Zrozumiec Assembler0

Zrozumiec Assembler0



xviii

8.5.3    Makroinstrukcja z parametrami    252

8.5.4    Mechanizm działania parametrów makroinstrukcji 253

8.5.5    Lokalne etykiety wewnątrz makroinstrukcji    254

8.5.6    Biblioteki makroinstrukcji    255

Rozdział 9 - Zagłębiamy się _w szczegóły_261

Bity, znaczniki, skoki i tabele

9.1    Bit jest bitem (bajt jest bitami)    262

9.1.1    Numerowanie bitów    263

91.2    Jim, to jest logiczne!    263

9.1.3    Instrukcja AND    264

9.1.4    Maskowanie bitów    265

9.1.5    Instrukcja OR    266

9.1.6    Instrukcja XOR    267

91.7    Instrukcja NOT    267

9.1.8    Na rejestrach segmentowych nie można wykonywać

operacji logicznych!    268

9.2    Przesuwanie bitów    269

9 2.1 O ile przesunąć?    269

9 2.2    Jak działa przesuwanie bitów    270

9-2.3    Przesuwanie bitu przez znacznik przeniesienia    270

9.2.4    Przetwarzanie liczb na możliwe do wyświetlenia ciągi

znaków    271

9 2.5    Dzielenie bajtów na pół    272

9 2.6    Wykorzystanie tabel przeglądowych    273

9.2.7    Przesuwamy cztery starsze bity w miejsce młodszych 275

9.2.8    Przekształcanie słów na odpowiadający im ciąg    276

9-3 Znaczniki, sprawdzenia i rozgałęzienia    278

9.3.1    Skoki bezwarunkowe    278

9.3.2    Skoki warunkowe    279

9 3 3    Strzeż się nieskończonych pętli!    280

9.3.4    Skok przy niespełnieniu warunku    280

93.5    Znaczniki    281

9.3-6    Porównywania przy pomocy instrukcji CMP    282

9.3.7    Dżungla instrukcji skoków    283

9 3.8    Większe niż czy ponad?    284

9.3.9    Jaką masz kartę graficzną?    286

9.3.10    Sprawdzanie bitów przy pomocy instrukcji TEST    290

9.3.11    Znowu gubimy wynik...    290

9.3.12    Możliwości TEST    292

9.4 Znowu tabele*.*    293

9.4.1    Jeszcze jedna tablica przeglądowa    293

9.4.2    Przesuwając bity mnożymy je przez    potęgę dwójki    295

9-4.3    Tablice wewnątrz tablic    296

9-4.4    Adresowanie indeksowe względem bazy z

przemieszczeniem    301

9.4.5 Odczytywanie liczby wierszy wyświetlanych

na ekranie    303

9 4.6    Program wyświetlający jaką mamy kartę graficzną    303

Rozdział 10 - Strzały w pamięci 315

Instrukcje operujące na łańcuchach

10.1    Łańcuchy w Asemblerze    316

10.1.1    Definicja łańcucha w Asemblerze    317

10.1.2    Łańcuch źródłowy i łańcuch docelowy    317

10.2    REP STOSW - programowa broń automatyczna    318

10.2.1    Seria strzałów do bufora video    318

10.2.2    Co naprawdę robi instrukcja STOSW    320

10.2.3    STOSW i znacznik kierunku DF    322

10*3 STOSW bez przedrostka REP, czyli “broń

półautomatyczna”    323

10.3.1    Kto zmniejsza CX?    323

10.3    2    Instrukcja LOOP    324

10.3.3    Wyświetlanie linijki na ekranie    325

10.3.4    IMUL - mnożenie    326

10.3.5    Ograniczone możliwości makroinstrukcji    328

10.3    6    Dodawanie liczb w ASCII    329

10.3    7    Korekcja po korekcji AAA    332

10.3.8    Linijkowa lekcja    333


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Zrozumiec Assembler0 Zrozumieć Asembler Jeff Duntemann
Zrozumiec Assembler1 Zrozumieć AsemblerJeff DUNTEMANN Copyright © 1993 by John Wileyand Sons Ali ri
Zrozumiec Assembler2 ivPodziękowania: Wszystkim ludziom, którzy podzielili się swoimi uwagami po pi
Zrozumiec Assembler3 vi W obu przypadkach siedzisz naprzeciwko drogiego przedmiotu z klawiaturą. Us
Zrozumiec Assembler4 viiiUwaga dla ludzi, którzy nigdy do tej pory nie programowali Książka ta jest
Zrozumiec Assembler5 XSpis treści Rozdział 0 - Następny sobotni _poranek_[ Co komputer naprawdę pot
Zrozumiec Assembler6 xii Rozdział 1 - Obce bazy_17 Dwójkowy, szesnastkowy i inne systemy liczbowe 1
Zrozumiec Assembler7 3.4 Proces tworzenia programu w języku Asemblera 89 3-4.1 Asemblowanie kodu
Zrozumiec Assembler8 xvi 6.3 Opisy instrukcji języka Asemblera    156 6.3.1
Zrozumiec Assembler9 Zrozumieć AsemblerJeff DUNTEMANN Copyright © 1993 by John Wiley and Sons Ali r
Zrozumiec Assembler1 XX 10.4 Zapisywanie danych do pamięci w sposób nieciągły    334
Zrozumiec Assembler2 Załącznik B - Rozszerzona tablica znaków ASCII Załącznik C - Domyślne
Zrozumiec Assembler3 2 Zrozumieć Asembler0.1 Wszystko można zaplanować Szybko! Obudzić dzieci, już
Zrozumiec Assembler4 4 Zrozumieć Asembler Wskaźnik podaje jej jedną z dwóch informacji: 1) jest dos
Zrozumiec Assembler5 6 Zrozumieć Asembler my automatycznie, nie zdając sobie zupełnie sprawy, że o
Zrozumiec Assembler9 14 Zrozumieć Asembler0.3.5 Adresowanie Bardzo ważną rolę spełniają (miejscami

więcej podobnych podstron