skanuj0392

skanuj0392



392 Cyfrowe oświetlenie i rendering


•    Zwykle warto jest wyizolować światło kluczowe. Dzięki temu można pomnożyć inne światła przez przebieg okluzji, a światło kluczowe będzie blokowane wyłącznie przez swoje własne cienie, co pozwoli zachować kierunkowość.

•    Światła, które będą w jakiś sposób przetwarzane podczas kompozycji (na przykład światło odbijane w sposób kierunkowy, które będzie wywoływało efekt blasku), powinny być zawsze wyizolowane.

•    Światła, które planujemy animować lub włączać i wyłączać podczas kompozycji, muszą być wyizolowane. Na przykład, błysk światła eksplozji mógłby zostać wyrenderowany jako osobny przebieg oświetlenia. Pozwala to na precyzyjne dopasowanie koloru i synchronizacji animowanego światła do wywołującego go źródła, gdy wszystkie efekty zostaną już skomponowane ze sceną.

•    Każde światło, które może stać się tak jasne, że prześwietla ujęcie, powinno być osobnym przebiegiem. W ten sposób można błędnie zaniżyć jego intensywność, a następnie nadać mu pożądaną jasność podczas kompozycji.

•    Należy wyrenderować osobny przebieg oświetlenia dla każdego obiektu, który jest rozjaśniony za pomocą oświetlenia otoczenia lub własności autoiluminacji. Przy innych przebiegach oświetlenia należy pominąć te parametry shadera. Zwykle nie chcemy, aby dane obszary były zbyt rozjaśniane przez wiele przebiegów oświetlenia, gdyż wydawałyby się zbyt jasne po połączeniu ze sobą przebiegów

W czasie kompozycji zawsze można zwiększyć jasność lub nasycenie przebiegu, jeśli zachodzi taka konieczność. Rendering świateł w oddzielnych przebiegach pozwala zachować umiarkowanie co do jasności i nasycenia świateł, gdyż wiadomo, że w razie konieczności można zwiększyć ich intensywność podczas kompozycji.

Narzędzia do korygowania oświetlenia

Wbudowane narzędzia lub moduły rozszerzające w niektórych programach do kompozycji pozwalają praktycznie ponownie oświetlić renderowanc warstwy. Aby móc korzystać z takiego narzędzia, trzeba wyrenderować informacje o normalnych powierzchni w scenie 3D, pokazujących kierunek, w którym zwrócony był każdy punkt powierzchni w momencie renderingu. Te informacje, nazywane czasami


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0428 428 Cyfrowe oświetlenie i rendering Dobrym pomysłem jest załączenie animacji oprócz staty
skanuj0408 408 Cyfrowe oświetlenie i rendering Kierownik działu śledzenia ruchu kamery jest zwykle j
skanuj0234 234 Cyfrowe oświetlenie i renderingMieszanie kolorów Kolory w programach do grafiki 3D są
skanuj0264 264 Cyfrowe oświetlenie i rendering Czasami rendering w kolorze jest przydatny nawet przy
skanuj0272 272 Cyfrowe oświetlenie i rendering Główny kolor powierzchni związany jest z odbiciami ro
skanuj0300 300 Cyfrowe oświetlenie i rendering wielokątów i kąt kamery. Bufor głębokości (ang. z-buf
skanuj0360 360 Cyfrowe oświetlenie i renderingRendering na warstwach Rendering na warstwach jest pro
skanuj0384 384 Cyfrowe oświetlenie i rendering Ponieważ przebiegi okluzji są zwykle wymnażane przez
skanuj0292 292 Cyfrowe oświetlenie i rendering •    Obiekty przezroczyste, a także te
skanuj0104 104 Cyfrowe oświetlenie i renderingŚwiatło dzienne Prosty system oświetlenia plenerowego
skanuj0130 130 Cyfrowe oświetlenie i rendering Istnieje wiele rodzajów globalnego oświetlenia, międz
skanuj0144 144 Cyfrowe oświetlenie i rendering Rysunek 5.1. Gradienty kluczowe dla oddawania ks
skanuj0172 172 Cyfrowe oświetlenie i renderingOświetlenie włosów Często przy renderingu włosów i fut
skanuj0202 202 Cyfrowe oświetlenie i rendering W wielu przypadkach można uniknąć efektu flary i zami
skanuj0208 208 Cyfrowe oświetlenie i renderingInscenizacja głębinowa Plan może jednocześnie spełniać
skanuj0216 216 Cyfrowe oświetlenie i renderingRuchy kamery Jeśli chce się animować bardziej realisty
skanuj0222 222 Cyfrowe oświetlenie i rendering Podobnie jak w przypadku przestrzeni dodatniej i ujem
skanuj0230 230 Cyfrowe oświetlenie i rendering W przypadku telewizji podobny problem ma miejsce, gdy
skanuj0240 240 Cyfrowe oświetlenie i rendering Rysunek 8.7. Przy czerwonym świetle (po lewej)

więcej podobnych podstron