skanuj0394

skanuj0394



394 Cyfrowe oświetlenie i rendering

z ustawieniem kamery w prawdziwym ujęciu, pojawia się wyzwanie dopasowania sceny do oświetlenia prawdziwej scenerii. Imitowanie kierunku, koloru i tonu źródeł światła z prawdziwej sceny jest niezbędne przy integracji wyrenderowanych w 3D przebiegów z fotograficznym obrazem tła.

Kule referencyjne i próbniki światła

Refleksyjne i matowe kule mogą być idealnymi obiektami referencyjnymi, pomagającymi zmierzyć pozycje i kolor świateł w danym planie. Zwierciadlane kule sprzedawane są jako ozdoby trawnikowe, łożyska kulkowe lub jako obudowy montowanych na suficie kamer przemysłowych. Idealnym materiałem dla kuli matowej jest gips, ale kula ze styropianu może być wygodniejsza w przenoszeniu i tańsza. Konieczne może być pomalowanie jej na szaro i dołączenie do niej drutu przytrzymującego ją w miejscu.

Kule matowe

Fotografia przedstawiająca matową kulę w oświetlonej scenerii może się świetnie nadawać do wyboru koloru światła docierającego do obiektu z każdego kierunku, jak widać na rysunku 11.35. W idealnym przypadku zdjęcie to powinno zostać zrobione za pomocą tej samej kamery co obraz tła i zapisane w postaci cyfrowej w tym samym czasie i z tymi samymi ustawieniami.


Rysunek 11.35.

Szara kula o matowym wykończeniu umieszczona jest pomiędzy ogniem a oknem, aby próbkować różne kolory sceny.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0216 216 Cyfrowe oświetlenie i renderingRuchy kamery Jeśli chce się animować bardziej realisty
skanuj0300 300 Cyfrowe oświetlenie i rendering wielokątów i kąt kamery. Bufor głębokości (ang. z-buf
skanuj0408 408 Cyfrowe oświetlenie i rendering Kierownik działu śledzenia ruchu kamery jest zwykle j
skanuj0292 292 Cyfrowe oświetlenie i rendering •    Obiekty przezroczyste, a także te
skanuj0104 104 Cyfrowe oświetlenie i renderingŚwiatło dzienne Prosty system oświetlenia plenerowego
skanuj0130 130 Cyfrowe oświetlenie i rendering Istnieje wiele rodzajów globalnego oświetlenia, międz
skanuj0144 144 Cyfrowe oświetlenie i rendering Rysunek 5.1. Gradienty kluczowe dla oddawania ks
skanuj0172 172 Cyfrowe oświetlenie i renderingOświetlenie włosów Często przy renderingu włosów i fut
skanuj0202 202 Cyfrowe oświetlenie i rendering W wielu przypadkach można uniknąć efektu flary i zami
skanuj0208 208 Cyfrowe oświetlenie i renderingInscenizacja głębinowa Plan może jednocześnie spełniać
skanuj0222 222 Cyfrowe oświetlenie i rendering Podobnie jak w przypadku przestrzeni dodatniej i ujem
skanuj0230 230 Cyfrowe oświetlenie i rendering W przypadku telewizji podobny problem ma miejsce, gdy
skanuj0234 234 Cyfrowe oświetlenie i renderingMieszanie kolorów Kolory w programach do grafiki 3D są
skanuj0240 240 Cyfrowe oświetlenie i rendering Rysunek 8.7. Przy czerwonym świetle (po lewej)
skanuj0244 244 Cyfrowe oświetlenie i rendering Przejścia między scenami dają kolejną możliwość wykor
skanuj0264 264 Cyfrowe oświetlenie i rendering Czasami rendering w kolorze jest przydatny nawet przy
skanuj0266 266 Cyfrowe oświetlenie i renderingĆwiczenia Poznawanie koloru daje dużo radości — wykorz
skanuj0272 272 Cyfrowe oświetlenie i rendering Główny kolor powierzchni związany jest z odbiciami ro
skanuj0274 274 Cyfrowe oświetlenie i rendering jej normalnej względem kierunku źródła światła. Z kol

więcej podobnych podstron