skan3

skan3



19.    Wymień 3 problemy etyczne związane z diagnozą psychologiczną za pomocą testów standaryzowanych

a)    ............

b)    .j2E&y.02...........

c)    .....AJtajaMi HOuoobci

- \

20.    Wariancja błędu przy szacowaniu rzetelności pomiaru jest operacyjnie definiowana jako intraindywidur zmienność zachowania w aspekcie:

a) ...........................................................i/lub b)......................................................................

21.    Wymień podstawowe empiryczne rodzaje frafaości pomiaru testowego:

................................................................

22. Podaj 3 przykłady zabiegów eliminujących stronniczość płciową (seksizm) z inwentarzy osobowości:

a)    ............................................................................................................................................................

b)    ............................................................................................................................................................

c)    ............................................................................................................................................................

23. stabilność względną pomiaru szacuje się poprzez badanie (zaznacz prawidłowe)

a)    tym samym testem raz po razie

b)    tym samym testem po dłuższej przerwie

c)    inną wersją danego testu raz po razie

d)    wersją równoległą testu po dłuższej przerwie

e)    innym testem po dłuższej przerwie

24. Wymień strategie adaptacji kulturowej testów:

25. Wymień 3 charakterystyczne elementy budowy standardowych testów psychologicznych: a) ..ŁoJ.fhU.......3£tD.ĆzŚ>.................................................................................................

b) ..Siiau®.......................................................................................................

26. Wymień 4 podstawowe znormalizowane skale standaryzowane:

a) ...si.^oup.a............................. b> ....snaMJSiQu?.9....

c) ...XHJSk<s>U)£i.............................. d)....TXX£X^.o w.fr.

27. Wymień 3 metody statystyczne stosowane do szacowania mocy dyskryminacyjnej pozycji testowych:

* a) .me.HL?..uua.caa.............................................................................................

b)    ....................................................

c> .was...............................................

28. Jakie założenia dotyczące natury błędu pomiaru musi być niespełnione w przypadku, gdy wariancja błę jest włączona w wariancję prawdziwą testu?

29. Podaj przykłady statystycznej, proceduralnej i konstrukcyjnej formy kontroli (lub eliminowania) aprob; społecznej z odpowiedzi inwentarzowych:    __

a)    ........................................................

b)    .XX.X7r.r^7XXX.    ......EU.r...jhlź.I....................

' c) !'"xX.E^.....................

30. Skale'procentowe (decylowa lub centylowa) prowadzą do uzyskania rozkładów wyników, które zmniejszają/zwiększają zróżnicowanie międzyosobnicze wokół średniej oraz zmniejszajcjzwiększają zróżnicowanie międzyosobnicze na krańcach rozkładów (skreśl błędne odpowiedzi).


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Problemy etyczne związane z nauczaniem psychologii
EKJK21 Doslr/ega i formułuje problemy etyczne związane z własną pracą, odpowiedzialnością przed
523  Problemy etyczne?dań naukowych i diagnostycznych 13 BRKffc ■* SktŹMProblemy etyczne badań n
Mechanika0 Są dwa sposoby tworzenia modelu problemu: 1. Budowa modelu przez opis za pomocą rów
Mechanika0 Są dwa sposoby tworzenia modelu problemu: 1. Budowa modelu przez opis za pomocą rów
large0849389 Nożyk jako część wymienna jest zamocowany do dźwigni nożowej za pomocą dwóch śrub z łb
large0849389 Nożyk jako część wymienna jest zamocowany do dźwigni nożowej za pomocą dwóch śrub z łb
elektro info 2007 03 250 taidkunn zadania systemu automatyki przemysłowej diagnostyka serwomechanizm
54455 P1040055 4.    Wymienić dotykowe metody pomiaru średnicy otworu za pomocą mikro
DSC00032 3 7. Z«bumn« owwtoowa związano ze atrsswn.._ ____H za pomocą (eripii grupowej metodami
kwantyfikacji. Poziom ryzyka subiektywnego może być oceniany za pomocą testów psychologicznych. Wyni
Literatura podstawowa 1 Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna - podstawowe problemy i
406 Kronika problemy etyczne pojawiające się przy sprawowaniu opieki nad nastoletnimi matkami oraz z
1.    Jarosz, E., Wysocka, E. (2006). Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe pr
Treści programowe: 1.    Problemy etyczne w psychopatologii dzieci i młodzieży. Etyka

więcej podobnych podstron