Segmentacja

Segmentacja



Segmentacja rynku S 02/17

Podobne badanie przeprowadzono wśród klientów biznesowych. Na podstawie wyników tych badań bank stworzył nowe, bardziej dopasowane do potrzeb różnych klientów konta i karty oraz zmodyfikował już istniejące. W konsekwencji tych działań wzrosło zadowolenie dotychczasowych klientów i nastąpił znaczny wzrost liczby pozyskanych nowych klientów - biznesowych i indywidualnych.

Znalezienie niszy na rynku ułatwia zwiększenie skuteczności działań sprzedażowych

Często najlepszym rozwiązaniem, z punktu widzenia dochodowości przedsięwzięcia, okazuje się skoncentrowanie na grupie klientów stanowiących niewielką niszę rynkową, ale o dużym potencjale. Segmentacja ułatwi Ci wykrycie takiej grupy i wybranie produktów i działań sprzedażowych i marketingowych, które wobec tych skonkretyzowanych klientów będą najskuteczniejsze.

Producent wysokiej klasy drogiego sprzętu audiofilskic-go przed wprowadzeniem produktu na rynek i podjęciem próby zareklamowania go zbadał, kto (z największym prawdopodobieńslwem) będzie jego nabywcą.

Starał się poznać profil potencjalnego klienta, dowiedzieć się, czego oczekuje on od tego rodzaju sprzętu, jakie jego potrzeby zaspokaja. Jako kryterium scgmentacji wprowadził:

•    styl życia, jaki prowadzi klient,

« wartości, jakie wyznaje,

•    zasady, którymi się kieruje,

•    sklepy, w których kupuje najczęściej.


Gdy produkt jest niszowy



Wiedza i Praktyka zds@vvip.pl Zarządzanie działem sprzedaży ©


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Segmentacja Segmentacja rynku S 02/11 Okazało się, żc tym klientom najbardziej zależy na dyskrecji,
Segmentacja Segmentacja rynku S 02/25Jak wybrać najlepszy sposób przeprowadzenia segmentacji Segmen
Segmentacja Segmentacja rynku S 02/03 że wszystko można załatwić z domu przez telefon itck, i odnió
Segmentacja Segmentacja rynku S 02/05Dostosuj ofertę i działania marketingowe do najważniejszych gr
Segmentacja S 02/06 Segmentacja rynku S 02/06 Segmentacja rynku Kosztowne rozwiązania IT Segmentacj
Segmentacja Segmentacja rynku S 02/07 Segmentacja rynku S 02/07 t •    jaką wartość
Segmentacja S 02/08 Segmentacja rynku S 02/08 Segmentacja rynku Personalizacja oferty Segmentacja r
Segmentacja Segmentacja rynku S 02/09 Segmentacja rynku S 02/09 Optymalizacja wydatków Podzielenie
Segmentacja S 02/10 Segmentacja rynku S 02/10 Segmentacja rynku Jeżeli np. zależy Ci na zmniejszeni
Segmentacja S 02/16 Segmentacja rynku sowanc do różnych potrzeb i oczekiwań tych klientów). Taka se
Segmentacja S 02/18 Segmentacja rynku S 02/18 Segmentacja rynku Posiadanie takich informacji ułatwi
Segmentacja Segmentacja rynku S 02/19 Porównujesz je i sprawdzasz, czy mają jakieś cechy wspólne. J
Segmentacja! Segmentacja rynku S 02/21 □ ocenie wartości klientów -- sprawdź, czy działania podejmow
Segmentacja S 02/22 Segmentacja rynku_ PRZYKŁAD _ Bank, pragnąc zoptymalizować obsługę swoich klien
Segmentacja# Segmentacja rynku S 02/23_ PRZYKŁAD _ Producent kawy, chcąc zwiększyć sprzedaż swoich w
CCF20081215003 358Józef Kozielecki niami. Badania przeprowadzone przez Szkołę Wiirzburską na począt
76 Anna Kułak W grudniu 2002 r. przeprowadziłam wśród Polonii mieszkającej na Węgrzech badania ankie
1 0 (Large) Metody hodowli drobnoustrojów W precyzyjnych badaniach wzrost drobnoustrojów jest określ
2009 11 28;02;16 461360 Rys.3.3. Wyniki 200 pomiarów rezystancji opornika 470 k£2 ± 10% Na podstawi

więcej podobnych podstron