Zdjęcie1095

Zdjęcie1095



ści Pełniejszy odbiór tego wszystkiego, co zawiera tekst literacki, może zapewnić jego gruntowna analiza i interpretacja.

Analizę i interpretację tekstu literackiego powinny poprzedzić swobodne wypowiedzi uczniów o jego warstwie treściowej i forma!-i nej W ich toku uczniowie będą mogli podzielić się swoimi wrażeniami z lektury oraz ujawnić własne konkretyzacje literackie.

W toku samej analizy literackiej powinniśmy w utworze wyodrębnić i omówić różne elementy świata przedstawiernego (we wmyd kich typach utworów), przeżycia podmiotu lirycznego (w ■tworach lirycznych), warstwę zdarzch fabularnych (w utworach epiekkh i dramatycznych), acharakteryzossać pfwtnnsaae postaci ! nerach* i (w utworach epickich i dramatyczflycłi) * ■ -dr.hm*. \ odczytać ważne I myśli. idee. podjęte problemy pobtyczm społeczne i amralaa (we wszystkich typach utworów) odczytać iMf I nie ideowe autora (we wszystkich typach utwo#w^ ocestdjegPlil*

| dov' ę - posolw opowiadania o twtaate priadMawiowwn 6aMMfc}dMI sposoby przedstawiana wewnętrznych Mda • pnetu k*dzk eh HM wsźystiich typach utworow).    emć jego język I sfy) twe wmfdkwh

typach utworów)

Analizę i wlfiprmcyę hteracką mogą dfdW Mmi hałmi uczniów o charaklerm literacki®. pła^ycz»yw| I om nt ta. tsuorzvC shm Mam bajki t baśnie motywach t w ątkach ftaeraci ich kaaatmawac ópnwiadmnn as HHH 1 ii    bądź aaMpthuoayau kaaau fi    postaci. hfe~F&?.-

kich. nadawać accmcaaą pmJh poznany® aaaou<na > Mmmm hH /atorskim cayh lww*y< adaptacje acamc/wc dpzaeawywac aa podstawic poznanych uiwoiow łitcrackjch

chow uk radum w łi« w idów i«4 telcwuyja>dt epma>wv wac ach rcałt zację i nagrywać aa kasetach fann mjdk i widadtaarmyek, matowac wybrane clemciu * » wiatą praudsiawumage ł pacanatych PMHdv£ph rackich; dubtorac ntłudm i twora>e własną niiyk do poenanych utworów poetyckich

Analiza literacka utworu może hyc przeprowadzona - m pomocą heurystycznej pogadanki- kiera pofcga aa prai .ma zwięzłych taiormacji oraz łórmulowajuu pytań pracz aanezycada t udzielaniu odpowiedzą przez uczniów;

II


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
page0115 R. LXI. O utworzeniu aniołów w bycie naturalnym 107 Zarzut trzeci. Oprócz tego, wszyst
page0148 142 i nteres społeczeństwa, który wymaga usunięcia tego wszystkiego, co lekkomyślnym matkom
page0391 389 OKSZA NATURY BOSKIEJ. tedy, o Cebesie, czy z tego wszystkiego, co się powiedziało, nie
IMG01 (6) 174 pewien cytat z Johna Wesleya, który mógłby stanowić motto do tego wszystkiego, co zos
niejszą i najsmutniejszą metaforę tego wszystkiego, co przydarzyło się współczesnej Europie, jej
Aspekt podmiotowy kultury dotyczy tego wszystkiego co zostało stworzone przez byty naturalne samodzi
18.10.2012 Aspekt podmiotowy kultury dotyczy tego wszystkiego co zostało stworzone przez byty natura
WARTOŚCI I ICH ZNACZENIE szybko zapominamy, że fundamentem tego wszystkiego, co po pierwsze jest
img079 (16) 82,2 ARTYKUŁ 2 Czy wola chce z konieczności tego wszystkiego, co pożąda? TRUDNOŚCI Można
IMG01 (6) 174 pewien cytat z Johna Wesleya, który mógłby stanowić motto do tego wszystkiego, co zos
2 P 1,3 bmp Tak samo Boska Jego wszechmoc udzieliła nam tego wszystkiego, co się odnosi do życia i p
Obraz7 (22) 238 Śmile M. Cło ran Skoro jednak ta nieśmiertelność nie mniej wyklucza mnie z tego wsz
63410 IMG01 (6) 174 pewien cytat z Johna Wesleya, który mógłby stanowić motto do tego wszystkiego,
174 pewien cytat z Johna Wesleya, który mógłby stanowić motto do tego wszystkiego, co zostało dotąd
CCF20140127015 174 pewien cytat z Johna Wesleya, który mógłby stanowić motto do tego wszystkiego, c

więcej podobnych podstron