07 (72)

07 (72)



Pomiaru przyspieszeń dokonań przy użyciu dysku pomiarowego z czujnikiem drgań. Wykonań po trzy pomiary dla każdego z trzech kierunków. Porównań z wartościami dopuszczalnymi.

Obliczenia:

W przypadku, gdy wyznaczona wartość przyspieszenia drgań przekracza wartości dopuszczalne należy obliczyć dopuszczalny czas oddziaływania drgań w min dla danego kierunku drgań, korzystając z poniższego wzoru

W= (HM *480 [min]

PPjf

'gdzie

8480 - dopuszczalna wartość przyspieszenia drgań w danym kierunku dla czasu oddziaływania przyjęta dla granicy uciążliwości z odpowiedniej tablicy [m/sr] a*(v) - wartość ważonego przyspieszenia drgań w m/s2, wyznaczona z pomiarów i ze wzoru dla stałej- prędkości jazdy vhibdla stacjonarnego odcinka czasowego

Clw


a — liczba pomiarów dla danego kierunku

5 T33 Metoda oceny widmowej dla stacjonarnego odcinka czasowego

W metodzie oceny widmowej należy porównać, dla badanego stacjonarnego odcinka czasowego (dla każdej badanej stałej prędkości jazdy v\ widmo wartości skutecznych (EMS) przyspieszenia drgań wyznaczone w mitdla poszczególnych tercjowych pasm częstotliwości /, z odpowiednimi wartościami dopuszczalnymi przyspieszenia drgań podanymi w tablicy Z4 — dla granity uciążliwości .    * Z'-~-    -     -    -3. j

Dla wszystkich badanych odcinków czasowych lub prędkości jazdy v należy wyznaczyć wartości przyspieszeń dla tercjowych pasm częstotliwości oaz obliczyć krotności przekroczenia granity uciążliwości — KGU

KGU -    (2.7)

Ę%£6

W którym; ay(f) — zmierzona wartość skutecznego przyspieszenia drgań w mit1, dla tercjowego pasma częstotliwości, dla badanego odcinka czasowego,

dj At2 — dopuszczalna wartość przyspieszenia .w m/t2, dla tercjowego pasma częstotliwości /, według tabl. 2.4 1

Jeżeli dla któregokolwiek pasma częstotliwości wartość KGU przekracza 1, to dla maksymalnej wartości KGU należy obliczyć według wzoru (Z 10) dopuszczalny czas jazdy z badaną prędkością v lub dopuszczalny czas pracy, w warunkach badanego stacjonarnego odcinka czasowego w czasie jednej zmiany roboczej. Bizy ocenie narażenia na drgania w pojazdach jako podstawowe kryterium oceny należy przyjmować granicę uciążliwości.

(2.10)


• 480 [mm/8h]

w którym; o/4t0 - dopuszczalna wartość skuteczna przyspieszenia drgań w mfe* dla tercjowego pasma częstotliwości /, przyjęta z tabL 2.4 dla granicy uciążliwości    " . " . - -J

aj - zmierzona wartość przyspieszeń skutecznych, dla tercjowego pasma częstotliwości /. w którym wystąpiła największa wartość KGU dla badanej prędkości jazdy v lub dla badanego stacjonarnego odcinka czasowego fmh*l


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Slajd15 (21) Mocowanie w podtrzymkach. Rys. 4.72. Wałek zamocowany w kłach przy użyciu podtrzymki $t
pełnią funkcję oporu przeciw wtargnięciu dokonanemu przy użyciu fizycznej przemocy wspomaganej przez
13)    zestawienie operacji - wykaz operacji dokonanych przy użyciu elektronicznego
Slajd15 (21) Mocowanie w podtrzymkach. Rys. 4.72. Wałek zamocowany w kłach przy użyciu podtrzymki $t
66691 Slajd15 (21) Mocowanie w podtrzymkach. Rys. 4.72. Wałek zamocowany w kłach przy użyciu podtrzy
#0000000 Analiza statyczna konstrukcji przy użyciu MES OOOOOOOOOODobór modeli UP Wykonanie obliczeń
skanuj0046 (51) w tym wypadku na rękę lewą. Czynność pisania wyćwiczona przy użyciu ręki prawej może
#0000000 Analiza statyczna konstrukcji przy użyciu MES OOOOOOOOODobór modeli UP Wykonanie obliczeń
Co zrobi polecenie "kill -9 0" ? Przy użyciu kolejek komunikatów zsynchronizuj programy (k
img065 2 wydarzeniem była augmentacja pęcherza moczowemu przy użyciu wsze/cpH skonstruowanego in vit
ogolna w terenowe07 7. Dokonać pomiaru głębokości orki bruzdomierzem i przy użyciu metalowego 
img047 47 Przebieg pomiaru odcinka AB taśmą przy użyciu szpilek jost następujący. Pomiarowy nr 1 będ

więcej podobnych podstron