wsk3

wsk3



123


Naprawa silnika SOI-7.3A Lux

dalszej pracy w silniku oraz od konserwować części nowe. Do składania silnika po naprawie, należy używać wyłącznie oryginalnych części oznakowanych symbolem ..ŹMD” — znakiem Zakładów Metalowych w Nowej Dębic. Montaż ułatwi odpowiednie rozplanowanie i zorganizowanie tej operacji. W pierwszej fazie, należy zmontować poszczególne zespoły wchodzące w skład bloku zamkniętego obudowami, a następnie prowadzić montaż ostateczny.

Rys. 6.38. Wciskanie łożysk na czopy wału korbowego

Wał korbowy. Przy użyciu tulci montażowej łożysk N.34.00 wcisnąć na czopy wału korbowego łożyska 6203 (rys. 6.38). W celu ułatwienia wciskania łożysk, wskazane jest ich podgrzanie do temperatury 80— 100°C.

Zespół wałka głównego skrzynki biegów. Na wałek od strony koła zębatego z = 14 za pomocą tulejki montażowej N.34.00 wcisnąć łożysko 6202. Z drugiej strony, na wiclowypust wałka wsunąć koło zębate z = 22, kołnierzem wodzika w stronę łożyska oraz pierścień odległościowy stroną stażowaną na zewnątrz (w stronę koła z = 27). Jako ostatnie założyć koło zębate z = 27 z wciśniętym na nie łożyskiem 6004. Kły zesprzęglające tego koła powinny być skierowane do wnętrza.

Zespół wałka pośredniego. Na wielowy-pust wałka wcisnąć koło zębate z = 23, podtoczeniem na zewnątrz. Z drugiej strony wałka wsunąć na wielo-wypust koło zębate z = 28. skierowane wieńcem zębatym w stronę koła z = 23. Na czop wałka z lewej strony, założyć koło zębate z = 35 w ten sposób, aby pod-loczcnic skierowane było na zewnątrz.

Zespół zmieniacza biegów. Przyjmując za bazę (patrz rys. 6.34) podstawę zmieniacza, montować zespół zmieniacza w następującej kolejności:

—    ramię zmieniacza, skierowane wycięciami na kulkę do dołu, nałożyć na podstawę tak, aby zgrały się otwory pod oś ramienia zmieniacza;

—    nałożyć dwie miseczki ze sprężynką wewnątrz, przet-knąć oś ramienia zmieniacza i zakołkować kołkiem;

—    na zabicrak zmieniacza, nałożyć sprężynę zmieniacza tak. aby jej końce obejmowały kołek, oprawę sprężyny, pierścień zabezpieczający i podkładkę wałka zmieniacza;

—    kompletny zabierak założyć na wiclokarb wałka zmieniacza i zabezpieczyć pierścieniem.

Przygotowanie obudów silnika do montażu

Podstawę zmieniacza ustawić na odpowiednich otworach w obudowie i przykręcić dwiema śrubami M6X22 (rys. 6.39).

Rys. 6.39. Mocowanie podstawy zmieniacza do obudowy

Rys. 6.40. Wstawienie kulki i sprężynki zatrzasku


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
wsk3 113 Naprawa silnika S0I-Z3A Lux Tablica 6-1 Tolerancje, pasowania i dopuszczalne zużycie w sil
wsk9 109 Naprawa silnika SOI-7.3A Lux Rys. 6.6. Ściąganie kola magnesowego Rys. 6.7. Wymontowywunic
wsk5 125 Naprawa silnika SOI-/,3A Lux Rys. 6.45. Zakhidunic prawej obudowy założyć dźwignię zmiany
wsk5 115 Naprawa silnika S0I-Z3A Lux stanowią drobne rysy oraz niegłębokie zadrapania i ślady zatar
wsk7 117 Naprawa silnika S0I-Z3A Lux Dopuszczalne zużycie tulejki wynosi 0.06 mm. Jeżeli średnica w
wsk3 63 Naprawy bieŻQcc Rys. 4.15. Zdejmowanie kosza sprzęgła z łańcuchem po wyjęciu tulejki
wsk9 139 Naprawa silników W2B i W1 7.2.1. Układ korbowy Najczęściej spotykanymi i podstawowymi przy
wsk7 147 Naprawa silników W2B i WI 7ii. Obudowy i pokrywy silnika Obudowy silnika mogą ulec następu
wsk9 149 Naprawa silników W2B i W!Rys. 7.52. Przekrój silnika przez skrzynkę biegów, sprzęgło, rozr
wsk5 (2) 145 Naprawa silników W2B i WI Samoczynne wyłączanie biegów świadczy o zużyciu wic-lowypust
wsk9 Naprawa silnika SO 1-7.3A Lux 119 Naprawa silnika SO 1-7.3A Lux 119 Rys. 6.28. Przekrój sprzęg
wsk1 Naprawa silnika S0I-Z3A Lux 111 Rys. 6.15. Wybijanie walka głównego Rys. 6.14. Ściąganie prawe
wsk1 Naprawa silnika S0I-Z3A Lux 121 —    zużycie wiclowypustów pod kołem zębatym z
wsk3 Naprawa silników W2B i WI 133 pokręcając śrubę główną ściągacza i opukując w razie potrzeby ob
wsk3 Naprawa silników W2B i W! 143 Naprawa silników W2B i W! 143 Rys. 7.39. Dopuszczalne bida wnhi
wsk6 26 Naprawa motocykli WSK jest utrzymanie silnika w pełnej sprawności technicznej, gwarantujące
wsk8 28 Naprawa motocykli WSK Regulację gaźnika przeprowadzać należy na sprawnym silniku po: —

więcej podobnych podstron