s14

s14



- nabycia od osoby nieuprawnionej

-wykorzystanie we własnym zakresie (np. praktykant pracuje w cukierni pozna unikatowy przepis wypieku, po zakończeniu praktyki otwiera cukiernię i wykorzystuje go we własnej działalności)

-ujawnienie (np. pozostawienie dokumentów7 bez nadzoru, zapozna się z nimi osoba nieuprawniona, przekaże innej osobie)

Odpowiedzialność:

-zwykła - przesłanka to szkoda

-zaostrzona (cywilna +kama) - gdy jest poważna szkoda (np. gdy dalszy byt przedsiębiorstwa jest zagrożony) -złagodzona - gdy nabył ktoś od osoby nieuprawnionej w dobrej wierze, sąd w takiej sytuacji może zobowiązać nabywcę do zapłaty stosownego wynagrodzenia (np. zakup skradzionej dokumentacji)

23.    Czyny utrudniające wejście na rynek (wymienić 4 i scharakteryzować)

1.    dumping - sprzedaż towarów7 poniżej ceny zakupu w celu eliminacji innych przedsiębiorstw7.

2.    bojkot - nakłanianie osób trzecich do odmowy sprzedaż}7 innym przedsiębiorcom albo niedokonywania zakupu tow arów7 łub usług od innych przedsiębiorstw.

3.    dyskryminacja - rzeczow o nieuzasadnione zróżnicow ane w traktow aniu niektórych klientów7.

4.    przekupstwo osób pełniących funkcje publiczne

24.    Kiedy dyskryminacją jest uzasadniona a kiedy nic? (przykłady)

Dyskryminacja to rzeczowo nieuzasadnione zróżnicowane w7 traktowaniu niektóry ch klientów

Rzeczowo uzasadnione zróżnicowanie to zróżnicowanie pod względem:

-    kwalifikacji, praktyki, referencji, szkolenia, kursy, znajomość języków Rzeczowo nieuzasadnione zróżnicowanie:

-    ze wzgl. na płeć, ze wzgl. na wiek, ze wzgl. na religijne aspekty, ze wzgl. na rasę

25.    Nieuczciwa reklama, pojęcia podobne do reklamy

Reklama - jest to każda wypowiedz związana ze sprzedażą towarów (nie jest to definicja ustawowa, zaczerpnięta z dyrektywy7 unijne z 1984 r. o reklamie wprowadzającej w błąd)

Definicje zbliżone do reklamy:

-propaganda - szerzenie pewnych idei,

-public rełations - tworzenie pozytywnego wizerunku

Czyny nieuczciwej reklamy:

1)    reklama sprzeczna z przepisami prawa; (np. reklamowany sprzęt ma służy ć przestępstwu)

2) reklama sprzeczna z dobrymi obyczajami, (np. firma beneton zrobiła reklamę koszulki na zwłokach serbskiego żołnierza, leżącego w7 kałuży7 krwi).

3)    reklama uchybiająca godności człowieka (np. reklamy erotyczne).

4) reklama wprowadzająca klienta w błąd (jeżeli może wpłynąć na decyzję co do nabycia tow aru).

5)    reklama odwołująca się do uczuć klientów7 przez wywoływanie lęku, wykorzystywanie przesądów, (lęku nieuzasadnionego)

6)    reklama wykorzystująca łatwowierności dzieci (np. reklama Barbie: „Wszystkie dzieci to mają”).

7)    reklama ukryta - jest to wypowiedź zachęcająca do zakupu towarów7 a sprawia wTażenie neutralnej informacji, -tzw. produkt plejsmen; prezentacja jakiegoś produktu np. w filmie zobaczymy że główny bohater ma firmową koszulkę i sprawi to że my będziemy ją chcieli kupić.

-efekt podklatkowy - działanie obrazami na podświadomość odbiorcy, oko nie widzi ale mózg koduje (np. oglądając film co 30 klatka ukazywała napój, ludzie w7 pewnym momencie poczuli pragnienie działa na ok. 1/3 ludzi).

8) . reklama stanowiąca istotną ingerencję w sferę prywatności - uciążliwa

26.    Reklama porównawcza - wymienić przykłady (w ustawie)


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
DSCF6875 Nabycie prawa własności rzeczy ruchomej od osoby nieuprawnionej ■    Jeżeli
Skierowany na praktykę student ubezpieczy się od następstw nieszczęśliwych wypadków we własnym
§42 Student powinien ubezpieczyć się we własnym zakresie od odpowiedzialności cywilnej (OC) na czas
IMGw15 Mniejsze firmy mogą dokonać takiego rozeznania we własnym zakresie przez odpowiednio przygoto
C G Żagle mogą pozostać kartonowe, ale dobrze będzie dorysować im drugą stronę we własnym zakresie (
lmaja Śniadanie Wyjazd we własnym zakresie do M. Powstania Warszawskiego 9h30 Rezerwacja
Tematyka do uzupełnienie przez studentów zaocznych we własnym zakresie (znajomość tematów wymagana d
zadania z fizyki kolokwium Zadania (bardzo) proste, które każdy powinien rozwiązać we własnym zakr
Specyfikacje GDDKiA określają obowiązki wykonawcy Wykonawca we własnym zakresie opracuje: (...) •
5. Student może zorganizować sobie praktykę we własnym zakresie, dopełniając wszystkich formalności
Przygotowanie do dyskusji na wykładach: 15 godz. Opanowanie treści programowych we własnym zakr

więcej podobnych podstron