Spis treści 2

Spis treści 2



Część druga

Diagnoza dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki

8.    Podstawy diagnozy działalności matematycznej / 132

9.    Zadania badawcze, które warto zrealizować w ramach diagnozy działalności matematycznej dzieci / 139

10. Interpretacja wyników badań. Diagnoza na użytek zajęć korekcyjno-wyrównawczych / 145

Część trzecia

Zarys metodyki zajęć korekcyjno-wyrównawczych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki

11.    Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze: ustalenia terminologiczne i ogólna charakterystyka / 154

12.    Teoretyczne podstawy zajęć korekcyjno-wyrównawczych / 160

13.    Zasady prowadzenia zajęć z dziećmi / 173

13.1.    Zasada stawiania zadań i wymagań na miarę strefy najbliższego rozwoju / 173

13.2.    Zasada pełnej opieki wychowawczej i współpraca z dorosłymi zajmującymi się dzieckiem na co dzień / 181

13.3.    Zasada akceptacji dziecka i dobrego z nim kontaktu / 183

14.    Sposoby konstruowania programów zajęć korekcyjno-wyrównawczych dostosowanych do potrzeb i możliwości dzieci / 185

14.1.    Konstruowanie programów — uwagi ogólne / 185

14.2.    Program Wojtka, ucznia klasy 1/189

14.3.    Program Moniki, uczennicy klasy II / 194

14.4.    Program Jarka z klasy zerowej / 197

15.    Metody prowadzenia zajęć korekcyjno-wyrównawczych z dziećmi / 201

15.1.    Naprzemienne układanie i rozwiązywanie zadań jako sposób prowadzenia zajęć z dzieckiem / 201

15.2.    Zastosowanie metod czynnościowych w rekonstruowaniu systemu wiadomości i umiejętności matematycznych dzieci / 205

15.3.    Zajęcia z dziećmi — kwestie organizacyjne / 211

16.    Przykładowe scenariusze zajęć z dzieckiem / 215

16.1.    Kilka uwag wstępnych / 216

16.2.    Schemat własnego ciała i orientacja przestrzenna / 217

16.3.    Rozwijanie dziecięcego liczenia / 222

16.4.    Konwencje — układanie przepisów gier i respektowanie ich w rozgrywkach / 228

16.5.    Układanie i rozwiązywanie zadań / 233

16.6.    Klasyfikacja / 237

16.7.    Kontynuacje i przekształcenia / 252

16.8.    Zrozumienie, że liczba elementów w zbiorze jest stała mimo zmiany ich układu / 260

16.9.    Wyznaczanie konsekwentnych serii / 264

16.10.    Miara i sens mierzenia. Problem stałości długości przy obserwowanych przekształceniach 268

16.11.    Problem stałości wielkości ciągłych (długość-masa-tworzywo-płyny) / 273

16.12.    Różnicowanie zmian zachodzących w czasie. Wprowadzenie do pomiaru czasu / 277

16.13.    Rekonstrukcja systemu wiadomości i umiejętności matematycznych — uwagi ogólne 280

Bibliografia 283


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0037 Grzegorzewska wego; gł. dzieła: Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matema
2.7. Dysleksja - zgłaszanie informacji do OKE Zdający ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, k
autora specyficzne trudności w uczeniu się matematyki u dzieci z dysleksją rozwojową można obserwowa
Zdający z dysfunkcjami •    Absolwenci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu s
Propozycje indywidualizacji pracy z uczniem mającym specyficzne trudności w uczeniu się matematyki.
Spis treści 1 Spis treści Część pierwszaPrzyczyny specyficznych trudności w uczeniu się
VII. Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych dla dzieci _ze specyficznymi trudnośc
VII. Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych dla dzieci ze specyficznymi trudności
VII. Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych dla dzieci _ze specyficznymi trudnośc
I. VII. Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych dla dzieci ze specyficznymi trudno
ZAJĘCIA DLA DZIECI ZE SPECYFICZNYMI TRUDNOŚCIAMI W NAUCE PISANIA I CZYTANIA Prowadzący: mgr GRAŻYNA

więcej podobnych podstron