wsk7

wsk7



167


Naprawa podwozi motocykli

Tłumik szmerów ssania motocykla M06B3 (rys. 8.25) ma płaski wlot powietrza w górnej części oraz płaski filtr powietrza umieszczony w pozycji pionowej.

Tłumik szmerów ssania motocykli M21W1 i M21W2S (rys. 8. 26) ma wlot powietrza przedłużony do przodu gumową rurą ssącą, umożliwiającą zasysanie powietrza spod zbiornika paliwa. Filtr powietrza w kształcie walca rów ssania motocykla M21W2. M21W1. M21W2S należy zachować właściwą odległość otworów.

Uszkodzone łączniki gumowe oraz uszczelkę gumową należy wymienić na nowe.

Rury wydechowe w motocyklach M06B3, M21W2. M21W1. M2IW2S mają różny kształt i wymiary. Rura wydechowa motocykla M21W2 i rura wydechowa mo-

Rjrs. 8.25. Tłumik szmerów ssania motocykla M06B3

I — wlot powietrza. 2 — uszczelka filtru, J — filtr, 4 opałka mocująca. - wkręt, 6 — podkładka, 7 — nakrętka, 8 — licznik gumowy, 9 — opałka mocująca


dociśnięty jest w puszce tłumika szmerów ssania pokrywką i mocowany nakrętką specjalną. We wszystkich motocyklach filtr jest typu mokrego, zwilżany olejem.

Ewentualne uszkodzenia tłumika szmerów ssania to pęknięcia uchwytów mocujących tłumik do ramy. pęknięcia blach w miejscu łączenia wlotu powietrza do korpusu tłumika, uszkodzenie ramki filtru powietrza locykla M21W1 (rys. 8.27) różnią się tylko średnicą rury.

W motocyklu M06B3 rura wydechowa ma wywinięty kołnierz, za pomocą którego jest mocowana do króćca wydechowego cylindra, między kołnierz rury a cylinder wstawiona jest uszczelka azbestowo-miedziana. Na skutek uderzenia o kamienie lub wystające korzenie, może zostać uszkodzona rura (wgniecenia) lub kołnierz

Rys. 8.26. Tłumik szmerów ssania motocykli M21W2, M21W1 i M2IW2S

i — pus/W.i tłumika tunerów ssania, 2 — filtr, 3 — pokrywka, 4 — podkładka, 5 — nakrętka specjalna, 6 — rura ssąca, 7 — ucisk, i—łącznik gumowy


(M06B3). We wszystkich przypadkach puszkę tłumika szmerów ssania można naprawić przez:

—    spawanie gazowe pęknięć płaszcza, uchwytów lub ramki filtru:

—    wycięcie pękniętych elementów i wspawanie lub wlu-towanie mosiądzem nowych, wykonanych z blachy stalowej 0,6—0,8 mm.

Po spawaniu, cały tłumik należy oczyścić, wyrównać połączenia spawane przez nałożenie szpachlówki i malować lakierem piecowym lub nitro.

Przy spawaniu uchwytów mocujących w tłumiku szmeru ry (zerwanie). Duże wgniecenia na krzywiźnie rury kwalifikują rurę do wymiany. Wgniecenia na prostym odcinku rury można usunąć przez przepychanie stalowej kulki o odpowiedniej średnicy (o 0.3—0.5 mm mniejszej od średnicy wewnętrznej rury wydechowej).

Zerwany kołnierz rury wydechowej (rys. 8.27) można spawać gazowo od wewnętrznej strony, a następnie wyrównać pilnikiem powierzchnię stykającą się z uszczelką azbestowo-miedzianą. Zgniecioną lub pękniętą uszczelkę należy wymienić na nową. W motocyklach M21W2. M21W1. M21W2S rury wydechowe mocowa-


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
wsk7 157 Naprawa podwozi motocykli —    zużycie koła łańcuchowego: —
wsk1 161 Naprawa podwozi motocykli Wycieki oleju mogą wystąpić w dwóch miejscach — poprzez nieszcze
wsk3 Naprawa podwozi motocykli 163 Naprawa podwozi motocykli 163 Rys. 8.17 Wyciskank tulejki poliam
wsk5 165 Naprawa podwozi motocykli Osłona łańcucha niepełna (rys. 8.21) składa się z części nieruch
wsk5 175 Naprawa podwozi motocykli Rys. 8.40. Prądnica 32-06 I wirnik, - krzywka, J Moj.in kpi.. 4
wsk9 Naprawa podwozi motocykli 169 Wyjmowany element tłumika, w przypadku mechanicznych uszkodzeń,
wsk5 Naprawa podwozi motocykli Zgięcie dolnej belki nośnej, spowodowane czołowym zderzeniem jcsl ba
wsk9 Naprawa podwozi motocykli 159 —    zwiększając naciąg szprych w miejscu bicia i
wsk1 Naprawa podwozi motocykli 171 —    przewodu łączącego zacisk „4-” prostownika z
wsk9 Naprawa podwozi motocykli 179 c.d. tabl. 8-1 1 3 ♦ 4 — kulki łożyska 1/4” Średnica
wsk7 27 Obsługa techniczna motocykli i wlać do środka 0.3—0.5 I benzyny. Po zamknięciu otworów nale
wsk7 37 Obsługa techniczna motocykli i WI przebiega nieco inaczej z uwagi na odmienne rozwiązania k
wsk7 3OCENA STANU TECHNICZNEGO MOTOCYKLA 3.1. DIAGNOSTYKA I PRÓBY NA POSTOJU W trakcie eksploatacji
wsk7 57 Naprawy bieżące cd. tablicy 4-2 1 _ ‘ V ~~ 4 5 6 Sworzeń tłokowy Średnica
wsk7 67 Naprawy bieżące Rys. 4.26. Nakładanie lulki nu dętkę „nu gorąco" Rys. 4.25. Zdejmowani
wsk9 Naprawy bieżące Rys. 4.32. Rozpinanie łańcucha w motocyklu M06B3 Rys. 4.34. Wyciskanie sworzni
wsk7 117 Naprawa silnika S0I-Z3A Lux Dopuszczalne zużycie tulejki wynosi 0.06 mm. Jeżeli średnica w
wsk7 147 Naprawa silników W2B i WI 7ii. Obudowy i pokrywy silnika Obudowy silnika mogą ulec następu
fotka6 3.136. Tłumik szmerów ssania motocykli M21W2. M21W2S 1 - puszka tłumika szmerów stania. 2 -

więcej podobnych podstron