wsk3

wsk3



63


Naprawy bieŻQcc

Rys. 4.15. Zdejmowanie kosza sprzęgła z łańcuchem po wyjęciu tulejki łożyskującej

Rys. 4.13. Pomiar zwisu łańcucha sprzęgowego — poz. b


Pęknięte lub wykruszone tulejki dyskwalifikują łańcuch. Sposób pomiaru zwisu podano na rysunkach 4.12 i 4.13. Jeśli różnica ugięć łańcucha wynosi 25 mm lub więcej, to łańcuch kwalifikuje się do wymiany.

W celu zdemontowania sprzęgła, należy:

—    ścisnąć sprężyny przy użyciu przyrządu N.30.00 (rys. 4.14), zdjąć pierścień sprężynujący i zwolnić ostrożnie nacisk przyrządu:

—    wyjąć sprężyny, tarczę dociskową, tarcze cierne, wyjąć popychacz i kulkę;

—    nałożyć przyrząd N.03.00 na zabicrak i zablokować wałek główny (patrz rys. 6.9);

Rys. 4.14. Sprężyny sprzęgła ściśnięte przyrządem N.30.00

—    odbezpieczyć nakrętkę dociskającą zabicrak na wałku głównym przez odgięcie podkładki wkrętakiem: odkręcić kluczem nasadowym 17 mm nakrętkę wałka (patrz rys. 6.9). pokręcając kluczem w prawą stronę (gwint lewozwojowy);

—    nie wyjmując przyrządu blokującego N.03.00 odbez-

picczyć i odkręcić kluczem nasadowym 17 mm nakrętkę dociskającą koło łańcuchowe na stożku lewego czopa wału korbowego (patrz rys. 6.10);

—    podważyć koło łańcuchowe dwiema łyżkami i zdjąć razem z łańcuchem i koszem sprzęgła:

—    użyć ściągacza (rys. 6.11), jeśli koło łańcuchowe jest mocno zaciśnięte na stożku;

w przypadku gdy nic zachodzi konieczność ściągnięcia koła łańcuchowego, zdjąć kosz sprzęgłowy z łańcuchem, (jak również założyć) po wyjęciu tulejki ślizgowej, na której łożyskowany jest kosz sprzęgła (rys. 4.15).

Wszystkie części demontowanych mechanizmów należy umieszczać w wanience z benzyną (zwrócić uwagę, aby nic zagubić wpustu czółenkowego i kulki z mechanizmu wysprzęglającego).

Po dokładnym umyciu części należy je zweryfikować, łańcuch sprzęgłowy został oceniony już na wstępie, podczas demontażu (na podstawie wielkości zwisu oraz stanu tulejek łańcucha), średni przebieg łańcucha sprzęgłowego w silniku S01-Z3A Lux w zależności od sposobu eksploatacji wynosi 6—12 tys. km.

Dobrze wyregulowane i prawidłowo eksploatowane sprzęgło wytrzymuje przebieg 18—24 tys. km. Mogą jednak wystąpić wcześniejsze nadpalenia tarcz sprzęgłowych (rys. 4.16) lub inne uszkodzenia np. kosza, zabie-raka. które uniemożliwiają prawidłową regulację sprzęgła.

Podczas weryfikacji należy najpierw zwrócić uwagę na zużycie oraz stan powierzchni okładzin (wkładek korkowych). Grubość okładzin korkowych nowej tarczy ciernej powinna wynosić 4.2_0tł mm. Dolna dopuszczalna granica grubości wynosi 2,7 mm. W przypadku gdy grubość okładzin jest większa, ale ich powierzchnie są czarne i naszą ślady nadpalenia, należy je wymienić na nowe (najlepiej zakupić gotowe tarcze).

Wkładki korkowe mogą być wykonane wyłącznie z materiału litego (nic mielonego i prasowanego). W tym celu należy wyciąć ostrym nożem wkładki większe o 0.3 mm od obrysu otworów i o grubości 6—7 mm. Następnie, należy zanurzyć je na kilka minut we wrzątku. Spowo-


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
wsk7 67 Naprawy bieżące Rys. 4.26. Nakładanie lulki nu dętkę „nu gorąco" Rys. 4.25. Zdejmowani
wsk3 113 Naprawa silnika S0I-Z3A Lux Tablica 6-1 Tolerancje, pasowania i dopuszczalne zużycie w sil
wsk3 123 Naprawa silnika SOI-7.3A Lux dalszej pracy w silniku oraz od konserwować części nowe. Do s
mp 50033 Rys. 15. Zdejmowanie filtracyjnej maski przeciwgazowej MP-5 48.    Kierowca
Obraz0 (58) E Rys. 15.4. Superpozycja dwóch fal li i $2 — po lewej stronie — może prowadzić do
386 (3) Rys. 15.19. Mikrofotografia mosiądzu (CuZn30) po obróbce plastycznej i wyżarzaniu; pow.
24 (43) Rys. 15. Wymiana linki sprzęgła (dla jasności rysunku pokazani) tulejkę w przekroju) W celu
wsk4 74 Naprawa motocykli WSK 74 Naprawa motocykli WSK Rys. 5.1. Zdejmowanie siodła Rys. 5.3. Zakła
wsk 4 94 Naprawa motocykli WSK Rys. 5.70. Podłączanie łańcucha napadowego Rys. 5.69. Zdejmowanie gum
wsk1 Naprawa silnika S0I-Z3A Lux 111 Rys. 6.15. Wybijanie walka głównego Rys. 6.14. Ściąganie prawe
wsk3 Naprawa silników W2B i W! 143 Naprawa silników W2B i W! 143 Rys. 7.39. Dopuszczalne bida wnhi
wsk3 Naprawa podwozi motocykli 163 Naprawa podwozi motocykli 163 Rys. 8.17 Wyciskank tulejki poliam
new 102 (2) r Rys. 7.63. Rysunek złożeniowy podnośnika 15 1 Ptwśoeń osodczy
wsk4 34 Naprawa motocykli IVSK Rys. 2.24. Odkręcanie korka wlewowego I — korek wlewowy Rys. 2.25. W
wsk8 38 Naprawa motocykli WSK 38 Naprawa motocykli WSK Rys. 2.33. Przekrój przez widelec teleskopow
wsk2 42 Naprawa motocykli WSK wkrętem, znajdującym się z zewnętrznej strony pokrywy (rys. 2.45). Po
wsk9 Naprawy bieżące Rys. 4.32. Rozpinanie łańcucha w motocyklu M06B3 Rys. 4.34. Wyciskanie sworzni

więcej podobnych podstron