zeszyt ćwicz strI

zeszyt ćwicz strI



© W każdym zdaniu złożonym podkreśl zdanie podrzędne i określ jego rodzaj.

Kasia dostała zaproszenie na koncert. Mama Kasi wiele razy ją pouczała. Na koncert nie wypada iść źle ubranym. Kasia pomyślała. Czy w szafie jest coś odpowiedniego? Kasia zajrzała do szafy. Szafa była pełna różnych rzeczy. Na wieszaku wisiała śliczna czarna sukienka. Kasia ucieszyła się. Dziewczynka przymierzyła sukienką. Sukienka, niestety, okazała

się za mała.

_


(1) Pamiętam, że w dzieciństwie lubiłem wyjeżdżać na wieś do dziadków. (2) Ich stary dom był taki, że aż dech zapierało z zachwytu. (3) Najbardziej podobał mi się sufit z belek ułożonych tak, że przypominały szachownicę. (4) A jaki śliczny był ogródek urządzony w miejscu, gdzie dziś stoi garaż! (5) Bardzo lubiłem się tam bawić, bo uwielbiam kwiaty. (6) Za domem rozciągała się łąka, która należała do sąsiada. (7) Babcia prowadzała tam swojego koziołka, aby nacieszył się świeżą trawą. (8) To prawda, że ten dom wydawał mi się rajem. (9) Bardzo mi go brakuje, od kiedy przestałem tam jeździć. (10) Nie wiedziałem, że można tak bardzo tęsknić za jakimś miejscem.

(1).................................................................................................................

(2)...............................................................................................................

(3) ..................................................................................................................

(4)    ..............................................................................................................

(5)    ................................................................................................................

(6) .................................................................................................................

(7) .................................................................................................................

(8) .................................................................................................................

(9) .................................................................................................................

(10) ...............................................................................................................

49


5. Czas na powtórzenie


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
zeszyt ćwicz strD © Przeredaguj tekst, zamieniając podkreślone wyrazy na formy osobowre czasowników
6 (183) Ułóż zdanie o każdym rysunku. Policz słowa w każdym zdaniu i zaznacz je kreskami w odpowiedn
zeszyt ćwicz strP © Połącz zdania pojedyncze w zdania złożone współ- © Oto tekst z katalogu pewnego
6(1) 2 Ułóż zdanie o każdym rysunku. Policz słowa w każdym zdaniu i zaznacz je kreskami w odpowiedni
NAUKA CZYTANIA ZESZYT ĆWICZEŃ j Wybierz słowo v 11 ---------- . Wybierz właściwe słowo w każdym
Ułóż zdanie do każdego obrazka, i zaznacz ich liczbę kreskami. Policz wyrazy w każdym zdaniu
9
HISTORIA-TEST Mapa do zadania 20. Jpkt 20. Uzupełnij poniższy tekst, wybierając w każdym zdaniu
SZYK WYRAZÓW W ZDANIU ZŁOŻONYM ORAZ POWODUJĄCE
skanuj0012 (18) 3c dwa razy dwa równa pięć” będzie fałszywe. Tak więc wartość logiczna zdaniu złożon
41927 ORTOGRAFIA KL1 4 ZESZYT 2 Ó U (21) 8. 1 ściółka mrówka i
BIBLIOTEKA MĄDREGO DZIECKA NOWY ZESZYT TRZYLATKA 2 W każdym rzędżie jest jeden rysunek, który ni
będę mówił poprawnie l i r6 Uzupełnij zdania nazwami obrazków. Policz głoski r występujące w każdym
zeszyt ćwicz str8 c) Wymyśl sytuacje, w których zachowanie bądź postawa mamy Agaty mogłyby być ilust
zeszyt ćwicz str9 Magia miejsca i litei-acka maszyna czasu p 167-74 © Uzupełnij zdania wyrazami poda

więcej podobnych podstron