skanuj0368

skanuj0368



368 Cyfrowe oświetlenie i rendering


do kompozycji zaprojektowane do obróbki elementów filmowych zakładają zwykle, że kanał alfa jest osobną, dowolną maską, która nie jest bezpośrednio związana z kanałami koloru w obrazie.

Różne programy obsługują proste kanały alfa na różne sposoby. Domyślne ustawienia programu Adobe Photoshop zakładają, że wszystkie kanały alfa i maski warstw są proste. Importując dany element do Adobe After Effects, ma się możliwość określenia, czy ma on prosty, czy premultiplikowany kanał alfa. W programach do kompozycji opartych na strukturze węzłowej, na przykład Shake, prosty kanał alfa może być użyty jako wejściowa maska węzła KeyMix, co pozwala na używanie kanału alfa tak, jakby był on wynikiem operacji kluczowania.

Rendering z prostymi kanałami alfa ogranicza kompozycję na kilka sposobów. Poniżej wymienionych jest kilka wad pracy z prostymi kanałami alfa:

•    Obrazy nie będą wygładzone za pomocą antyaliasingu zanim nie zostaną wymnożone przez kanał alfa.

•    Dwie warstwy, z których każda byłaby maską dla obiektów drugiej warstwy, nie łączyłyby się ze sobą w odpowiedni sposób, gdyby nie były premultiplikowane, ponieważ kanały koloru nie byłyby wygładzane względem obiektów maskujących.

•    Gdy rozmywa się obrazy na etapie kompozycji, na przykład w celu symulacji głębi ostrości lub efektu motion biur, kolor może przestać pokrywać się z kanałem alfa, powodując powstawanie kolorowych krawędzi dookoła obrazów.

Jednak mogą także istnieć pewne zalety:

•    Niektóre programy do edycji i proste programy do kompozycji lepiej obsługują proste kanały alfa niż kanały premultiplikowane.

9 Niektóre operacje korekty koloru mogą dawać dokładniejsze rezultaty, jeśli stosuje się je dla kanałów kolom, które nie są premultiplikowane. Na przykład, gdy przeprowadza się korekcję gamma obrazu, piksel krawędzi o 50-procentowej przezroczystości byłby odpowiednio zmodyfikowany w obrazie o prostym kanale alfa, ale może zostać poddany niewłaściwej korekcie (tak, jakby miał ciemniejszy odcień) w obrazie o premultiplikowanym kanale alfa.

•    Obrazy, które są wymnażane z tłem podczas kompozycji, nie muszą zwykle być uprzednio wymnażane podczas renderingu. Elementy takie jak przebiegi okluzji (omówione poniżej) powinny być renderowane bez premultiplikacji.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0416 416 Cyfrowe oświetlenie i rendering do działu animacyjnego. Mają także miejsce sytuacje,
skanuj0370 370 Cyfrowe oświetlenie i rendering Gdy renderujemy grafikę 3D i przekazujemy warstwy do
skanuj0234 234 Cyfrowe oświetlenie i renderingMieszanie kolorów Kolory w programach do grafiki 3D są
skanuj0302 302 Cyfrowe oświetlenie i rendering zasobów komputera i umożliwienie szybszego renderingu
skanuj0352 352 Cyfrowe oświetlenie i rendering Konwersja do bitmapy może sprawić, że niektóre tekstu
skanuj0374 374 Cyfrowe oświetlenie i rendering Rysunek 11.14. Dodanie do siebie obrazu statku k
skanuj0398 398 Cyfrowe oświetlenie i renderingInne podejścia do imitowania oświetlenia Nic zawsze mo
skanuj0430 430 Cyfrowe oświetlenie i rendering Jeśli nie jesteśmy pewni, czy dane ujęcie pasuje do d
skanuj0292 292 Cyfrowe oświetlenie i rendering •    Obiekty przezroczyste, a także te
skanuj0104 104 Cyfrowe oświetlenie i renderingŚwiatło dzienne Prosty system oświetlenia plenerowego
skanuj0130 130 Cyfrowe oświetlenie i rendering Istnieje wiele rodzajów globalnego oświetlenia, międz
skanuj0144 144 Cyfrowe oświetlenie i rendering Rysunek 5.1. Gradienty kluczowe dla oddawania ks
skanuj0172 172 Cyfrowe oświetlenie i renderingOświetlenie włosów Często przy renderingu włosów i fut
skanuj0202 202 Cyfrowe oświetlenie i rendering W wielu przypadkach można uniknąć efektu flary i zami
skanuj0208 208 Cyfrowe oświetlenie i renderingInscenizacja głębinowa Plan może jednocześnie spełniać
skanuj0216 216 Cyfrowe oświetlenie i renderingRuchy kamery Jeśli chce się animować bardziej realisty
skanuj0222 222 Cyfrowe oświetlenie i rendering Podobnie jak w przypadku przestrzeni dodatniej i ujem
skanuj0230 230 Cyfrowe oświetlenie i rendering W przypadku telewizji podobny problem ma miejsce, gdy
skanuj0240 240 Cyfrowe oświetlenie i rendering Rysunek 8.7. Przy czerwonym świetle (po lewej)

więcej podobnych podstron