Zdjęcie3980

Zdjęcie3980



218 Rozdział 7. Nowe technologie iofonnatyczne i komunikacyjne (ICH • dyilthh

S możliwość różnicowania poziomów trudności stosownie do p. trzeb,

•    pełni) obsługę głosową dla tekstów, słowników i programó* sprawdzających pisownię, a także banków słów (oprogramować TTS),

•    możliwość wydruku raportów,

•    podświetlanie tekstu, który jest syntetyzowany w mowę, i możliwość wybierania tekstu do prezentacji głosowej.

7.2.8. Podsumowanie

Środki ICT stwarzają nowe możliwości w pracy z osobami z dysleksją. Wydaje się jednak, że nie tyle wsparcie procesów terapeutycznych, co rataj wykorzystanie technologii w codziennym życiu i codziennej edukacji szkolnej jest największą nadzieją na przyszłość.

Warto podkreślić, ż technologie komputerowe są oczywiście takżewy-kprzystywanc w diagnozie, głównie poprzez stosowanie testów przesiew wych, takich jak CoPS, LASS, LADS i inne. Testy komputerowe służące <fc diagnozowania młodszych dzieci są bardziej relaksujące niż typom maź-nie, ale należy podkreślić, że uzupełniają one tytko obserwacje kfinieoić Można wskazać także narzędzia diagnostyczne pomagające nauzy cielom rozpoznać uczniów, którzy mogą być dyslektyczni, co pozwala odpowiednio wczesną interwencję. Th programy są przeznaczone dli szkól i mogą wspierać proces diagnostyczny, terapeutyczny czy edukacyjny.

W Polsce przykładem tak przygotowanego narzędzia jest Skala Gotowości Szkolnej Elżbiety Kożniewskiej (Koźniewska i wsp. 2006), umożli wiająca ocenę gotowości szkolnej 6-latków, w tym także ważnych jej aspektów związanych z czytaniem i pisaniem.

Część IV

Problemy metodologiczne hadań nad dysleksją


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Zdjęcie3974 206 Rozdział 7. Nowe technologie informatyczne i komunikacyjne (ICT) a dytlduo Analiza p
Zdjęcie3979 216 Rozdział 7. Nowe technologie informatyczne i komunikacyjne (ICT) a dyifdoja w domu s
Zdjęcie3977 Rozdział 7. Nowe technologie informatyczne i komunikacyjne (1CT) a dyłfekija wać u niego
Zdjęcie3973 204 Roubuł 7; Nowe technologie informatyczne i komunikacyjne (ICT) l dydcktja wanego w t
Zdjęcie3976 210 Roidml 7. Nowe technologie InfbnnMycine i komunikacyjne (ICT) • dynlekiu mocy w o wi
Zdjęcie3978 214 Kołduni 7. Nowe technologie informatyczne i komunikacyjne (ICT) a dyilttyi 7.2.4. IC
Zdjęcie3975 208 Rozdział 7. Nowe icch informatyczne i bouinmkącyjne (ICT) adytlduó dysleksji oraz po
Zdjęcie4023 902 Rozdział 11. Dyslekf ja * komunikacja językowa •    deficyt parnią fo
O nowe technologie 0 rewolucja w komunikacji (masowej) > przyczyny wewnętrzne, stworzone przez pa
WYKŁADY NA SESJACH N AUKOWYCHI. NOWE TECHNOLOGIE I PRZYKŁADY ICH ZASTOSOWANIA - Mikromacierze,
19790 skanuj0029 (92) 218 Rozdział 6. Język i mass media: znaczące płaszczyzny komunikacji 40-50 lat
Edukacja a nowe technologie w kulturze, INFORMACJI I KOMUNIKACJI Education a ) New Tchnologies In Cu
Edukacja a nowe technologie w kulturze, informacji i komunikacji Redakcja naukowa Dorota Siemienieck
Zdjęcie3912 82 Rozdział 3. Przyczyny dysleksji (z użyciem ulepszonej technologii MRI) zaprzeczyły te

więcej podobnych podstron