Segmentacja

Segmentacja



S 02/10 Segmentacja rynku

S 02/10 Segmentacja rynku


Jeżeli np. zależy Ci na zmniejszeniu rotacji klientów.

szczególnie łych najwartościowszych, to segmentację możesz przeprowadzić w następujący sposób:

1.    Dokonujesz segmentacji klientów, przyjmując jako kryterium podziału prawdopodobieństwo zrezygnowania przez nich z 'Iwojego towaru lub usługi.

2.    Sprawdzasz profil klientów skłonnych do odejścia dowiadujesz się w ten sposób, dlaczego clicą zrezygnować z Twoich produktów lub usług.

3.    W grupie klientów zamierzających odejść wyszukujesz klientów, których warto zatrzymać bo przyno-szą/przynosili duże zyski - wykorzystujesz do tego wyniki segmentacji według wartości klientów dla Twojego działu sprzedaży.

4.    Na koniec do tej właśnie grupy adresujesz odpowiednią ofertę opracowaną pod kątem potrzeb tego segmentu. Ofertę, która ma największą szansę na ich akceptację i największą skuteczność ich zatrzymywania.

Dokonanie takiej personalizacji jest możliwe dzięki skorzystaniu z wyników innej segmentacji - uwzględniającej reakcję poszczególnych grup klientów na różne ofert v,

w'

_ PRZYKŁAD _

Jeden z działających w Polsce banków zauważył, żc traci najbardziej dochodowych klientów indywidualnych, tzn. takich, których miesięczne wpływy na konto przekraczały J().()()() zł. Aby zapobiec takim sytuacjom, zdecydowano się przeprowadzić wśród tych klientów badanie. Pytano ich o stopień zadowolenia, przyczyny niezadowolenia i oczekiwania wobec banku.

WDS10 www.wip.pl Wiedza i Praktyka


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
FizykaII70301 697 magnetyczna w strzemieniu szalek wychyliła się o 10 z magnetycznego południka. V
Segmentacja Segmentacja rynku S 02/17 Podobne badanie przeprowadzono wśród klientów biznesowych. Na
Slajd5 (36) Segmenty rynku finansowego 1.    rynek pieniężny - rynek, na którym 
DAMA W SWETRZE 9 10 08 02 ■ w ĘĘplap KfSKKS Brajśiffiffiwg
dla irr/il(il
Scanned at 10 02 28 37 (12) Rodzaje spoinpp- $,} "h 60- 7n- / - na podkładce miedziane/ ftao ż
Marketing STP. 1. Segmentacja rynku (Segmenting) - podział rynku według określonego zestawu kryterió
odpowiedniego towaru lub usługi. CRM pozwala na segmentację rynku, np. ze względu na dochody, przyzw
Global Positioning System (GPS)Modernizacja segmentu naziemnego (OCS) □ 2007 - kontrakt na OCS III g
21 11 09 1. MASAŻ SEGMENTARNY Należy do grupy matmy wykonywanych na sucho rękami masażysty Jest masa
C (98) czonej przy krawędzi segmentu 1 kadłuba (podobnie należy zwracać uwagę na te znaki przy wklej
CCI20110406015 netry dioc “rzec segment stanowiska o nazwie „Badanie układów z prostownikami 7 na d
DSC24 w 10. Ołigopol Rozważmy przykład konkurencji cenowej w duopolu. Na rynku duopolu działają fir
P4020078 SEGMENTY C6-TH4 Mięsień czworoboczny zasłania wyrostki Zakres rotacji przejścia szyjno pier
Ekonomika turystyki R Łazarek (74) Są to ogólne prawidłowości i występują one tylko w niektórych
F (2) Segmenty kadłuba można sklejać ze sobą na przemian w kierunku rufy i dziobu. Proponuję

więcej podobnych podstron