wsk1

wsk1



Naprawy bielące 71

4.2.5. Zespół zbiornika

Niezależnie od pr/.ebicgu może ulec zniekształceniu uszczelka gumowa pokrywki wlewu zbiornika pod wpływem działania oleju i benzyny. W takich przypadkach należy pokrywkę zdemontować i wymienić jej uszczelkę (rys. 4.36).

Rys. 4.36. Pokrywka wlewu paliwa

/ — korpus pokrywki. 2 — gumowa uszczelka. 3 — przesłona, 4 zaczep, 3 — podkładki spręiysle, 6 — nakrętki

W kraniku paliwa (rys. 4.37) elementem, który ulega zużyciu jest uszczelka uszczelniająca połączenie z korpusem. W przypadku stwierdzenia utraty szczelności należy ją wymienić.

Przewód paliwa po dłuższym okresie eksploatacji traci stopniowo swą elastyczność. Należy go wymienić w przypadku stwierdzenia utraty szczelności w miejscu połączenia z gaźnikicm lub kranikiem paliwa.

Rys. 4.37. Kranik paliwa

/ — nakrętka od«tojnjfca..? I 4 — uszczelka Dostojnika, J — iodstojnik. 5 — ałot-kn filtrująca 6 — pokrętło. Z — uszczelka krańca, g _ podkładka. 9 — zapinka-sprężysta, /0-korp,,, kranika, // — nakrętka

4.2.6. Wymiana linek sterowania gaźnikicm. sprzęgłem, hamulc rn oraz walka napędu szybkościomierza i licznika

Linka gazu kwalifikuje się do wymiany jeżeli jej jedna lub kilka pękniętych stalowych nitek zaczepia o pancerz uniemożliwiając sterowanie przcpustnicą. W celu wymiany linki należy:

—    odiać prawą osłonę boczną motocykla:

—    odkręcić górną pokrywę gażnika. wyjąć przepustnicę i odłączyć linkę od przcpustnicy (patrz rys. 5.18):

—    zdemontować obsadę rączki pokrętnei gazu po wykręceniu dwóch wkrętów i wysunąć linkę z zaczepu rączki pokrętnej (patrz rys. 5.35).

Montaż nowci linki należy przeprowadzić w odwrotnej kolciności a mianowicie:

—    przesunąć ieden koniec linki przez otwór dolnej obsady rączki pokrętnej;

—    zamocować go w zaczepie raczki pokrętnei;

—    skręcić obsady raczki pokrętnei dwoma wkrętami:

—    wsunąć drugi koniec linki w otwór śruby regulacyjnej w pokrywce eażnika i zaczepić o przepustnlcę. montuiac icdnocześnic sprężynę między przcpustnicę a pokrywkę eaźnika:

—    założyć poliamidową obsadę linki eazu przy dolnej obsadzie raczki gazu (patrz rvs. 5.37);

—    wyregulować naciąg linki śrubą regulacyjną w pokrywie gaźnika.

Linka sprzęgła powinna bvć wymieniona w przypadku zerwania końców linki lub przetarcia i niknięcia poszczególnych iei drutów. W motocyklu M06B3 wymiana linki powinna przebiegać w nastcmiiacy sposób:

—    odkręcić trz.y wkręty mocuiacc prawa pokrywę:

—    odłączyć linkę sprzęgła od dźwieni na kierownicy:

—    poluzować kluczem płaskim przcciwnakrętkę i wykręcić całkowicie śrubę rcgulacvina (patrz rvs. 5 19):

—    odciągnąć pancerz i wviać końcówkę linki z gniazda dźwigni ślimaka sprzęgła (patrz rvs. 5.19).

Montaż linki przeprowadza sic w odwrotnej kolciności. Regulacie przeprowadzić zgodnie z opisem podanym w pkt. 2.2.4.

W motocyklach M71W2. M2IW1 i M71W2S przeb:cg demontażu i montażu linki iest nastcmiiacy:

—    odkręcić wkręty mocuiacc pokrywę i odiać ia:

—    przvtrzvmuiac szczypcami baryłkę linki sprzęgła poluzować wkrętakiem wkręt zaciskaiacy linkę i wyciągnąć ią z obudowy silnika (patrz. rys. 5.68).

—    zgrać szczeliny w śrubie rceulacvinei. przeciwmkret-cc i obsadzie na kierownicy, a następnie wyjąć linkę (patrz rvs. 5.78).

Montaż linki przeprowadzić w odwrotnej kolciności. Regulacię przeprowadzić zgodnie z opisem w pkt. 2.2.4. Linke hamulca przedniego demontuie i montuje się wc wszystkich motocyklach w podobny sposób:

—    przytrzymując szczypcami gwintowana końcówkę linki odkręcić nakrętkę dźwigni i wyiać pancerz z obsady na pokrywie piasty koła (patrz rys. 2.40):

—    demontować drugi koniec linki podobnie jak linkę sprzęgła przy dźwigni na kierownicy.

Montaż przeprowadzić w koleiności odwrotnei. Regula-cic należy wykonać zgodnie z opisem w pkt. 2.3.4.

Linka przepustnicy powietrza, z uwagi na małą częstotliwość pracy, jest bardzo trwała i wymiana iei z reguły nie jest konieczna wcześniej niż przy naprawie głównej motocykla.

W przypadku konieczności jej wymiany postępuje się w następujący sposób:


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
wsk1 Naprawa silnika S0I-Z3A Lux 111 Rys. 6.15. Wybijanie walka głównego Rys. 6.14. Ściąganie prawe
wsk1 Naprawa silnika S0I-Z3A Lux 121 —    zużycie wiclowypustów pod kołem zębatym z
wsk1 Naprawa silników W2B i WI 141 prawidłowe osadzenie sworznia w tłoku (wcisk 0 — 0.008 mm) oraz
wsk1 Naprawa silników W2B i W1 151 Rys. 7.62. Montaż cylindra przy użyciu oprawki ściskającej pierś
wsk1 Naprawa podwozi motocykli 171 —    przewodu łączącego zacisk „4-” prostownika z
assembler?86? 1 22 2. Mikroprocesory 8086/8088 jest niezależny od innych segmentów i jest programo
22 110 Terroir - kwintesencja francuskiej filozofii wina Zespół czynników, niezależnych od człowiek
różnych ilości przy różnych cenach) jest niezależna od popytu, ale może też od niego zależeć. Zmienn
ZT040 (2) 78 CZĘŚĆ 1. ZARZĄDZANIE SYSTEMEM TURYSTYKI niezależnych od organizatorów turystyki może mi
Wygaśnięcie stosunku pracy -następuje z mocy prawa ex lege niezależnie od woli stron -może nastąpić
wsk1 61 Naprawy bieżące Tablica 4-5 Sposób doboru sworzni tłokowych do otworów w piaście tłoku i gł
wsk6 146 Naprawa motocykli WSK dzików na kute, jest zespołem trwałym i niezawodnym. Najintensywniej
wsk1 161 Naprawa podwozi motocykli Wycieki oleju mogą wystąpić w dwóch miejscach — poprzez nieszcze
wsk0 190 Naprawa molocykli WSK Czernić ■ /arsen (t"u t rami 71 9 »

więcej podobnych podstron