Typologia klientów$

Typologia klientów$



T 02/24 Typologia klientów w praktyce

dolne zachowanie handlowca może spowodować ugruntowanie negatywnego obrazu w oczach klienta. Nie należy jednak mylić chwilowego złego humoru klienta z trwałą, negatywną oceną Twojej firmy.

Klient ma pełne zaufanie do firmy

Czym się różnią, na co zwracać uwagę

Klient nie ma zaufania do firmy

W widoczny sposób ma pozytywne nastawienie do instytucji lub branży. Jest przekonany, żc każdy problem związany z produktami rozwiąże kompetentna obsługa.

Ogólne wrażenie

Ma widocznie negatywne nastawienie, W jego ocenie instytucja wykorzystuje swoich klientów w podejrzany sposób. Interesu je się zakupem tylko wtedy, gdy nie ma innej możliwości rozwiązania problemu.

Uważa produkty firmy za wartościowe, chwali je. podaje pozytywne przykłady.

Ocena produktów

Uważa produkty za opłacalne przede wszystkim dla handlowca, krytykuje ich użyteczność.

Potwierdza to, co mówi handlowiec.

Pot wie rei za n i e/za p r/e -czanic

Zaprzecza temu, co mówi handlowiec,

Przychodzi do firmy, by rozwiązać swoje problemy przez zakup nowych produktów.

Zainteresowanie poszerza niem współpr acy

Czuje się zmuszony do współpracy i może szukać innego wyjścia z sytuacji, krytykuje Twoją firmę.

Wygłasza pochwały dla sprzedawcy.

Stosunek do sprzedawcy

Uważa sprzedawcę za rzecznika niejasnych interesów.

Chętnie udziela informacji o kryteriach decyzji i doświadczeniach z produktami.

Udzielanie informacji

Niechętnie odpowiada, pyta o powody zadawania pytań przez sprzedawcę.

Wygłaszać pochwałę i nagradzać zaufanie klienta.

Co należy zrobić od razu?

Nie udawać, że nic się nie stało, określić przyczyny, które doprowadziły do utraty zaufania.

WDS10


wwvv.wip.pl


Wiedza i Praktyka



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Typologia klientów Typologia klientów w praktyce T 02/09 szuka innej marki. W lakicj sytuacji handl
Typologia klientów T 02/02 Typologia klientów w praktyce Pewien handlowiec dysponował produktem cie
Typologia klientów Typologia klientów w praktyce T 02/03 Cechy zachowania najhardziej trwałe Samodz
Typologia klientów T 02/04 Typologia klientów w praktyce podejmować decyzji bardzo szybko lub bardz
Typologia klientów Typologia klientów w praktyce T 02/05 Klient poddający się sugestii Czym się r
Typologia klientów T 02/06 Typologia klientów w praktyce T 02/06 Typologia klientów w praktyce Jak
Typologia klientów Typologia klientów w praktyce T 02/07 Jeśli tak się już stało, handlowiec powini
Typologia klientów T 02/08 Typologia klientów w praktyce T 02/08 Typologia klientów w praktyce Jak
Typologia klientów T 02/10 Typologia klientów w praktyce Klient wolno podejmujący decyzję Czym si
Typologia klientów Typologia klientów w praktyce T 02/11 Aby nawiązać lepszy kontakt z klientem, kt
Typologia klientów T 02/12 Typologia klientów w praktyce T 02/12 Typologia klientów w praktyce Jak
Typologia klientów Typologia klientów w praktyce T 02/13 Jeżeli natomiast rozmowa przebiegnie np. t
Typologia klientów T 02/14 Typologia klientów w praktyce T 02/14 Typologia klientów w
Typologia klientów Typologia klientów w praktyce T 02/15 Klient rzeczowy Czym się różnią, na co
Typologia klientów T 02/16 Typologia klientów w praktyce sam cechuje się podobnym stylem, ma szansę
Typologia klientów Typologia klientów w praktyce T 02/17 handlowiec powinien natychmiast przejść cl
Typologia klientów T 02/18 Typologia klientów w praktyce •    prowokować klienta do
Typologia klientów Typologia klientów w praktyce T 02/19jak rozbudzić i podtrzymać zainteresowanie
Typologia klientów T 02/20 Typologia klientów w praktyceJak przekonać cło zakupu klienta mało zaint

więcej podobnych podstron