własności funkcji cz1

własności funkcji cz1




Zadanie 1 sprawdza:

•    Umiejętność wskazywania wśród różnych przyporządkowań tych, które są funkcjami.

•    Umiejętność zapisywania funkcji za pomocą tabelki, wykresu, zbioru uporządkowanych par, wzoru, opisu słownego.

•    Umiejętność podawania przykładów przyporządkowań, które są funkcjami i takich, które nimi nie są.

Zadanie 1.1.

Przyporządkowania/ g, h określone są wykresami.




a)    Oceń, które z przyporządkowań/ g, h jest funkcją.

b)    Dla przyporządkowania, które jest funkcją, odczytaj dziedzinę i zbiór wartości.

c)    Jeśli któreś z danych przyporządkowań nie jest funkcją, uzasadnij dlaczego.

Zadanie 1.2

Podaj przykład przyporządkowania, które jest funkcją, używając tabelki, wzoru lub opisu słownego.

Zadanie 2 sprawdza:

•    Umiejętność odczytywania własności funkcji z danego jej wykresu.

•    Umiejętność posługiwania się zapisem symbolicznym.

•    Umiejętność wyznaczania i badania przykładowych funkcji spełniających zadane własności.


Zadanie 2.1

Funkcja h jest przedstawiona za pomocą wykresu.

a)    Odczytaj wszystkie znane Ci własności funkcji.

b)    Zbadaj, o ile różni się wartość tej funkcji dla argumentów -7 i -5.

c)    Czy są takie dwa inne argumenty, też różniące się o 2, dla których różnica wartości funkcji h jest taka sama, jak dla argumentów -7 i -5?

Zadanie 3 sprawdza:

•    Umiejętność pisania warunków określających dziedzinę i miejsca zerowe funkcji, gdy funkcja określona jest wzorem.

•    Umiejętność rozwiązywania równań i nierówności m.in. z wartością bezwzględną oraz takich równań, które wymagają stosowania własności zera w mnożeniu.

•    Znajomość wzorów skróconego mnożenia i umiejętność odczytywania z osi liczbowej zbiorów rozwiązań równań i nierówności z wartością bezwzględną.

« Znajomość faktu, iż miejsca zerowe funkcji muszą należeć do dziedziny funkcji.

•    Umiejętność rozwiązywania koniunkcji i alternatywy równań i nierówności z wartością bezwzględną.

5


www.wsip.pl


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMGi79 300 Część II. Interakcyjne funkcje nauczyciela 1.    Zadanie sprawdzające znaj
Opracowanie komputerowe R. Rożek Nr zadania Sprawdzana umiejętność Kategorie
1. Zadania sprawdzające umiejętność odbioru tekstów nieliterackich 11 Zadanie 16. Oceń prawdziwość
1. Zadania sprawdzające umiejętność odbioru tekstów nieliterackich 13 Zadanie 22. Jakie znaczenie ma
1. Zadania sprawdzające umiejętność odbiom tekstów nieliterackich 15 Zadanie 26. Dokończ poniższe
1. Zadania sprawdzające umiejętność odbioru tekstów nielitcrackich 17 [Tekst do zadań 32.-37J Kolumn
1. Zadania sprawdzające umiejętność odbioru tekstów nieliterackich 19 Zadanie 37. Dokończ poniższe
1. Zadania sprawdzające umiejętność odbioni tekstów nieliterackich 51. Zadania sprawdzające
1. Zadania sprawdzające umiejętność odbioni tekstów nieliterackich 7 Zadanie 5. Przeczytaj definicję
1. Zadania sprawdzające umiejętność odbioni tekstów nieliterackich 9 Zadanie 9. Oceń, czy poniższe
Zadania sprawdzające umiejętności zdobyte podczas szkolenia - cz. I Zadania Punkty Zadanie 1. W
DSC07105 (2) 140 Twierdzenia o funkcjach z pochodnymiZadania• Zadanie 5.1 Sprawdzić, czy podane funk
Edukacja Środowiskowa  bmp Kartoteka testu 3 klasa 2 Numer zadania Sprawdzana umiejętność (Uczeń
Edukacja Środowiskowa  bmp Kartoteka testu 4 klasa 2 Numer zadania Sprawdzana umiejętność (Uczeń
Edukacja Środowiskowa bmp Kartoteka testu 1 klasa 2 Numer zadania Sprawdzana umiejętność (Uczeń
Edukacja Środowiskowa  bmp Kartoteka testu 2 klasa 2 Numer zadania Sprawdzana umiejętność (Uczeń
DSCN7081 (Kopiowanie) Przykłady często popełnianych błędów wraz z omówieniem Zadanie sprawdzało umie

więcej podobnych podstron