wsk1

wsk1



31


Obsługa techniczna motocykli

ną. Wewnętrzną część tłumika należy oczyścić zagiętym drutem lub małą szczotką drucianą zamocowaną na długim (około 0.5 m) pręcie stalowym.

Wnętrze tłumika wydechu z motocykla M21W2S wyciąga się po wykręceniu wkręla M5 i uchwyceniu za poprzeczny kołek, spawany w tym celu do tylnej części wkładki (rys. 2.14).

Rys. 2.14. Akustyczna część tłumika wydechu motocykla M2IW2S

I — wkładka ilutnl^ca. 2 — kolek poprzeczny do wyciąganiu wkładki, 3 — wkręt mocujący wkładkę. 4 — płaszcz tłumika

Sposób czyszczenia niemal taki sam jak dla motocykla M2IW2 i M21W1. Rurę wydechową można oczyścić z nagaru za pomocą długiego wkrętaka Jub przez przeciąganie przez rurę starego łańcucha.

2.2.4. Sprzęgło

Obsługę sprzęgła i mechanizmu jego sterowania przeprowadzać należy zgodnie z harmonogramem prac obsługowych (tablica 2-1) co 2500 km oraz co 5000 km. W skład jej wchodzi sprawdzenie i ewentualna regulacja sprzęgła co 2500 km oraz smarowanie linek (cięgien), ich końcówek oraz osi dźwigni co 5000 km przebiegu. Objawami niewłaściwej pracy sprzęgła jest:

—    ślizganie się sprzęgła, które jest najczęściej skutkiem braku luzu na dźwigni sprzęgła.

—    ciągnięcie przy wyłączonym sprzęgle i włączonym biegu.

—    zgrzytanie oraz szarpanie podczas włączania biegu, przy zupełnie wyciśniętej dźwigni sprzęgła.

Pozostawienie ww. niesprawności spowoduje w pierwszym przypadku spalenie sprzęgła, w drugim i trzecim uszkodzenie skrzynki biegów.

Sprzęgło powinno być tak wyregulowane, aby luz dźwigni sprzęgła w miejscu przylegania do gniazda (rys. 2.15) wynosił 2—3 mm. W motocyklu M06B3 regulację sprzęgła przeprowadza się w dwóch miejscach:

—    przez regulowanie luzu linki.

—    przez wkręcanie lub wykręcanie śruby regulacyjnej przy silniku.

Regulację luzu dźwigni wykonuje się śrubą regulacyjną przy prawej pokrywie silnika (rys. 2.16). W tym celu należy kluczem 10 mm poluzować przcciwnakrętkę i wykręcając śrubę zmniejszać lub wkręcając zwiększać odpowiednio luz do wymaganej wartości. Po uzyskaniu właściwego luzu należy dokręcić przcciwnakrętkę. Jeśli właściwe wyregulowanie luzu linki (mierzonego na dźwigni) nic daje pożądanego rezultatu, dalszą regulację należy przeprowadzić śrubą w mechanizmie ślimakowym wyłączania sprzęgła. W tym celu należy, kluczem płaskim 17 mm. poluzować przcciwnakrętkę i za pomocą śrubokręta wkręcać śrubę regulacyjną (po jej uprzednim zupełnym wykręceniu), aż do wyczucia lekkiego oporu (rys. 2.17). W tym położeniu należy wykonać 1/6—1/4 obrotu w lewo i zabezpieczyć wkręt prze-ciwnakrętką.

Ewentualny poślizg sprzęgła można sprawdzić opierając motocykl, z uruchomionym silnikiem, przednim kołem

Rys. 2.16. Śruby regulacyjne sprzęgła w silniku SOI-Z3A l.u\

/ — śruba linki sprzęgła. 2 śruba popychjezj sprzęgła

Rys. 2.17. Regulacja sprzęgła w silniku S01-Z3A I ux

I — śruba regulacyjna, 2 — przeciwnakrętkfl


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
wsk7 37 Obsługa techniczna motocykli i WI przebiega nieco inaczej z uwagi na odmienne rozwiązania k
wsk1 Obsługa techniczna motocykli 41 tak się stało, należy spuścić powietrze i tak przekręcić ogumi
wsk7 27 Obsługa techniczna motocykli i wlać do środka 0.3—0.5 I benzyny. Po zamknięciu otworów nale
wsk5 35 Obsługa techniczna motocykli Szczelinomicrzcm o grubości 0.2—0.3 mm sprawdzić wielkość prze
wsk9 39 Obsługa techniczna motocykli ruchomą i zniekształcenie jej. lub przecięcie, powoduje wyciek
wsk3 43 Obsługa techniczna motocykli była zwrócona „wąsami” w kierunku przeciwnym do ruchu łańcucha
38820 wsk9 (2) 29 Obsługa techniczna motocykli nic odczekując po każdym półobrocie śruby regulacyjn
wsk4 2_OBSŁUGA TECHNICZNA MOTOCYKLI 2.1. WPŁYW PLANOWEJ OBSŁUGI TECHNICZNEJ NA TRWAŁOŚĆ
wsk3 Obsługa techniczna motocykli leży wciągnąć do wnętrza gruszki i po naciągnięciu gumowego wężyk
wsk5 Obsługa techniczna motocykli 252.1.2. Obsługa okresowa Obsługa techniczna okresowa dla motocyk
wsk5 Obsługa techniczna motocykli 45 powyżej 40°C należy przerwać ładowanie i kontynuować jc wtedy,
wsk7 3OCENA STANU TECHNICZNEGO MOTOCYKLA 3.1. DIAGNOSTYKA I PRÓBY NA POSTOJU W trakcie eksploatacji
wsk1 161 Naprawa podwozi motocykli Wycieki oleju mogą wystąpić w dwóch miejscach — poprzez nieszcze
sz t1 31 ie ma chyba na świecie drugiego tańca, który budziłby tyle emocji. Bo też tango jest 
DSCI6932 SZKOLNA LISTA TEMATÓW NA WEWNĘTRZNĄ CZĘŚĆ EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA POLSKIEGO W ROKU 20
refleksologia nerki Nakladai plastry na wewnętrzną część stopy refleksyjny punk! pęcherza

więcej podobnych podstron