Typologia klientów

Typologia klientów



T 02/20 Typologia klientów w praktyce

Jak przekonać cło zakupu klienta mało zainteresowanego produktem?

W kontakcie z klientem mało zainteresowanym zakupem handlowcy bardzo często zadają sobie pytania typu:

Czy war!o zabiegać o kontakt? Jakie są rokowania dla przyszłej współpracy?

Powody małego zainteresowania klienta


Na oba pytania sprzedawca zawsze powinien odpowiedzieć sobie pozytywnie, pod warunkiem że segment rynku dla oferowanego produktu został dobrze określony. Zainteresowanie klienta zmienia się w czasie i kontakt powinien być zawsze podtrzymywany. Dzięki temu handlowiec zdobędzie informacje o rosnącej gotowości klienta do konkretnych rozmów. Najistotniejsze w przypadku klienta wykazującego małe zainteresowanie zakupem jest określenie powodów braku zainteresowania. Może to być np.:

•    brak konieczności, żeby zaspokoić potrzebę, do której adresowany jest produkt, np. klient właśnie dokonał podobnej inwestycji,

•    brak środków na zakup/inwestycję - warto wówczas poszukać wraz z klientem możliwości finansowania,

•    ograniczona wiedza o produkcie, która uniemożliwia klientowi dostrzeżenie korzyści - rozwiązaniem jest przekazanie klientowi odpowiedniej informacji.

Rozbudź zainteresowanie klienta


Współpracując z klientem mało zainteresowanym produktem, handlowiec powinien:

•    określić przyczynę braku zainteresowania (doświadczenie, wyobrażenie) oraz poziom wiedzy o produkcie, np.:

Czy ma pan jakieś doświadczenia z takimi produktami? » określić, czy występują okoliczności powstrzymujące klienta przed zakupem produktu, np.:

WDS10 www.wip.pl Wiedza r Praktyka


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Typologia klientów Typologia klientów w praktyce T 02/17 handlowiec powinien natychmiast przejść cl
i Szeroko zakrojone Public Relations ■ Budowa przekonania klientów o słuszności wyboru produktów TAK
IMG02 (20) Stężenie pośmiertne W temperaturach niższych i wyższych skurcz mięśni jest hardziej
IMG 02 20. Komórki zwierzęce zarażone wirusami wytwarzają i uwalniają interferon - 6/a/^0 . namnażan
obraz1 jakiś czas kurczowo trzymać się wyklętych przez władze praktyk i przekonania o
obraz1 (59) jakiś czas kurczowo trzymać się wyklętych przez władze praktyk i przekonania o ich 
EGZAMIN MASZYNY 02 2010 Tematy zadań na egzamin z Maszyn Elektrycznych w dniu 01.02.20 lOr. 1. &nbs
Wymierne wartości dla klienta decyzja o zakupie produktu Generowanie wartości dla
2013-02-20 Korespondencja biurowa. Mgr. Elżbieta Jendrzeiczak - eiendrzeiczak@wp.pl. 15 godzin,
P151009 52[02] i$20-07 ----S»_    JOBP    ^   &nb
Jedyną naszą hipotezą badawczą jest, to, iż sądzimy, że obie grupy klientów będą zainteresowane
mamElektrokardiosram nr 02 / 5 WARSZTATY OU LEKARZY PRAKTYKÓW MSTOtfu :hopcby    obrz
CCF20090907001 ■2009-02-20 ?LO £>p ^ 5>ÓWcd. Okres międzywojenny Po zakończeniu działań wojen
CCF20090907003 2009-02-20 , T*- Bankowość w PRL -lata 80-te A zatem zapoczątkowana na początku lat

więcej podobnych podstron