wsk0

wsk0



to


Naprawa motocykli WSK

1.2.2. Opis podwozi M06B3, M21W2. M21W1, M21W2S

Pojedyncza rama motocykli (we wszystkich ich odmianach) o konstrukcji zamkniętej jest spawana z rur i elementów tłoczonych. Główka ramy wzmocniona jest nakładkami z blachy stalowej. Belki podsiodłowe wykonane są z profili tłoczonych z blachy stalowej w kształcie litery „C*\ Silnik we wszystkich modelach jest mocowany sztywno.

Rvs. 1.5. Przekrój piast)' koła przedniego motocykli M21W2, M2IW1 M21W2S, M06B3

Koła jezdne szprychowe, zaplatane z podwójnym krzyżowaniem szprych, mają obręcze o wymiarach 1.85X 18". wykonane z taśmy stalowej metodą walcowania.

Piasty kół szerokie, odlewane ze stopu aluminium, mają wkładki żeliwne o średnicy 0 135 mm (rys. 1.5). które służą jako bębny hamulcowe. Motocykle M21W2; M21WI oraz M21W2S mają piastę koła tylnego nowej konstrukcji z zalewanymi wkładkami stalowymi dla łożysk (rys. 1.6). Inną istotną nowością jest zabierak z gumowym amortyzatorem napędu.

W motocyklu M06B3 łożyska są wciskane w otwory roztoczone bezpośrednio w aluminium. Rolę amortyzatora spełniają gumowe tulejki nakładane na stalowe kołki. Pokrywy piast odlewane ciśnieniowo ze stopu aluminium mają wykonane otwory rozpieraczy.

W motocyklu M06B3 kołek ustalający szczęki jest wciskany w pokrywę. W motocyklach M21W2: M21W1 i M21W2S kołek ustalający jest zalewany. Poza tym pokrywy w kołach tylnych tych motocykli mają odlane łącznie ramię stabilizatora oraz zainstalowany stycznik światła „stop”.

Koła mają ogumienie uniwersalne o wymiarach 3.00X X18" i osie przetykowe o średnicy 15 mm.

Rys. 1.6. Przekrój piasty kola tylnego motocykli M2IW2 i M212WS

Koło przednie zawieszone jest w widelcu teleskopowym ze sprężynami śrubowymi i tłumieniem olejowym (rys. 1.7). Maksymalny skok zawieszenia 150 mm. Ruchoma rura teleskopu, stanowiąca nogę dolną, ślizga się po nieruchomej górnej za pośrednictwem tulejek ślizgowych. W górną część nogi ruchomej wciśnięta jest tulejka turbaksowa, na dolną część nogi nieruchomej tulejka poliamidowa (tarlon). W motocyklach M06B3. M21W2. M21W1 teleskopy mają gumowe zderzaki tłumiące dobicie i odbicie teleskopów. Każdy teleskop uszczelniony jest dwoma pierścieniami typu Simmcra i zawiera 90 cm* oleju Lux 10. stanowiącego czynnik tłumiący amortyzatora.

Koło tylne zawieszone jest we wleczonym wahaczu i elementach resorujących ze sprężynami śrubowymi. Wahacz wykonany z wytłoczek z blachy stalowej, zgrzewanych i spawanych jest resorowany w ramie na tulejkach poliamidowych.

Elementy resorujące o skoku 90 mm. wykonane są wg licencji angielskiej firmy Armstrong. Do wahacza i ramy są one mocowane za pośrednictwem tulejek gumowych znajdujących się w obu uchwytach. Element resorujący stanowi sprężyna spiralna wraz z umieszczonym wewnątrz niej amortyzatorem dwustronnego działania, nierozbieralnym.

Hamulce szczękowe mają symetryczny układ szczęk. Średnica bębna hamulcowego wynosi 135 mm.

Czynna powierzchnia okładzin w każdym kole —


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
wsk0 20 Naprawa motocykli WSK tryczną. Do tych warunków zaliczyć należy: skład mieszanki. temperatu
wsk0 30 Naprawa motocykli WSK i M21W2S przewidywany jest filtr typu suchego. Obsługa takiego filtru
wsk0 40 Naprawa motocykli WSK się żadnej obsługi ani naprawy. W przypadku uszkodzenia sprężyny, tul
wsk0 60 Naprawa motocykli WSK ru dobrać odpowiedni sworzeń nominalny (wg tablicy 4.3, 4.4, 4.5). Sw
wsk0 70 Naprawa motocykli WSK Przy zakładaniu łańcucha należy zwrócić szczególną uwagę na jego
wsk0 80 Naprawa motocykli WSK łom pa przednia Rys. 5.23. Odkręcanie wkrętu mocującego element optyc
wsk 0 90 Naprawa motocykli WSK —    wyjąć wahacz z cięgnem stabilizatora. Zamontowywa
wsk0 100 Naprawa motocykli WSK —    podnosząc lekko motocykl za prawą belkę podsio-d
wsk0 110 Naprawa motocykli WSK -    wyjąć popychacz z olworu w wałku głównym, przedł
wsk0 120 Naprawa motocykli WSK 6.3.3. Skrzynka biegów Objawami zużycia lub uszkodzenia skrzynki bie
wsk0 140 Naprawa motocykli WSK Tablica 7-3 Dobór tłoków i cylindrów nominalnych oraz nadwymiarowych
wsk0 160 -Naprawa motocykli WSK Rys. 8.13. Zabicnak kola tylnego motocykli M21W2, M21W1 I M21W2S8.
wsk0 170 Naprawa motocykli WSK —    przerywacz, którego korpus regulacji jest
wsk0 (2) 150 Naprawa motocykli WSK Rys. 7.55. Zespół skrzynki biegów i zmieniacza w lewej obudowie
DYKTANDA Z UŚMIECHEM CZYLI JAK ZOSTAĆ MISTRZEM ORTOGRAFII KL50 To naprawdę okazja! Pewien produce
wsk4 64 Naprawa motocykli WSK duje to zmiękczenie materiału i umożliwi łatwiejsze osadzenie wkładek
wsk0 Naprawa motocykli IVSK Przed dokonaniem dalszego demontażu należy sprawdzić stan łańcucha

więcej podobnych podstron