skanuj0024 5

skanuj0024 5




Tu lewą nogę mam - to wiem -a na niej lewy but.

Tą nogą w lewo zrobię krok, a potem drugi w przód.

Dzieci stoją w rozsypce lub w szeregu, twarzą zwrócone w tym samym kierunku.

1.    Pokazują lewą nogę, przesuwając po niej dłonią z góry na dół.

2.    Opierają nogę na pięcie i poruszają rytmicznie lewą stopą na boki.

3.    Wykonują lewą nogą krok dostawny w lewo.

4.    Lewą nogą wykonują krok dostawny do przodu, dostawiając z tupnięciem prawą nogę na słowa „w przód”.

Zabawę można powtórzyć kilka razy pod rząd, za każdym razem trochę szybciej. Dzięki temu uzyska się efekt zabawnego przemieszczania się dzieci po sali.

Na lewym ramieniu siadł mały motylek.

Gdy ruszę ramieniem -odleci za chwilę.

Dzieci siedzą po turecku w rozsypce lub w szeregu, zwrócone przodem w tę samą stronę.

1.    Poruszają lewym ramieniem.

2.    Delikatnie kładą na nim palce lewej dłoni.

3.    Trzymając dłoń na ramieniu, poruszają nim.

4.    Powoli unoszą dłoń i jednocześnie poruszają wszystkimi palcami. Wzrokiem śledzą „lot motylka”.

Zabawę można powtórzyć kilkakrotnie, za każdym razem podając nazwę innej lewej części ciała. Motylek może usiąść na lewym kolanie, na lewym policzku itd.

49


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0072 (31) sylab, a więc struktura sylabiczna wyrazu nic podlega tu żadnym odkształceniom. Twie
skanuj0041 Tu właśnie Emil przestał pisać i popatrzył na rzekę. —    Nic nie mówi u c
sz t1 61Krok podstawowy wspólny cd. Partner: krok lewą nogą w lewo. Partnerka: krok prawą nogą w
img04201 37 mam gło-wę, szy-ję, tu-łów, rę-ce i no-gi; na głowie mam czasz-kę i twarz; czasz-ka po-

więcej podobnych podstron