wsk3

wsk3



113


Naprawa silnika S0I-Z3A Lux

Tablica 6-1

Tolerancje, pasowania i dopuszczalne zużycie w silniku S0I-Z3A I u\

Określeń* wymiaru

Wymiar nominalny mm

Odchyłki

Mas. dopuł/-c/alne /utyć* mm

, Uwagi

< 1 1

j

4

}

Średnica otworu nominalnego cylindra

0 52

NA0 51,980—51,990 NB 0 51,991—52.000 NC 0 52,001—52,010 ND0 52,011—52,020 NE 0 52,021—52,030

1

+ 0,03 -0,02

0.11

Cylindrów nadwymiarowych nic wykonuje się; pierwszy, drugi itd. nadwymiar otrzymujemy przez szlifowanie cylindra naprawianego.

Średnica otworu cylindra I nadwymiar II nadwymiar

III    nadwymiar

IV    nadwymiar

0 52,25 0 52,50 0 52,75 0 53,00

-

0.11

0,11

0,11

0,11

Dokładny wymiar cylindra należy wykonać w zależności od wymiaru tłoka, tak aby luz tłoka wynosił 0,04—0,06 mm

Średnica tłoka nominalnego

0 52

NA 0 51.930—51.940 NB 0 51.941—51,950 NC0 51,951—51.960 ND0 51,961—51.970 NE 0 51.971—51,980

—0,02

—0.07

0,10

Średnica tłoka 1 nadwymiar II nadwymiar

III    nadwymiar

IV    nadwymiar

0 52.230 0 52.480 0 52.730 0 52,980

-0,05

-0,05

-0,05

-0,05

0,10

0.10

0,10

0.10

Oznaczenie na denku tłoka Rl R3 R3 R4

Średnica nominalna pierścienia włożonego do cylindra

0 52.00

+ 0,03

Zużycie mierzone na zamku

Szczelina na zamku pierścienia włożonego do cylindra

0,20

+0.15

0,95

średnica zewnętrzna pierścienia w cylindrze I nadwymiar II nadwymiar

III    nadwymiar

IV    nadwymiar

0 52,25 0 52.50 0 52,75 0 53

+0.03 + 0,03 +0,03 +0,03

0.95

0.95

0,95

0,95

Zużycie mierzone na zamku

Szerokość rowka na pierścień tłokowy

2,5

+ 0,025 + 0.01

0,07

Dotyczy tłoków nominalnych i nadwy-wymiarowych

Wysokość pierścieni tłokowych

2,5

-0,010

-0,022

Średnica otworu w piaście tłoka na sworzeń nominalny

013

0 12.996—12,992 biała

0 12.992-12,988 zielona

0 12,988—12,984 czerwona

-0.004

-0.016

0.05

Przy montażu kojarzyć ze sworzniem o tych samych grupach selekcyjnych (kolory)

Średnica otworu w piaście tłoka na sworzeń nad-wymiarowy

0 13,2

-0,004

-0,016

0.05

Rozwicrcać otwór na wymiar, który zapewni wcisk 0—0,008 mm

Średnica sworznia nominalnego

013

0 13,000—12,996 biała

0 12.996—12.992 zielona

0 12,992—12,988 czerwona

-0,012

0.02

Przy montażu kojarzyć ze sworzniem o tych samych grupach selekcyjnych (kolory)

Średnica sworznia nad-wy miarowego

0I3.2H6

-0,011

0,02

Wymienić jeżeli luz przekracza 0.08 mm (tulejkę rozwiercić ostatecznie w zespole i korbo wodu)

• Naprawa motocykli WSK


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
wsk7 Naprawa silników W2B i W!137 Tablica 7-2 Tolerancje, pasowania i dopuszczalne zużycia n silnik
wsk8 178 Naprawa motocykli WSK Tablica 8-1 Tolerancje, pasowaniu i dopuszczalne zużycie elementów p
wsk3 123 Naprawa silnika SOI-7.3A Lux dalszej pracy w silniku oraz od konserwować części nowe. Do s
wsk5 115 Naprawa silnika S0I-Z3A Lux stanowią drobne rysy oraz niegłębokie zadrapania i ślady zatar
wsk7 117 Naprawa silnika S0I-Z3A Lux Dopuszczalne zużycie tulejki wynosi 0.06 mm. Jeżeli średnica w
wsk9 109 Naprawa silnika SOI-7.3A Lux Rys. 6.6. Ściąganie kola magnesowego Rys. 6.7. Wymontowywunic
wsk5 125 Naprawa silnika SOI-/,3A Lux Rys. 6.45. Zakhidunic prawej obudowy założyć dźwignię zmiany
wsk3 63 Naprawy bieŻQcc Rys. 4.15. Zdejmowanie kosza sprzęgła z łańcuchem po wyjęciu tulejki
wsk9 139 Naprawa silników W2B i W1 7.2.1. Układ korbowy Najczęściej spotykanymi i podstawowymi przy
wsk7 147 Naprawa silników W2B i WI 7ii. Obudowy i pokrywy silnika Obudowy silnika mogą ulec następu
wsk9 149 Naprawa silników W2B i W!Rys. 7.52. Przekrój silnika przez skrzynkę biegów, sprzęgło, rozr
wsk5 (2) 145 Naprawa silników W2B i WI Samoczynne wyłączanie biegów świadczy o zużyciu wic-lowypust
wsk1 Naprawa silnika S0I-Z3A Lux 111 Rys. 6.15. Wybijanie walka głównego Rys. 6.14. Ściąganie prawe
wsk1 Naprawa silnika S0I-Z3A Lux 121 —    zużycie wiclowypustów pod kołem zębatym z
wsk2 62 Naprawa motocykli WSK 4.13. Sprzęgło z przekładnią silnika S0I-Z3A I.u W przypadku, gdy wyk
wsk6 4NAPRAWY BIEŻĄCE4.1. SINIKI S01-Z3A Lux, W2B i Wl Pr/cbieg między naprawczy motocykli M21W2, M
wsk6 116 Naprawa motocykli WSK Tablica 6-2 Sposób doboru (loków i cylindrów nominalnych do silników

więcej podobnych podstron