnej skuteczności (aspekt behawioralny)s^° rtV|li/jest, iż niemożliwa jest realizacja wszystkich istniejących w danym * '>Cz^Vvisttcelów. Earley i Shalley58 stwierdzili, iż proces wyboru celu przebić ni°menCję -—''"-a do osiągnięcia poprzez ocenę możliwości osiągi*.?*1 c,aPu

ncnhis*Ymi celami, aż dTu'*^0r'


•* "fSpIW®"' ii i"'1*'‘ zawodowych. S, one    w h£

bowiem wę P'    prywatnych z charalcteryzuje się określoną silą mo

określonych    g kaidy z n« reprezentacją (aspekt poznavVc. "

rarchiczne s    f„L-fvwnv)> nicn >    .    ____.„muunv nlan ieor,

/nenPkt tl*

jest, iż niemożliwa jc*.

celów. Earley i Shalley58 stwierdzili, iż proces    ------r

ustalenia wzorca do osiągnięcia poprzez ocenę możliwości osiągnięcia \Y/ ca oraz ocenę zgodności wzorca z innymi osobistymi celami, aż do ustal^'

• -—o rei u do realizacji, czyli przyjęcia wzorca.    ‘ c'n|a

r*-4    jednostki i utrzym


ustalenia ..—

ca oraz ocenę zgodności wzorca z nu,y.... konkretnego celu do realizacji, czyli przyjęcia wzorca

W jaki sposób jednak podtrzymać aktywność jednostki i utrzynr,■

chęć do realizacji zadań ukierunkowanych na osiągnięcie określone go c szczególnie w długiej perspektywie czasowej? W procesie realizacji dli^' U’ terminowego celu ważne jest podejście jednostki do gratyfikacji zwi-z realizacją konkretnego zadania. Im trwa ono dłużej, tym bardziej ud^ czona w czasie jest nagroda za osiągnięcie celu. W niektórych przy P1 11. ° sytuacja taka nie sprzyja realizacji zadania, a długotrwały brak graty fik °' powoduje wzrost frustracji i rezygnację z działania. Aby poprawnie funk - ^ nować tv tego typu sytuacjach, jednostka powinna stosować strategię dobru

56 Pervin L.A. (2002). Psychologia osobowości. Gdańsk: GWP.

5/ Ibidem.

M StonerJ.A. F., Wankel C. (1996). Kierowanie. Warszawa: PWE.

----- > |

"■••"II MttTVWAi.il


odroczenia nagrody, „p. poprze/    -----

k°rBandu'raw stwierdził, że osiągnięcic c .    UWat;' °d Pr*yszlych

ulacyjne, takie jak duma z odniesto^1Saji» siV wewnęTr/n "n°ŚĆ do

który pozwala je, na os.ągnięcie nawet bard- J P'f,orn własnej skuLć™

/ l(em źródłem informacji o własnej skuter °d,e8łego celu l-odstaw ’’

So-i*”- ■>-r~'--«.    H.......... JSSS

ce od innych. W pierwszym przypadku jednostka"6 '' inform«je pochodzą działania poprzez obserwację innych ludzi i „ UCZy si? "owych sposobów działania ze swoimi standardami. W druD Wnyvvanie różnych soosohó o swoim potencjale przez ludzi ją obserwujący^ 'edn°S,ka i«t informowana poczucie Skuteczności można przekonać sj    >ak jest

nych badan. Ich wyntk, potwierdzają, iż przyczVn yn'k°m Szerok° zakróio-powicdniego poztomu motywacji i wyso^St^ °n° J° Ut^^ania od-własne; skuteczność, pozwala efektywniej n ańow C‘ iedn°stki. Poczucie działania prowadzące do realizacji celów*' ‘    ' S'0sować lepsze strategie

Wdrożeniem i swoistym praktyczny'

teoretycznego nastawionego na wzrost poczuci?6OVVeS° Podejścia W praktyce, były próby modyfikowania zachowani °ŚCł P^wniczej slek, poprzez oddztaływanie na organizację jako    ^

opisał, pięć etapów zmtany zachowania pracownikó Luthans 1 Kteltner®

. identyfikacja zachowań niepożądanych- *

. pomiar Częstotliwości ich Wystenowani’,

obiektywną informację o skali problemu-" ^ C7'eg° mozna otrzymać . przeprowadzenie analizy przyczynowo'

mujc się informację dotyczącą bodźców    d?ięki cze™u otrzy-

»*■ ; teh fco"*kwe«cj. w r-.ld;y    u»'vch dane ^

gród:    ' Z3nych kar 1 przyznawanych na-

59    Mischel W-(I99S)- From G°od Intentions to Wil\p0wer lw i P<v-h i

Liiikiiig Cogililio,, mul Molivation to lich,mor, pod redakcja P M '1' V    °8y °fAct,oni

gha. New York: The Guilford Press.    ‘    ' ^0^witoat ].A. Bar-

60    Łukaszewski W., Doliński D. (2007). „Mechanizmy...”,op. cit

61    Bandura A., Locke E.A. (2001) Nesitiw ć-if nm    ,

/ournalof Applied Psychology, I, s. 87-99. Sdf-Efficacy apd Goal Effects Revisite<

hans F„ Kreitner R. (1975). Organizational Behavior Modińcations Cl -Scott-Foresman.    ' ucujiuitioMs. Glenvte


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
psychologia motywacji w organizacji 1 page30 image20 /Jtsisl AWNrtCBA** /Ml 3/0/OtilA MOTYWACH W OHG
psychologia motywacji w organizacji 1 page30 image29 //>- /v/ a h* Aft*ck a h/ • /Nn unitu u a Mo
psychologia motywacji w organizacji 1 page30 image21 zniżnicować działania motywacyjne wobec pracown
psychologia motywacji w organizacji 1 page30 image22 ■ L nr^ncia jest teoria sprawiedliwości AdamSa-
psychologia motywacji w organizacji 1 page30 image23 ./w- / 2. zmienna częstotliwość   &nb
psychologia motywacji w organizacji 1 page30 image24 44 44 , wcnoiotilA MOTrn-At:n w OHr.ANrAAct, vy
psychologia motywacji w organizacji 1 page30 image26 nikóW- ^“Erftenie jedynie pewnyw* ł" — - s
psychologia motywacji w organizacji 1 page30 image27 50 50 uorrwACJi wohoanizach ,Vtm * Skuteczne za
psychologia motywacji w organizacji 1 page30 image28 <!»<• %»• * " <!»<• %»• * &q
psychologia motywacji w organizacji 1 page30 image2 ZDZISŁAW N1ECKARZ
psychologia motywacji w organizacji 1 page30 image11 IM ZlJUSI.AW NlrCK*** • / . U IIOI OI1IA MOTYWA
psychologia motywacji w organizacji 1 page30 image12 r____MOrr^CI W omnkm:,, przejrzystość systemu,
psychologia motywacji w organizacji 1 page30 image13 22 /.nyisi.AW NnckAHr. • l srrjidi <h;ia mo
psychologia motywacji w organizacji 1 page30 image14 24 Znr.tsiA itAIWMM • psra . Im, IIOIOOIA
psychologia motywacji w organizacji 1 page30 image15 26 ZorJsi AW Nwckak? • / su nonuii^ ,MOTYH
psychologia motywacji w organizacji 1 page30 image16 y- H5 2g    Zn*tst AK Ntm:KA*r •
psychologia motywacji w organizacji 1 page30 image17 JO Znnsi a » Ałw a a . /i, ;/■)/(»../.<
psychologia motywacji w organizacji 1 page30 image18 t.7 tOl ,0(!M ..„TYKACH W OHOA NIŻACHp^——“*>
psychologia motywacji w organizacji 1 page30 image19 .1*1 / ,t%* MlA-KAKr , rsrarni.oulA Morimi:// h

więcej podobnych podstron