Test 6

Test 6



MARO&MIKROtKONOMIA. IKONOMIA

Test 6


konkurencją doskonałą, monopol

pełny, konkurencja monopolistyczna, olieoool

1. Funkcja produkcji:

(aj) przedstawia maksymalną wielkość produkcji, którą można uzyskać z danej ilości czynników produkcji,

0| przedstawia zależność funkcjonalną miedzy czynnikami produkcji i wielkością produkcji,

c)    oznacza minimum produkcji, jaka winna być uzyskana z dostępnych czynników produkcji,

d)    żadna z powyższych możliwości.

2.


Zysk netto jest to:

a) pojecie tożsame z zyskiem dla właścicieli,

1>) zysk brutto pomniejszony o podatki,

c)    zysk brutto pomniejszony o rezerwy obowiązkowe.

d)    zysk dla właścicieli powiększony o rezerwy dobrowolne.

3. Strata w działalności gospodarczej występuję gdy (aj nakłady są wyższe od przychodów,

b)    przychody są wyższe od kosztów,

c)    różnica miedzy przychodami i nakładami jest dodatnia, różnica miedzy przychodami i nakładami jest ujemna.

4 Do stałych czynników produkcji możemy zaliczyć:

P») posiadany park maszynowy,

/o), wydzierżawiony pod działalność gospodarczą grunt, cf ilość zatrudnionych pracowników,

d)    ilość użytkowanej na cele bezpośrednio produkcyjne energii elektrycznej.

S. Podział na czynniki produkcji stałe i zmienne występuję w odniesieniu do: krótkiego okresu czasu,

b)    długiego okresu czasu,

c)    zarówno długiego jak i krótkiego okresu czasu,

d)    krótkiego lub długiego okresu czasu w zależności od charakteru czynnika.

. Koszty alternatywne:

^a) związane są z utraty korzyści zastosowania danych zasobow w innej działalności gospodarczej,

(3j) można wyrazić w postaci iłośo innego produktu, który można Oy wytworzyć

wykorzystując te samą ikaić czynników produkcji, jaką zastosowano do wytworzenia danego produktu.

c) są traktowane jako wydatek pieniężny firmy,

© me są traktowane jako wydatek p<eniężny.

7. Cena na rynku w warunkach konkurencji doskonalej jest wynikiem:

a)    decyzji producentów,

b)    decyzji konsumentów,

(ćj) oddziaływania podaży i popytu, d) kształtowania się kosztów produkcji.

8 W modelu konkurencji monopolistycznej występuje: (aV wielu kupujących i wielu sprzedających,

""Ny jeden sprzedający i w»elu kupujących,

c)    jeden kupujący i wielu sprzedających,

d)    jeden sprzedający i jeden kupujący.

9. W modelu monopolu pełnego:

w danej gałęzi przemysłu istnieje tylko jedno przedsiębiorstwo wytwarzające produkty nicposiadające substytutów.

b) nie ma barier wejścia do zmonopolizowanej gałęzi przemysłu,

0 występuje wielu kupujących i jeden sprzedający, d) występuje jeden kupujący i jeden sprzedający.

10.    Występowanie niewielkiej liczby wysoce współzależnych przedsiębiorstw, które opanowały produkcję i zbyt danego produktu jest charakterystyczne dla modelu:

a)    konkurencji doskonalej,

b)    monopolu pełnego,

■*(3 oligopolu,

d) żadna z powyższych odpowiedzi.

11.    UOKiK jest to:

(ji) Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

b)    Urząd Obrony Konkurencji i Konsumentów,

c)    Urząd Obrony Konsumentów i Konkurencji,

Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji.

2


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Image 123 ZAŁOŻENIA MODELU KONKURENCJI MONOPOLISTYCZNEJ Konkurencja doskonała i monopol pełny są teo
7.    Konkurencja doskonała i monopol pełny - analiza komparatywna (Decyzje
Cecha Konkurencja doskonała Konkurencja monopolistyczna Oligopol * Monopol pełny duża od
Cecha Konkurencja doskonała Konkurencja monopolistyczna Oligopol * Monopol pełny Liczba
KOMKUBEMCJA DOSKONAL Al PEŁNY MONOPOL SKRAJNE PRZYPADKI STRUKTURY RYNKU Gałąź- zbiór wszystkich
skany1 108 Mikroekonomia V.5. Monopol pełny (czysty) Z takim rynkiem i taką odmianą konkurencji mam
PODSTAWOWE FORMY RYNKU 1.    Konkurencja doskonała 2.    Monopol 3.
Formy rynku 1.    Konkurencja dokonała 2.    Monopol pełny 3.
Zdjęcie0094 2 TEST KONCOwT MIKROTKOIIUMU ! r r aktualnej wielkości produkcji przedsiębiorstwo osiąga
Test sprawności fizycznej opis konkurencji KOBIETYMĘŻCZYZN! zwis na ugiętych ramionach [s] bieg
W WARUNKACH MONOPOLU Monopol pełny jest jedynym producentem lub sprzedającym na tynku i dlatego krzy
MODEL MONOPOLU PEŁNEGO Monopol pełny mamy na rynku wówczas, gdy w danej gałęzi przemysłu istnieje ty

więcej podobnych podstron