wsk5

wsk5



135


Kaprawa silników W2B i W!

— wykręcić z kadłuba gardzieli dyszę biegu jałowego, a z kadłuba komory mieszania śrubę ustalającą położenie przcpustnicy oraz śrubę regulującą skład mieszanki na wolnych obrotach (rys. 7.31).


7.2. WERYFIKACJA I NAPRAWA SILNIKÓW


Po całkowitym demontażu silnika należy wszystkie jego części i elementy dokładnie umyć w benzynie nicctylizo-wancj (np. B70) lub ekstrakcyjnej i osuszyć.

Weryfikację części należy przeprowadzić na podstawie


danych zawartych w tablicach 7-1 i 7-2 oraz wytycznych podanych w treści. Podczas weryfikacji należy ustalić:

—    które zespoły i części nie przekroczyły dopuszczalnego zużycia i mogą być zamontowane powtórnie;

—    które elementy i części należy wymienić na fabrycznie nowe;

—    które elementy można naprawić.

W przypadkach wątpliwych należy brać pod uwagę fakt. że zamontowanie niepełnosprawnej części, czy podzespołu może spowodować przyspieszone zużycie innych współpracujących z nimi części lub awarię, a na pewno będzie przyczyną powtórnego, przedwczesnego rozbierania silnika.


Tablica 7-1

Tolerancje, pasowania i dopuszczalne zużycia w silniku W-2B

DopU*7C7«ll>C

M«x. dopuszczalne

c/ęici

Wymiar

odcb>lkl

zu/ycic

Uwagi

w mm

w mm

i

2

3

4

S

Cylinder nominalny

Średnica zewnętrzna

Przy montażu kojarzyć wg grup

0 61

NI. N2, N3. N4 z tłokiem nomi-

NI 60.99—61.00

+ 0.03

0.12

nalnym

N2 61.00—61.01

-0,01

0.12

N3 61.01—61.02

0.12

N4 61.02—61.03

0,12

Cylinder po naprawie

Wymiar rzeczywisty tłoka nad-

_

Cylinder szlifuje się stosując przy

wymiarowego z zachowaniem

0.12

naprawie kolejny tłok nadwymiaru

luzu

rowy

0,05—0,07 mm

Tłok nominalny

Średnica zewnętrzna

Przy montażu kojarzyć wg grup

O 60,97

NI, N2, N3, N4 z cylindrem no-

NI 60.93—60.94

0.10

minalnym

N2 60.94—60.95

0.00

0.10

N3 60,95—60.96

-0.04

0,10

N4 60.96—60.97

0,10

Tłok I nadwymiaru 0,25

Średnica zewnętrzna

0,00

0.10

Wymiar rzeczywisty wybity na

0 6I.22-oi04

-0,04

denku tłoka

Tłok U nadwymiaru 0,50

Średnica zewnętrzna

0.00

0.10

Wymiar rzeczywisty wybitny na

0 61.47 0>o4

-0.04

denku tłoku

Tłok III nadwymiaru 0,75

Średnica zewnętrzna

0.00

0,10

Wymiar rzeczywisty wybity

0 61.72-*.*

-0.04

na denku tłoka

Pierścień tłokowy w stanie

Średnica zewnętrzna

+0.03

1.15

Montować na tłoku nominalnym

zmontowanym nominalny

0 61

mierzone na zamku

Pierścień tłokowy I nad-

Średnica zewnętrzna

1.15

Montować na tłok nadwymiarowy

wymiaru 0,25

0 61.25

+0,03

mierzone na zamku

0.25

Pierścień tłokowy II nad-

Średnica zewnętrzna

+ 0.03

1.15

Montować na tłok nadwymiarowy

wymiaru 0,50

0 71,50

mierzone na zamku

0,50

Pierścień tłokowy III nad-

Średnica zewnętrzna

+ 0,03

1.15

Montować na tłok nadwymiaro-

wymiaru 0,75

0 61.75

mierzone na zamku

wy 0,75

Pierścień w stanie zmon-

Szczelina w zamku

Dla wszystkich pierścieni

towanym

0.2

+ 0,15

1.15

Pierścień tłokowy

Wysokość

-0.010

2

-0,022

Rowek na pierścień tłoko-

Szerokość

+ 0.030

0,07

wy

2

+ 0.022

Otwór w tłoku na sworzeń

Średnica wewnętrzna

+ 0.011

0.03

Przy montażu ze sworzniem

O 17,985

0.000

kojarzyć wg grup oznaczonych

biała

tym samym kolorem

| 17.996—17,992

zielona

II 17,992—17,988 czerwona III 17.988—17.985


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
wsk5 (2) 145 Naprawa silników W2B i WI Samoczynne wyłączanie biegów świadczy o zużyciu wic-lowypust
wsk5 115 Naprawa silnika S0I-Z3A Lux stanowią drobne rysy oraz niegłębokie zadrapania i ślady zatar
wsk5 125 Naprawa silnika SOI-/,3A Lux Rys. 6.45. Zakhidunic prawej obudowy założyć dźwignię zmiany
wsk9 139 Naprawa silników W2B i W1 7.2.1. Układ korbowy Najczęściej spotykanymi i podstawowymi przy
wsk7 147 Naprawa silników W2B i WI 7ii. Obudowy i pokrywy silnika Obudowy silnika mogą ulec następu
wsk9 149 Naprawa silników W2B i W!Rys. 7.52. Przekrój silnika przez skrzynkę biegów, sprzęgło, rozr
wsk5 Wiadomości wstępne Rys. 1.14. Przekrój silnika W2B *-*** «Honowa i-głowta,. J— cylinder ¥ —two
wsk3 Naprawa silników W2B i WI 133 pokręcając śrubę główną ściągacza i opukując w razie potrzeby ob
wsk7 Naprawa silników W2B i W!137 Tablica 7-2 Tolerancje, pasowania i dopuszczalne zużycia n silnik
wsk1 Naprawa silników W2B i WI 141 prawidłowe osadzenie sworznia w tłoku (wcisk 0 — 0.008 mm) oraz
wsk3 Naprawa silników W2B i W! 143 Naprawa silników W2B i W! 143 Rys. 7.39. Dopuszczalne bida wnhi
wsk1 Naprawa silników W2B i W1 151 Rys. 7.62. Montaż cylindra przy użyciu oprawki ściskającej pierś
golf5 Jazda_Olej silnikowy Przy bardzo silnym mrozie olej silnikowy zaczyna gęstnieć. Silnik wtedy
wsk5 Obsługa techniczna motocykli 252.1.2. Obsługa okresowa Obsługa techniczna okresowa dla motocyk
wsk5 35 Obsługa techniczna motocykli Szczelinomicrzcm o grubości 0.2—0.3 mm sprawdzić wielkość prze

więcej podobnych podstron